İşletme | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi | |||||
Ders Kodu | HUM 319 | |||||
Ders Adı İngilizce | Media Economics | |||||
Ders Adı Türkçe | Medya Ekonomisi | |||||
Öğretim Dili | EN | |||||
Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme | |||||
Dersin Düzeyi | Orta | |||||
Dönem | Güz | |||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
|||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 125 saat | |||||
Ders Kredileri | 5 AKTS | |||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | |||||
Ön Koşul | Yok | |||||
Yan Koşul | Yok | |||||
Beklenen Ön Bilgi | Yok | |||||
Kayıt Kısıtlamaları | Sadece lisans | |||||
Genel Eğitim Hedefi | Medya endüstrisinin temellerini ve ekonomik yapısını öğrenmek. | |||||
Ders Açıklaması | Bu ders, Türk medya endüstrisinin yapısı, ekonomik değişimin tarihi, medyanın piyasa yapısı, medya ekonomisinin genel ekonomiden farkları, medya şirketleri nasıl yönetiliyor, medyaya olan politik ve sosyal etkiler konularında temel bilgiler verilmektedir |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Türkiye'deki medya pazarını anlamak 2) Türkiye medya pazarının geçmişten günümüze yoğunlaşma oranlarını ve pazar yapısını kavrayabilme 3) Medya şirketlerinin nasıl yönetildiğini ve en uygun modellerin neler olduğunu analiz etmek 4) Medya endüstrisi ekonomisinin genel ekonomiden nasıl farklılaştığını açıklayınız. 5) Siyasetin ve diğer sosyal faktörlerin medya endüstrisine etkilerini anlamak 6) Medya şirketlerinin pazarlama karmasını nasıl kullandığını analiz edin |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
---|---|---|---|---|---|---|
1) Matematik, tarih, ekonomi ve sosyal bilimlere maruz kalarak geniş bir temele ve entelektüel farkındalığa sahip olmak | ||||||
2) İşletmenin farklı işlevsel alanlarında (muhasebe, finans, operasyon, pazarlama, strateji ve organizasyon) bilgi ve becerilere sahip olduğunu ve bunların çeşitli endüstri sektörlerindeki etkileşimlerine ilişkin bir anlayışa sahip olduğunu gösterir | ||||||
3) Karmaşık teknik veya profesyonel faaliyetleri veya projeleri yönetmek için teorik bilginin yanı sıra yaratıcı, analitik ve eleştirel düşünmeyi uygular | ||||||
4) İşletme sürdürülebilirliği için küresel, çevresel, ekonomik, yasal ve düzenleyici bağlamlara ilişkin bir anlayış sergiler | ||||||
5) Bireysel ve mesleki etik davranış ve sosyal sorumluluk gösterir | ||||||
6) Etnik, kültürel ve cinsiyet çeşitliliği değerlerine ve konularına duyarlılık gösterir | ||||||
7) Bilgi, fikir, sorun ve çözümleri iletmek için yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanır (en azından CEFR B2 seviyesi) | ||||||
8) Veri ve bilgi edinme, analiz etme, yorumlama ve raporlama konusunda beceriler gösterir | ||||||
9) Problem çözme ve karar vermeyi desteklemek için bilgisayar yeterliliğini gösterir | ||||||
10) Takım çalışması, liderlik ve girişimcilik becerilerini gösterir | ||||||
11) Yüksek derecede özerklikle ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergiler |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Matematik, tarih, ekonomi ve sosyal bilimlere maruz kalarak geniş bir temele ve entelektüel farkındalığa sahip olmak | S | Derse Katılım |
2) | İşletmenin farklı işlevsel alanlarında (muhasebe, finans, operasyon, pazarlama, strateji ve organizasyon) bilgi ve becerilere sahip olduğunu ve bunların çeşitli endüstri sektörlerindeki etkileşimlerine ilişkin bir anlayışa sahip olduğunu gösterir | H | Sınav |
3) | Karmaşık teknik veya profesyonel faaliyetleri veya projeleri yönetmek için teorik bilginin yanı sıra yaratıcı, analitik ve eleştirel düşünmeyi uygular | H | Sınav,Derse Katılım,Sunum |
4) | İşletme sürdürülebilirliği için küresel, çevresel, ekonomik, yasal ve düzenleyici bağlamlara ilişkin bir anlayış sergiler | H | Sınav,Derse Katılım,Sunum |
5) | Bireysel ve mesleki etik davranış ve sosyal sorumluluk gösterir | S | Derse Katılım |
6) | Etnik, kültürel ve cinsiyet çeşitliliği değerlerine ve konularına duyarlılık gösterir | S | Sunum |
7) | Bilgi, fikir, sorun ve çözümleri iletmek için yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanır (en azından CEFR B2 seviyesi) | S | Derse Katılım |
8) | Veri ve bilgi edinme, analiz etme, yorumlama ve raporlama konusunda beceriler gösterir | H | Proje |
9) | Problem çözme ve karar vermeyi desteklemek için bilgisayar yeterliliğini gösterir | S | Sunum |
10) | Takım çalışması, liderlik ve girişimcilik becerilerini gösterir | H | Derse Katılım,Proje |
11) | Yüksek derecede özerklikle ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergiler | S | Derse Katılım |
Hazırlayan ve Tarih | MICHAEL KUYUCU , November 2023 |
Ders Koordinatörü | MICHAEL KUYUCU |
Dönem | Güz |
Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. MICHAEL KUYUCU |
Hafta | Konu |
1) | Medya Ekonomisi - Tanımlar ve Kavram Hakkında Bilgi |
2) | Medya sektöründeki ana rol oyuncuları - kim ne yapıyor? |
3) | Medya endüstrisinin ekonomisini etkileyen faktörler |
4) | Genel ekonominin medya ekonomisine etkileri |
5) | Pazar Yapısı - medya endüstrisinde pazar türleri - Tekel, oligopol, tam rekabet |
6) | Konsatrasyon Oranları - CR4/ CR8 hesaplamaları |
7) | Vize ve Ödev Sunumları |
8) | Medyada Entegrasyon - Dikey ve Yatay Entegrasyonlar |
9) | Medya sektöründe fizibilite |
10) | Medya sektöründe fizibilite II |
11) | Medya yönetiminin işlevleri ve medya ortamına etkileri |
12) | Medyada Pazarlama Karması - Bölüm I |
13) | Medyada Pazarlama Karması - Bölüm II |
14) | Final Projeleri ve Sunumlar |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Ders notları, haftalık olarak ders tarihinden önce dersin öğretim üyesi tarafından verilecektir. | ||||||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Ters yüz öğrenme | ||||||||||||||||||
Ödev ve Projeler | 1 Ödev ve 1 proje | ||||||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | Yok | ||||||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | Yok | ||||||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | |||||||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
||||||||||||||||||
Ders Yönetimi |
kuyucum@mef.edu.tr |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 2 | 1 | 70 | ||
Ödevler | 3 | 5 | 9 | 42 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 2 | 5 | |||
Final | 1 | 5 | 3 | 8 | |||
Toplam İş Yükü | 125 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 5.0 | ||||||
AKTS | 5 |