MKTG 343 Sustainable MarketingMEF ÜniversitesiAkademik Programlar İşletmeÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
İşletme
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Ders Kodu MKTG 343
Ders Adı İngilizce Sustainable Marketing
Ders Adı Türkçe Sürdürülebilir Pazarlama
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ters-Yüz Öğrenme
Dersin Düzeyi Başlangıç
Dönem Güz
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 3 Okuma: Laboratuvar : Diğer:
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 121 saat
Ders Kredileri 5 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul MKTG 201 - Marketing
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Yok
Kayıt Kısıtlamaları Sadece Lisans Öğrencileri
Genel Eğitim Hedefi Toplum ve çevre üzerinde sürdürülebilir pazarlama öğrenerek olumlu bir etki yaratmayı, bir organizasyonun ekonomik başarısını ilerletmeye yönelik hareket etmeyi ve toplumun tüm davranışlarında sosyal ve çevresel sürdürülebilirliği değer veren ve uygulayan bir toplumun ortaya çıkmasına yardımcı olmayı öğrenme
Ders Açıklaması Inovasyonu teşvik etmek ve rekabet avantajı sağlamak için sürdürülebilir iş modelleri geliştirmeyi, ürünlerin tasarımında ve değer zincirlerinin oluşturulmasında liderlik sağlamak için sürdürülebilirlik ilkelerini kullanmayı, sürdürülebilir tüketici davranışını anlamayı ve sürdürülebilir değer önermelerini iletmeyi kapsamaktadır.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) sürdürülebilir pazarlamanın temel kavramlarını anlamak
2) sürdürülebilir pazarlama fırsatlarını belirlemek, bunları pazarlama stratejisine entegre etmek ve belirli pazarlama taktikleri ve uygulamaları geliştirmek
3) girişimsel bağlamda sürdürülebilir pazarlama prensiplerini uygulamak
4) ürün tasarımında liderlik sağlamak ve değer zinciri oluşturmada sürdürülebilirlik prensiplerini kullanmak
5) pazarlama planları geliştirirken sosyal, ekonomik ve çevresel hedefleri göz önünde bulundurmak
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4 5
1) Matematik, tarih, ekonomi ve sosyal bilimlere maruz kalarak geniş bir temele ve entelektüel farkındalığa sahip olmak
2) İşletmenin farklı işlevsel alanlarında (muhasebe, finans, operasyon, pazarlama, strateji ve organizasyon) bilgi ve becerilere sahip olduğunu ve bunların çeşitli endüstri sektörlerindeki etkileşimlerine ilişkin bir anlayışa sahip olduğunu gösterir
3) Karmaşık teknik veya profesyonel faaliyetleri veya projeleri yönetmek için teorik bilginin yanı sıra yaratıcı, analitik ve eleştirel düşünmeyi uygular
4) İşletme sürdürülebilirliği için küresel, çevresel, ekonomik, yasal ve düzenleyici bağlamlara ilişkin bir anlayış sergiler
5) Bireysel ve mesleki etik davranış ve sosyal sorumluluk gösterir
6) Etnik, kültürel ve cinsiyet çeşitliliği değerlerine ve konularına duyarlılık gösterir
7) Bilgi, fikir, sorun ve çözümleri iletmek için yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanır (en azından CEFR B2 seviyesi)
8) Veri ve bilgi edinme, analiz etme, yorumlama ve raporlama konusunda beceriler gösterir
9) Problem çözme ve karar vermeyi desteklemek için bilgisayar yeterliliğini gösterir
10) Takım çalışması, liderlik ve girişimcilik becerilerini gösterir
11) Yüksek derecede özerklikle ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergiler

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Matematik, tarih, ekonomi ve sosyal bilimlere maruz kalarak geniş bir temele ve entelektüel farkındalığa sahip olmak S Derse Katılım
2) İşletmenin farklı işlevsel alanlarında (muhasebe, finans, operasyon, pazarlama, strateji ve organizasyon) bilgi ve becerilere sahip olduğunu ve bunların çeşitli endüstri sektörlerindeki etkileşimlerine ilişkin bir anlayışa sahip olduğunu gösterir S Derse Katılım
3) Karmaşık teknik veya profesyonel faaliyetleri veya projeleri yönetmek için teorik bilginin yanı sıra yaratıcı, analitik ve eleştirel düşünmeyi uygular S Derse Katılım
4) İşletme sürdürülebilirliği için küresel, çevresel, ekonomik, yasal ve düzenleyici bağlamlara ilişkin bir anlayış sergiler H Proje
5) Bireysel ve mesleki etik davranış ve sosyal sorumluluk gösterir H Proje
6) Etnik, kültürel ve cinsiyet çeşitliliği değerlerine ve konularına duyarlılık gösterir H Proje
7) Bilgi, fikir, sorun ve çözümleri iletmek için yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanır (en azından CEFR B2 seviyesi) H Proje
8) Veri ve bilgi edinme, analiz etme, yorumlama ve raporlama konusunda beceriler gösterir N
9) Problem çözme ve karar vermeyi desteklemek için bilgisayar yeterliliğini gösterir N
10) Takım çalışması, liderlik ve girişimcilik becerilerini gösterir N
11) Yüksek derecede özerklikle ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergiler N
Hazırlayan ve Tarih ŞİRİN GİZEM KÖSE , May 2023
Ders Koordinatörü CEYHAN MUTLU
Dönem Güz
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi ŞİRİN GİZEM KÖSE

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Sürdürülebilir Pazarlamaya Giriş
2) Sürdürülebilir Pazarlama Stratejisi
3) Sürdürülebilir Pazarlamanın Etik Boyutları
4) Pazarlama Çevresi ve Süreçleri
5) Tüketici Davranışı ve Sürdürülebilir Pazarlama
6) Sürdürülebilir Pazarlama için Ölçüm ve Araştırma
7) Sürdürülebilirlik için Pazar Bölümlendirme, Hedefleme ve Konumlandırma
8) Global Sorunlar, Global Fırsatlar
9) Sürdürülebilir Ürünler ve Hizmetler
10) Sürdürülebilir Markalama ve Ambalajlama
11) Pazarlama Kanalları: Değer Zincirinde Sürdürülebilirlik
12) Sürdürülebilir Fiyatlandırma
13) Sürdürülebilir Pazarlama İletişimi
14) Tutundurma Karmasında Sürdürülebilirlik - Yöntemler, Medya ve Müşteri İlişkileri
15) Final Dönemi
16) Final Dönemi
Gerekli/Tavsiye Edilen OkumalarDiane Martin, John Schouten, “Sustainable Marketing”, Pearson New International Edition.
Öğretme TeknikleriÖğretim üyesi, her haftanın konusuyla ilgili temel kavramları özetleyecek ve açıklayacaktır. Öğrencilerin sınıf tartışmalarına aktif olarak katılımı beklenmektedir. Sınavlar genellikle çoktan seçmeli sorulardan oluşacak ve sınıfta önceden işlenen konuları ve ilgili materyalleri düzenleme, sentezleme ve uygulama yeteneğini test etmeye çalışacaktır. Videolar, vaka çalışmaları ve gerçek hayattan örneklerle öğrenciler, pazarlama ve sürdürülebilir tüketim konularında perspektiflerini genişletme şansına sahip olacaklardır. Öğrencilerden sınıfta görüşlerini, fikirlerini ve sorularını paylaşmaları beklenmektedir.
Ödev ve ProjelerÖğrenciler iki grup sunumu yapacaklar. Projelerin detayları öğretim üyesi tarafından duyurulacaktır.
Laboratuvar ÇalışmasıYok
Bilgisayar KullanımıKişisel bilgisayar
Diğer AktivitelerYok
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Sunum 2 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi koseg@mef.edu.tr

Öğrenciler öğretim görevlisine e-posta gönderebilir veya ders saatleri içinde öğretim görevlisiyle iletişime geçebilirler. Öğrencilerin tüm oturumlara zamanında katılmaları beklenir. Katılamamaları durumunda, öğrenciler acil durumlar, raporlarla desteklenebilecek sağlık sorunları veya MEF Üniversitesi yönetmeliklerine uygun diğer mazeretler hakkında öğretim görevlisini e-posta ile bilgilendirmelidir. Akademik sahtekârlık ve intihal YÖK disiplin yönetmeliğine tabi olacaktır.

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 2 3 1 84
Sunum / Seminer 2 5 2 14
Ara Sınavlar 1 6 2 8
Final 1 12 3 15
Toplam İş Yükü 121
Toplam İş Yükü/25 4.8
AKTS 5