İşletme | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi | ||||
Ders Kodu | MGMT 439 | ||||
Ders Adı İngilizce | Talent Management | ||||
Ders Adı Türkçe | Yetenek Yönetimi | ||||
Öğretim Dili | EN | ||||
Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme | ||||
Dersin Düzeyi | Orta | ||||
Dönem | Güz | ||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 126 saat | ||||
Ders Kredileri | 5 AKTS | ||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||
Ön Koşul |
MGMT 204 - Organizational Theory |
||||
Yan Koşul | Yok | ||||
Beklenen Ön Bilgi | Yok | ||||
Kayıt Kısıtlamaları | Sadece Lisans Öğrencileri | ||||
Genel Eğitim Hedefi | Yetenek yönetiminin temellerini teorik/pratik uygulamalarla sektörlerdeki farklı uygulamalarla öğrenmek. | ||||
Ders Açıklaması | Bu program yeni mezun adayı olan lisans öğrencileri için tasarlanmıştır. Yetenek yönetimi ilkeleri hakkında özel bilgiler içerir. Ayrıca, ödül ve takdir, kültür – bağlılık alanlarını kapsayan 'iş yapma şekli' ipuçları hakkında bilgiler verir. Ayrıca, öğrenciler insan kaynakları uygulamaları için temel bilgileri bu derste bulabilirler. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) yetenek yönetiminin temel özelliklerinin anlaşılması 2) farklı sektörlerin yetenek yönetimi 3) Ödüllendirme ve tanınma uygulamaları arasındaki farkı ayırt eder 4) Yetenek geliştirme yoluyla kurum kültürü ve katılımının tasarımını formüle etmek 5) yetenekli çalışanları elde tutma görevine stratejik zihniyeti entegre eder |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
---|---|---|---|---|---|
1) Matematik, tarih, ekonomi ve sosyal bilimlere maruz kalarak geniş bir temele ve entelektüel farkındalığa sahip olmak | |||||
2) İşletmenin farklı işlevsel alanlarında (muhasebe, finans, operasyon, pazarlama, strateji ve organizasyon) bilgi ve becerilere sahip olduğunu ve bunların çeşitli endüstri sektörlerindeki etkileşimlerine ilişkin bir anlayışa sahip olduğunu gösterir | |||||
3) Karmaşık teknik veya profesyonel faaliyetleri veya projeleri yönetmek için teorik bilginin yanı sıra yaratıcı, analitik ve eleştirel düşünmeyi uygular | |||||
4) İşletme sürdürülebilirliği için küresel, çevresel, ekonomik, yasal ve düzenleyici bağlamlara ilişkin bir anlayış sergiler | |||||
5) Bireysel ve mesleki etik davranış ve sosyal sorumluluk gösterir | |||||
6) Etnik, kültürel ve cinsiyet çeşitliliği değerlerine ve konularına duyarlılık gösterir | |||||
7) Bilgi, fikir, sorun ve çözümleri iletmek için yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanır (en azından CEFR B2 seviyesi) | |||||
8) Veri ve bilgi edinme, analiz etme, yorumlama ve raporlama konusunda beceriler gösterir | |||||
9) Problem çözme ve karar vermeyi desteklemek için bilgisayar yeterliliğini gösterir | |||||
10) Takım çalışması, liderlik ve girişimcilik becerilerini gösterir | |||||
11) Yüksek derecede özerklikle ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergiler |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Matematik, tarih, ekonomi ve sosyal bilimlere maruz kalarak geniş bir temele ve entelektüel farkındalığa sahip olmak | S | Derse Katılım |
2) | İşletmenin farklı işlevsel alanlarında (muhasebe, finans, operasyon, pazarlama, strateji ve organizasyon) bilgi ve becerilere sahip olduğunu ve bunların çeşitli endüstri sektörlerindeki etkileşimlerine ilişkin bir anlayışa sahip olduğunu gösterir | S | Derse Katılım |
3) | Karmaşık teknik veya profesyonel faaliyetleri veya projeleri yönetmek için teorik bilginin yanı sıra yaratıcı, analitik ve eleştirel düşünmeyi uygular | S | Derse Katılım |
4) | İşletme sürdürülebilirliği için küresel, çevresel, ekonomik, yasal ve düzenleyici bağlamlara ilişkin bir anlayış sergiler | S | Derse Katılım |
5) | Bireysel ve mesleki etik davranış ve sosyal sorumluluk gösterir | S | Derse Katılım |
6) | Etnik, kültürel ve cinsiyet çeşitliliği değerlerine ve konularına duyarlılık gösterir | S | Derse Katılım |
7) | Bilgi, fikir, sorun ve çözümleri iletmek için yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanır (en azından CEFR B2 seviyesi) | H | Proje |
8) | Veri ve bilgi edinme, analiz etme, yorumlama ve raporlama konusunda beceriler gösterir | N | |
9) | Problem çözme ve karar vermeyi desteklemek için bilgisayar yeterliliğini gösterir | N | |
10) | Takım çalışması, liderlik ve girişimcilik becerilerini gösterir | S | Proje |
11) | Yüksek derecede özerklikle ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergiler | N |
Hazırlayan ve Tarih | ALPER GİRGİN , May 2023 |
Ders Koordinatörü | CEYHAN MUTLU |
Dönem | Güz |
Dersi Veren(ler) | Öğr. Gör. ALPER GİRGİN |
Hafta | Konu |
1) | İK'ya giriş - Yetenek Yönetimi |
2) | Stratejik İKY, İK metrikleri, İK Rolleri ve Yetkinlikleri |
3) | Örgüt Tasarımı: İş Analizi, Meslek Tasarımı, Örgüt Yapısı, İK Planlama |
4) | Doğru İnsanları Bulma: İşe Alma |
5) | Performansı Artırma: Eğitim ve Gelişme |
6) | Performans Artırma: Performans Değerlendirme |
7) | Performans Arttırma: Motivasyon & Bağlanma |
8) | Ara Dönem Projesi |
9) | Doğru İnsanların Elde Tutulması: Kariyer Yönetimi |
10) | Doğru Kişilerin Elde Tutulması: Ücret ve Yan Haklar |
11) | Doğru Kişilerin Elde Tutulması: Çalışan Ayrımı |
12) | Doğru Kişilerin Elde Tutulması: Olumlu Çalışan İlişkileri Oluşturma |
12) | Doğru Kişilerin Elde Tutulması: Olumlu Çalışan İlişkileri Oluşturma |
13) | Uluslarası / Küresel İK ve Gelecek meseleleri |
14) | Açılış Konuşmacısı |
15) | Final Proje Dönemi |
16) | Final Proje Dönemi |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Gerekli: Human Resource Management Textbook, Noe, R.A. et al, (2018).. (Ed. 11.) McGraw Hill Education, (Digital Version) The Talent Management Handbook Creating Organizational Excellence by Identifying, Developing,and Promoting Your Best PeopleLance A.Berger - Dorothy R.Berge Önerilen: HBR’s 10 Must Reads, “On Managing People”, Harvard Business Review, 2017 | |||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Videolar, okumalar, sunumlar, simülasyonlar, dersler, problem çözme etkinlikleri, gerçek hayattaki işletmelerle etkileşimler, araştırmalar, vaka çalışmaları, tartışmalar, sınavlar, kişisel öz değerlendirmeler, bireysel ve ekip çalışması etkinlikleri | |||||||||||||||
Ödev ve Projeler | Dijital platformda ders öncesi ve sonrası çalışmalar, bireysel ve takım çalışması, final sınavı | |||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | Yok | |||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | Kişisel bilgisayar kullanımı | |||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | Yok | |||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
|||||||||||||||
Ders Yönetimi |
girgina@mef.edu.tr Öğrenciler eğitmene e-posta yoluyla geri bildirimde bulunmaya ve dersle ilgili sorular sorma konusunda her zaman özgürdür ve teşvik edilirler. Dersin içeriği nedeniyle kavramları anlamak, aktif düşünme ve tartışarak bunlar üzerinde düşünmek oldukça önemlidir. Bu nedenle ders kitabının ilgili bölümünün ve varsa verilen diğer materyallerin ders öncesi okunması esastır. Ayrıca ders içi katılım da öğretilen içeriğin anlamlandırılması açısından oldukça önemlidir. Sınıfta birbirlerinden öğrenmek için sorgulama, beyin fırtınası ve tartışma yaratılması kuvvetle bekleniyor. Bütünleme sınavları Mazeret Yönetmeliği hükümlerine tabi olacaktır. Öğrencilerin sınav tarihinden itibaren üç (3) gün içerisinde https://www.cognitoforms.com/MEFUniversity/MazeretBildirimFormu bağlantısını kullanarak talebini (raporuyla birlikte) fakülte sekreterliğine iletmeleri gerekmektedir. Talepler fakülte kurulunda görüşülerek fakülte sekreterinin aldığı karar öğretim elemanına iletilir. Öğrencinin mazereti kabul edildikten sonra öğretim elemanı ve öğrenci birlikte yer ve zamanı belirleyeceklerdir. Akademik sahtekarlık ve intihal YÖK Disiplin Yönetmeliğine tabi olacaktır. |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 3 | 1 | 84 | ||
Proje | 1 | 16 | 2 | 18 | |||
Ödevler | 3 | 3 | 1 | 12 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 10 | 2 | 12 | |||
Toplam İş Yükü | 126 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 5.0 | ||||||
AKTS | 5 |