DSAI 202 Fundamentals of AI and RoboticsMEF ÜniversitesiAkademik Programlar EkonomiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Ekonomi
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü Mühendislik Fakültesi
Ders Kodu DSAI 202
Ders Adı İngilizce Fundamentals of AI and Robotics
Ders Adı Türkçe Yapay Zeka ve Robotiğin Temelleri
Öğretim Dili EN
Ders Türü
Dersin Düzeyi Orta
Dönem Güz
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 2 Okuma: 1 Laboratuvar : 0 Diğer:
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 156 saat
Ders Kredileri 6 AKTS
Değerlendirme Geçti / Kaldı
Ön Koşul DSAI 103 - Programming for DS and AI
DSAI 102 - Mathematical Foundations for DS and AI
DSAI 101 - Introduction to DS and AI
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Yok
Kayıt Kısıtlamaları Sadece lisans öğrencileri
Genel Eğitim Hedefi Temel yapay zeka kavramlarını öğrenmek ve yapay zekanın temel kavramlarıyla tanışmak, model eğitimi ve değerlendirme becerilerini geliştirmek ve bunları uygulamak için yeterli bilgi edinmek.
Ders Açıklaması Bu kurs, yapay zeka temelleri ve yapay zeka temel kavramlarına kapsamlı bir giriş sağlar. Aşağıdaki konular ele alınmaktadır: Azure, AI ve ML Temel Kavramları ile yapay zeka Temellerine Giriş, Makine Öğrenimi, Bilgisayarla Görme, Doğal Dil İşleme, Konuşmaya Dayalı Yapay Zeka.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) Yapay zekanın temel terimlerini ve kavramlarını anlar;
2) Azure Machine Learning'i kullanarak, Otomatik Makine Öğrenimi yetenekleriyle modelleri eğitin ve değerlendirir;
3) Metin ve konuşmayı niyet analizinde kullanma ve metin ile konuşmayı diller arasında çevirme konusunda geniş bir bilgiye sahip olur;
4) Nesne tespiti, görüntü sınıflandırma, yüz tespiti, metin analizi ve form işleme için bilgisayarlı görmeyi kullanır.
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4
1) Ekonomi konusunda geniş bir anlayışa sahip olup, diğer sosyal bilimler ve matematikle derin bir etkileşime sahip olmak.
2) Farklı ekonomi alanlarının etkileşimlerini anlama konusunda bilgi ve beceriler sergilemek
3) Mikroekonomik ve makroekonomik teoriyi anlamak
4) Ekonomik kavramları karmaşık sorunları çözmek ve karar verme yeteneğini geliştirmek için uygulamak.
5) Farklı ekonomik sistemleri analiz etmek için nicel teknikler kullanmak.
6) Teorik bilgileri, Türk ve küresel ekonomilere ilişkin sorunları analiz etmek için uygulamak.
7) Ekonomik verileri işlemek ve değerlendirmek için istatistiksel araçlar ve yaygın yazılım programları konusunda yetkinlik göstermek.
8) Ekonomik analizin tüm aşamalarında - veri toplama, yorumlama ve bulguları yayma - bilimsel ve etik değerlere göre davranmak.
9) Bilimsel bilgileri alışverişinde yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde).
10) Bireysel ve profesyonel etik davranış sergiler ve sosyal sorumluluk taşımak.
11) Yüksek derecede özerklikle daha ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergilemek.

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Ekonomi konusunda geniş bir anlayışa sahip olup, diğer sosyal bilimler ve matematikle derin bir etkileşime sahip olmak. N
2) Farklı ekonomi alanlarının etkileşimlerini anlama konusunda bilgi ve beceriler sergilemek N
3) Mikroekonomik ve makroekonomik teoriyi anlamak N
4) Ekonomik kavramları karmaşık sorunları çözmek ve karar verme yeteneğini geliştirmek için uygulamak. N
5) Farklı ekonomik sistemleri analiz etmek için nicel teknikler kullanmak. N
6) Teorik bilgileri, Türk ve küresel ekonomilere ilişkin sorunları analiz etmek için uygulamak. N
7) Ekonomik verileri işlemek ve değerlendirmek için istatistiksel araçlar ve yaygın yazılım programları konusunda yetkinlik göstermek. N
8) Ekonomik analizin tüm aşamalarında - veri toplama, yorumlama ve bulguları yayma - bilimsel ve etik değerlere göre davranmak. H
9) Bilimsel bilgileri alışverişinde yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde). H
10) Bireysel ve profesyonel etik davranış sergiler ve sosyal sorumluluk taşımak. H
11) Yüksek derecede özerklikle daha ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergilemek. H
Hazırlayan ve Tarih TUNA ÇAKAR , November 2023
Ders Koordinatörü TUNA ÇAKAR
Dönem Güz
Dersi Veren(ler)

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Azure ile Yapay Zeka Temellerine Giriş
2) Yapay Zeka ve Makine Öğrenmesinin Temel Kavramları
3) Yapay Zeka ve Makine Öğrenmesinin Temel Kavramları II
4) Makine Öğrenmesi
5) Makine Öğrenmesi II
6) Bilgisayarlı Görme
7) Bilgisayarlı Görme II
8) Bilgisayarlı Görme III
9) Doğal Dil İşleme
10) Doğal Dil İşleme II
11) Doğal Dil İşleme III
12) Diyalogsal Yapay Zeka
13) Diyalogsal Yapay Zeka II
14) Diyalogsal Yapay Zeka III
15) Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi
16) Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar
Öğretme TeknikleriYönlendirilmiş kişisel çalışma
Ödev ve ProjelerUdacity Quizleri (%10) Final Sınavı (%50) Video Görevleri (%40)
Laboratuvar ÇalışmasıYok
Bilgisayar KullanımıGerekli
Diğer AktivitelerYok
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
TOPLAM %
Ders Yönetimi dsai@mef.edu.tr
05309225505
Öğretim üyesinin ofisi: 5. kat Telefon numarası: 0 212 395 37 50 Ofis saatleri: Daha sonra belirlenecek E-posta adresi: cakart@mef.edu.tr

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 1 2 42
Laboratuvar 10 1 2 30
Sınıf Dışı Ders Çalışması 1 1 10 11
Proje 1 5 25 30
Ödevler 10 1 2 30
Final 1 10 3 13
Toplam İş Yükü 156
Toplam İş Yükü/25 6.2
AKTS 6