HUM 319 Media EconomicsMEF ÜniversitesiAkademik Programlar İşletmeÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
İşletme
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Ders Kodu HUM 319
Ders Adı İngilizce Media Economics
Ders Adı Türkçe Medya Ekonomisi
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ters-Yüz Öğrenme
Dersin Düzeyi Orta
Dönem Güz
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 3 Okuma: Laboratuvar : Diğer:
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 125 saat
Ders Kredileri 5 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul Yok
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Yok
Kayıt Kısıtlamaları Sadece lisans
Genel Eğitim Hedefi Medya endüstrisinin temellerini ve ekonomik yapısını öğrenmek.
Ders Açıklaması Bu ders, Türk medya endüstrisinin yapısı, ekonomik değişimin tarihi, medyanın piyasa yapısı, medya ekonomisinin genel ekonomiden farkları, medya şirketleri nasıl yönetiliyor, medyaya olan politik ve sosyal etkiler konularında temel bilgiler verilmektedir

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) Türkiye'deki medya pazarını anlamak
2) Türkiye medya pazarının geçmişten günümüze yoğunlaşma oranlarını ve pazar yapısını kavrayabilme
3) Medya şirketlerinin nasıl yönetildiğini ve en uygun modellerin neler olduğunu analiz etmek
4) Medya endüstrisi ekonomisinin genel ekonomiden nasıl farklılaştığını açıklayınız.
5) Siyasetin ve diğer sosyal faktörlerin medya endüstrisine etkilerini anlamak
6) Medya şirketlerinin pazarlama karmasını nasıl kullandığını analiz edin
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4 5 6
1) Matematik, tarih, ekonomi ve sosyal bilimlere maruz kalarak geniş bir temele ve entelektüel farkındalığa sahip olmak
2) İşletmenin farklı işlevsel alanlarında (muhasebe, finans, operasyon, pazarlama, strateji ve organizasyon) bilgi ve becerilere sahip olduğunu ve bunların çeşitli endüstri sektörlerindeki etkileşimlerine ilişkin bir anlayışa sahip olduğunu gösterir
3) Karmaşık teknik veya profesyonel faaliyetleri veya projeleri yönetmek için teorik bilginin yanı sıra yaratıcı, analitik ve eleştirel düşünmeyi uygular
4) İşletme sürdürülebilirliği için küresel, çevresel, ekonomik, yasal ve düzenleyici bağlamlara ilişkin bir anlayış sergiler
5) Bireysel ve mesleki etik davranış ve sosyal sorumluluk gösterir
6) Etnik, kültürel ve cinsiyet çeşitliliği değerlerine ve konularına duyarlılık gösterir
7) Bilgi, fikir, sorun ve çözümleri iletmek için yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanır (en azından CEFR B2 seviyesi)
8) Veri ve bilgi edinme, analiz etme, yorumlama ve raporlama konusunda beceriler gösterir
9) Problem çözme ve karar vermeyi desteklemek için bilgisayar yeterliliğini gösterir
10) Takım çalışması, liderlik ve girişimcilik becerilerini gösterir
11) Yüksek derecede özerklikle ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergiler

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Matematik, tarih, ekonomi ve sosyal bilimlere maruz kalarak geniş bir temele ve entelektüel farkındalığa sahip olmak S Derse Katılım
2) İşletmenin farklı işlevsel alanlarında (muhasebe, finans, operasyon, pazarlama, strateji ve organizasyon) bilgi ve becerilere sahip olduğunu ve bunların çeşitli endüstri sektörlerindeki etkileşimlerine ilişkin bir anlayışa sahip olduğunu gösterir H Sınav
3) Karmaşık teknik veya profesyonel faaliyetleri veya projeleri yönetmek için teorik bilginin yanı sıra yaratıcı, analitik ve eleştirel düşünmeyi uygular H Sınav,Derse Katılım,Sunum
4) İşletme sürdürülebilirliği için küresel, çevresel, ekonomik, yasal ve düzenleyici bağlamlara ilişkin bir anlayış sergiler H Sınav,Derse Katılım,Sunum
5) Bireysel ve mesleki etik davranış ve sosyal sorumluluk gösterir S Derse Katılım
6) Etnik, kültürel ve cinsiyet çeşitliliği değerlerine ve konularına duyarlılık gösterir S Sunum
7) Bilgi, fikir, sorun ve çözümleri iletmek için yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanır (en azından CEFR B2 seviyesi) S Derse Katılım
8) Veri ve bilgi edinme, analiz etme, yorumlama ve raporlama konusunda beceriler gösterir H Proje
9) Problem çözme ve karar vermeyi desteklemek için bilgisayar yeterliliğini gösterir S Sunum
10) Takım çalışması, liderlik ve girişimcilik becerilerini gösterir H Derse Katılım,Proje
11) Yüksek derecede özerklikle ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergiler S Derse Katılım
Hazırlayan ve Tarih MICHAEL KUYUCU , November 2023
Ders Koordinatörü MICHAEL KUYUCU
Dönem Güz
Dersi Veren(ler) Prof. Dr. MICHAEL KUYUCU

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Medya Ekonomisi - Tanımlar ve Kavram Hakkında Bilgi
2) Medya sektöründeki ana rol oyuncuları - kim ne yapıyor?
3) Medya endüstrisinin ekonomisini etkileyen faktörler
4) Genel ekonominin medya ekonomisine etkileri
5) Pazar Yapısı - medya endüstrisinde pazar türleri - Tekel, oligopol, tam rekabet
6) Konsatrasyon Oranları - CR4/ CR8 hesaplamaları
7) Vize ve Ödev Sunumları
8) Medyada Entegrasyon - Dikey ve Yatay Entegrasyonlar
9) Medya sektöründe fizibilite
10) Medya sektöründe fizibilite II
11) Medya yönetiminin işlevleri ve medya ortamına etkileri
12) Medyada Pazarlama Karması - Bölüm I
13) Medyada Pazarlama Karması - Bölüm II
14) Final Projeleri ve Sunumlar
Gerekli/Tavsiye Edilen OkumalarDers notları, haftalık olarak ders tarihinden önce dersin öğretim üyesi tarafından verilecektir.
Öğretme TeknikleriTers yüz öğrenme
Ödev ve Projeler1 Ödev ve 1 proje
Laboratuvar ÇalışmasıYok
Bilgisayar KullanımıYok
Diğer Aktiviteler
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Küçük Sınavlar 2 % 30
Ödev 1 % 10
Projeler 1 % 20
Final 1 % 40
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi kuyucum@mef.edu.tr

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 2 2 1 70
Ödevler 3 5 9 42
Ara Sınavlar 1 3 2 5
Final 1 5 3 8
Toplam İş Yükü 125
Toplam İş Yükü/25 5.0
AKTS 5