Hukuk | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
School/Faculty/Institute | Faculty of Law | |||||
Course Code | HUK 437 | |||||
Course Title in English | International Arbitration | |||||
Course Title in Turkish | Uluslararası Tahkim | |||||
Language of Instruction | TR | |||||
Type of Course | Flipped Classroom | |||||
Level of Course | Advanced | |||||
Semester | ||||||
Contact Hours per Week |
|
|||||
Estimated Student Workload | 62 hours per semester | |||||
Number of Credits | 2 ECTS | |||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | |||||
Pre-requisites | None | |||||
Expected Prior Knowledge | None | |||||
Co-requisites | None | |||||
Registration Restrictions | Undergraduate Students Only | |||||
Overall Educational Objective | The course aims to familiarize students with Turkish and international arbitration legislation and arbitration procedure. | |||||
Course Description | The course aims to explore national arbitration procedure under Turkish Law on International Arbitration as well as international arbitration procedures. | |||||
Course Description in Turkish | Derste Türk tahkim mevzuatı uyarınca tahkim prosedürü ve uluslararası tahkim mevzuatı incelenecektir. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) Tahkim kavramı ve tahkimin avantajları ile dezavantajlarını kavrar. 2) Türk tahkim mevzuatını bilir ve uluslararası mevzuat ile karşılaştırır. 3) Tahkim anlaşması ve uygulanacak hukuka ilişkin sorunları kavrar. 4) Tahkim yargılamasına uygulanacak kuralları değerlendirir ve uygular. 5) Tahkim kararlarına karşı başvurulacak kanun yollarını bilir. 6) Yabancı tahkim prosedürünü karşılaştırmalı olarak inceler. |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
---|---|---|---|---|---|---|
1) Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular. | ||||||
2) Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3) Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir. | ||||||
4) Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. | ||||||
5) Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar. | ||||||
6) Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur. | ||||||
7) Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir. | ||||||
8) Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır. | ||||||
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
10) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | ||||||
11) Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur. | ||||||
12) Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular. | N | |
2) | Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular. | N | |
3) | Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir. | N | |
4) | Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. | N | |
5) | Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar. | S | Exam |
6) | Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur. | H | Exam |
7) | Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir. | H | Exam |
8) | Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır. | N | |
9) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | N | |
10) | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | N | |
11) | Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur. | H | Exam |
12) | Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur. | H | Exam |
Prepared by and Date | , |
Course Coordinator | AKTS1 |
Semester | |
Name of Instructor |
Hafta | Konu |
1) | Tahkim kavramı, tahkim yargılamasının kullanılmasındaki sebepler |
2) | Türk Hukukunda tahkimle ilgili düzenlemeler |
3) | Milletlerarası Tahkim Kanunu’na göre tahkim I: Kanunun kapsamı |
4) | Milletlerarası Tahkim Kanunu’na göre tahkim II: Tahkim anlaşması |
5) | Milletlerarası Tahkim Kanunu’na göre tahkim III: İhtiyati tedbir usulü |
6) | Milletlerarası Tahkim Kanunu’na göre tahkim IV: Uygulanacak hukukun seçimi ve bağlantılı sorunlar |
7) | Milletlerarası Tahkim Kanunu’na göre tahkim V: Hakem seçimi ve hakemlerin bağımsızlığı |
8) | Vize |
9) | Milletlerarası Tahkim Kanunu’na göre tahkim VI: Tahkim yargılaması |
10) | Milletlerarası Tahkim Kanunu’na göre tahkim VII: Hakem kararına karşı kanun yolu |
11) | Milletlerarası Tahkim Kanunu’na göre tahkim VII: Hakem kararına karşı kanun yolu |
12) | UNCITRAL kuralları uyarınca tahkimin esasları |
13) | New York Sözleşmesi uyarınca tahkimin esasları |
14) | Yabancı hakem kararlarının tanınması ve tenfizi |
15) | Finaller |
16) | Finaller |
Required/Recommended Readings | Ziya Akıncı – Milletlerarası Tahkim, Vedat Kitapçılık Nuray Ekşi/ Ergin Nomer/ Günseli Öztekin – Milletlerarası Tahkim Hukuku Margaret Moses – The Principles and Practice of International Commercial Arbitration, Cambridge University Press *The latest editions of all books are recommended. | ||||||||||||
Teaching Methods | Students will be assigned small research, presentation and decision analysis assignments. Since the arbitration legislation is based in English, English sources and texts will be used in the course. The course will be taught with Flipped Classroom technique. | ||||||||||||
Homework and Projects | |||||||||||||
Laboratory Work | |||||||||||||
Computer Use | |||||||||||||
Other Activities | |||||||||||||
Assessment Methods |
|
||||||||||||
Course Administration |
|
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 2 | 42 | |||
Laboratuvar | 14 | 0 | 0 | ||||
Proje | 1 | 0 | 0 | ||||
Ara Sınavlar | 2 | 4 | 2 | 12 | |||
Final | 1 | 6 | 2 | 8 | |||
Total Workload | 62 | ||||||
Total Workload/25 | 2.5 | ||||||
ECTS | 2 |