İşletme | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi | ||||
Ders Kodu | MKTG 343 | ||||
Ders Adı İngilizce | Sustainable Marketing | ||||
Ders Adı Türkçe | Sürdürülebilir Pazarlama | ||||
Öğretim Dili | EN | ||||
Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme | ||||
Dersin Düzeyi | Başlangıç | ||||
Dönem | Güz | ||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 121 saat | ||||
Ders Kredileri | 5 AKTS | ||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||
Ön Koşul |
MKTG 201 - Marketing |
||||
Yan Koşul | Yok | ||||
Beklenen Ön Bilgi | Yok | ||||
Kayıt Kısıtlamaları | Sadece Lisans Öğrencileri | ||||
Genel Eğitim Hedefi | Toplum ve çevre üzerinde sürdürülebilir pazarlama öğrenerek olumlu bir etki yaratmayı, bir organizasyonun ekonomik başarısını ilerletmeye yönelik hareket etmeyi ve toplumun tüm davranışlarında sosyal ve çevresel sürdürülebilirliği değer veren ve uygulayan bir toplumun ortaya çıkmasına yardımcı olmayı öğrenme | ||||
Ders Açıklaması | Inovasyonu teşvik etmek ve rekabet avantajı sağlamak için sürdürülebilir iş modelleri geliştirmeyi, ürünlerin tasarımında ve değer zincirlerinin oluşturulmasında liderlik sağlamak için sürdürülebilirlik ilkelerini kullanmayı, sürdürülebilir tüketici davranışını anlamayı ve sürdürülebilir değer önermelerini iletmeyi kapsamaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) sürdürülebilir pazarlamanın temel kavramlarını anlamak 2) sürdürülebilir pazarlama fırsatlarını belirlemek, bunları pazarlama stratejisine entegre etmek ve belirli pazarlama taktikleri ve uygulamaları geliştirmek 3) girişimsel bağlamda sürdürülebilir pazarlama prensiplerini uygulamak 4) ürün tasarımında liderlik sağlamak ve değer zinciri oluşturmada sürdürülebilirlik prensiplerini kullanmak 5) pazarlama planları geliştirirken sosyal, ekonomik ve çevresel hedefleri göz önünde bulundurmak |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
---|---|---|---|---|---|
1) Matematik, tarih, ekonomi ve sosyal bilimlere maruz kalarak geniş bir temele ve entelektüel farkındalığa sahip olmak | |||||
2) İşletmenin farklı işlevsel alanlarında (muhasebe, finans, operasyon, pazarlama, strateji ve organizasyon) bilgi ve becerilere sahip olduğunu ve bunların çeşitli endüstri sektörlerindeki etkileşimlerine ilişkin bir anlayışa sahip olduğunu gösterir | |||||
3) Karmaşık teknik veya profesyonel faaliyetleri veya projeleri yönetmek için teorik bilginin yanı sıra yaratıcı, analitik ve eleştirel düşünmeyi uygular | |||||
4) İşletme sürdürülebilirliği için küresel, çevresel, ekonomik, yasal ve düzenleyici bağlamlara ilişkin bir anlayış sergiler | |||||
5) Bireysel ve mesleki etik davranış ve sosyal sorumluluk gösterir | |||||
6) Etnik, kültürel ve cinsiyet çeşitliliği değerlerine ve konularına duyarlılık gösterir | |||||
7) Bilgi, fikir, sorun ve çözümleri iletmek için yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanır (en azından CEFR B2 seviyesi) | |||||
8) Veri ve bilgi edinme, analiz etme, yorumlama ve raporlama konusunda beceriler gösterir | |||||
9) Problem çözme ve karar vermeyi desteklemek için bilgisayar yeterliliğini gösterir | |||||
10) Takım çalışması, liderlik ve girişimcilik becerilerini gösterir | |||||
11) Yüksek derecede özerklikle ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergiler |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Matematik, tarih, ekonomi ve sosyal bilimlere maruz kalarak geniş bir temele ve entelektüel farkındalığa sahip olmak | S | Derse Katılım |
2) | İşletmenin farklı işlevsel alanlarında (muhasebe, finans, operasyon, pazarlama, strateji ve organizasyon) bilgi ve becerilere sahip olduğunu ve bunların çeşitli endüstri sektörlerindeki etkileşimlerine ilişkin bir anlayışa sahip olduğunu gösterir | S | Derse Katılım |
3) | Karmaşık teknik veya profesyonel faaliyetleri veya projeleri yönetmek için teorik bilginin yanı sıra yaratıcı, analitik ve eleştirel düşünmeyi uygular | S | Derse Katılım |
4) | İşletme sürdürülebilirliği için küresel, çevresel, ekonomik, yasal ve düzenleyici bağlamlara ilişkin bir anlayış sergiler | H | Proje |
5) | Bireysel ve mesleki etik davranış ve sosyal sorumluluk gösterir | H | Proje |
6) | Etnik, kültürel ve cinsiyet çeşitliliği değerlerine ve konularına duyarlılık gösterir | H | Proje |
7) | Bilgi, fikir, sorun ve çözümleri iletmek için yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanır (en azından CEFR B2 seviyesi) | H | Proje |
8) | Veri ve bilgi edinme, analiz etme, yorumlama ve raporlama konusunda beceriler gösterir | N | |
9) | Problem çözme ve karar vermeyi desteklemek için bilgisayar yeterliliğini gösterir | N | |
10) | Takım çalışması, liderlik ve girişimcilik becerilerini gösterir | N | |
11) | Yüksek derecede özerklikle ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergiler | N |
Hazırlayan ve Tarih | ŞİRİN GİZEM KÖSE , May 2023 |
Ders Koordinatörü | CEYHAN MUTLU |
Dönem | Güz |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi ŞİRİN GİZEM KÖSE |
Hafta | Konu |
1) | Sürdürülebilir Pazarlamaya Giriş |
2) | Sürdürülebilir Pazarlama Stratejisi |
3) | Sürdürülebilir Pazarlamanın Etik Boyutları |
4) | Pazarlama Çevresi ve Süreçleri |
5) | Tüketici Davranışı ve Sürdürülebilir Pazarlama |
6) | Sürdürülebilir Pazarlama için Ölçüm ve Araştırma |
7) | Sürdürülebilirlik için Pazar Bölümlendirme, Hedefleme ve Konumlandırma |
8) | Global Sorunlar, Global Fırsatlar |
9) | Sürdürülebilir Ürünler ve Hizmetler |
10) | Sürdürülebilir Markalama ve Ambalajlama |
11) | Pazarlama Kanalları: Değer Zincirinde Sürdürülebilirlik |
12) | Sürdürülebilir Fiyatlandırma |
13) | Sürdürülebilir Pazarlama İletişimi |
14) | Tutundurma Karmasında Sürdürülebilirlik - Yöntemler, Medya ve Müşteri İlişkileri |
15) | Final Dönemi |
16) | Final Dönemi |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Diane Martin, John Schouten, “Sustainable Marketing”, Pearson New International Edition. | |||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Öğretim üyesi, her haftanın konusuyla ilgili temel kavramları özetleyecek ve açıklayacaktır. Öğrencilerin sınıf tartışmalarına aktif olarak katılımı beklenmektedir. Sınavlar genellikle çoktan seçmeli sorulardan oluşacak ve sınıfta önceden işlenen konuları ve ilgili materyalleri düzenleme, sentezleme ve uygulama yeteneğini test etmeye çalışacaktır. Videolar, vaka çalışmaları ve gerçek hayattan örneklerle öğrenciler, pazarlama ve sürdürülebilir tüketim konularında perspektiflerini genişletme şansına sahip olacaklardır. Öğrencilerden sınıfta görüşlerini, fikirlerini ve sorularını paylaşmaları beklenmektedir. | |||||||||||||||
Ödev ve Projeler | Öğrenciler iki grup sunumu yapacaklar. Projelerin detayları öğretim üyesi tarafından duyurulacaktır. | |||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | Yok | |||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | Kişisel bilgisayar | |||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | Yok | |||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
|||||||||||||||
Ders Yönetimi |
koseg@mef.edu.tr Öğrenciler öğretim görevlisine e-posta gönderebilir veya ders saatleri içinde öğretim görevlisiyle iletişime geçebilirler. Öğrencilerin tüm oturumlara zamanında katılmaları beklenir. Katılamamaları durumunda, öğrenciler acil durumlar, raporlarla desteklenebilecek sağlık sorunları veya MEF Üniversitesi yönetmeliklerine uygun diğer mazeretler hakkında öğretim görevlisini e-posta ile bilgilendirmelidir. Akademik sahtekârlık ve intihal YÖK disiplin yönetmeliğine tabi olacaktır. |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 3 | 1 | 84 | ||
Sunum / Seminer | 2 | 5 | 2 | 14 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 6 | 2 | 8 | |||
Final | 1 | 12 | 3 | 15 | |||
Toplam İş Yükü | 121 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 4.8 | ||||||
AKTS | 5 |