İşletme | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi | |||||
Ders Kodu | PSYC 436 | |||||
Ders Adı İngilizce | Social Cognition | |||||
Ders Adı Türkçe | Sosyal Biliş | |||||
Öğretim Dili | EN | |||||
Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme | |||||
Dersin Düzeyi | Orta | |||||
Dönem | Güz | |||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
|||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 140 saat | |||||
Ders Kredileri | 6 AKTS | |||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | |||||
Ön Koşul |
PSYC 106 - Introduction to Social Psychology |
|||||
Yan Koşul | Yok | |||||
Beklenen Ön Bilgi | Yok | |||||
Kayıt Kısıtlamaları | Sadece lisans öğrencileri | |||||
Genel Eğitim Hedefi | Sosyal biliş alanında kapsamlı bilgi sahibi olunması ve alanda yürütülen çalışmaları takip edip uygulayabilecek yeteneklere ve bilgiye sahip olunması. Comprehensive knowledge in the field of social cognition and the ability to follow and apply ongoing research in this area. | |||||
Ders Açıklaması | Sosyal biliş alanı insanların sosyal bilgileri nasıl algıladıklarını, işlediklerini, depoladıklarını ve uyguladıklarını inceleyen bir çalışma alanıdır. Bu alan sosyal psikolojik soruları incelerken bilişsel teori ve yöntem tarafından sağlanan detaylı analizlerden de büyük ölçüde yararlanır. Bu dersin amacı, sosyal dünyanın algılayıcıları olarak kişilerin, insan zihninin nasıl çalıştığına dair naif teorilerin ötesine geçerek kendilerini ve başkalarını nasıl anladıklarını açıklamaktır. Bunun için zihinsel hayatımızın önemli bir unsurunun, yani olayların nedenleri ve gerekçeleri üzerine bilgi arayışının altında yatan süreçler incelenecektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) sosyal biliş temel teori ve kavramları anlamak 2) bilimsel makaleleri değerlendirmek 3) temel teorileri güncel bilimsel makaleler ile değerlendirmek 4) araştırma sorusu ve kişisel araştırma ilgisi üretmek 5) psikolojik teorileri araştırmaları etik formatta tartışmak 6) sosyal biliş alanındaki güncel gelişmeleri bilmel |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
---|---|---|---|---|---|---|
1) Matematik, tarih, ekonomi ve sosyal bilimlere maruz kalarak geniş bir temele ve entelektüel farkındalığa sahip olmak | ||||||
2) İşletmenin farklı işlevsel alanlarında (muhasebe, finans, operasyon, pazarlama, strateji ve organizasyon) bilgi ve becerilere sahip olduğunu ve bunların çeşitli endüstri sektörlerindeki etkileşimlerine ilişkin bir anlayışa sahip olduğunu gösterir | ||||||
3) Karmaşık teknik veya profesyonel faaliyetleri veya projeleri yönetmek için teorik bilginin yanı sıra yaratıcı, analitik ve eleştirel düşünmeyi uygular | ||||||
4) İşletme sürdürülebilirliği için küresel, çevresel, ekonomik, yasal ve düzenleyici bağlamlara ilişkin bir anlayış sergiler | ||||||
5) Bireysel ve mesleki etik davranış ve sosyal sorumluluk gösterir | ||||||
6) Etnik, kültürel ve cinsiyet çeşitliliği değerlerine ve konularına duyarlılık gösterir | ||||||
7) Bilgi, fikir, sorun ve çözümleri iletmek için yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanır (en azından CEFR B2 seviyesi) | ||||||
8) Veri ve bilgi edinme, analiz etme, yorumlama ve raporlama konusunda beceriler gösterir | ||||||
9) Problem çözme ve karar vermeyi desteklemek için bilgisayar yeterliliğini gösterir | ||||||
10) Takım çalışması, liderlik ve girişimcilik becerilerini gösterir | ||||||
11) Yüksek derecede özerklikle ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergiler |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Matematik, tarih, ekonomi ve sosyal bilimlere maruz kalarak geniş bir temele ve entelektüel farkındalığa sahip olmak | N | |
2) | İşletmenin farklı işlevsel alanlarında (muhasebe, finans, operasyon, pazarlama, strateji ve organizasyon) bilgi ve becerilere sahip olduğunu ve bunların çeşitli endüstri sektörlerindeki etkileşimlerine ilişkin bir anlayışa sahip olduğunu gösterir | N | |
3) | Karmaşık teknik veya profesyonel faaliyetleri veya projeleri yönetmek için teorik bilginin yanı sıra yaratıcı, analitik ve eleştirel düşünmeyi uygular | N | |
4) | İşletme sürdürülebilirliği için küresel, çevresel, ekonomik, yasal ve düzenleyici bağlamlara ilişkin bir anlayış sergiler | N | |
5) | Bireysel ve mesleki etik davranış ve sosyal sorumluluk gösterir | N | |
6) | Etnik, kültürel ve cinsiyet çeşitliliği değerlerine ve konularına duyarlılık gösterir | N | |
7) | Bilgi, fikir, sorun ve çözümleri iletmek için yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanır (en azından CEFR B2 seviyesi) | S | Sunum |
8) | Veri ve bilgi edinme, analiz etme, yorumlama ve raporlama konusunda beceriler gösterir | S | Derse Katılım |
9) | Problem çözme ve karar vermeyi desteklemek için bilgisayar yeterliliğini gösterir | N | |
10) | Takım çalışması, liderlik ve girişimcilik becerilerini gösterir | S | Derse Katılım |
11) | Yüksek derecede özerklikle ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergiler | S | Derse Katılım |
Hazırlayan ve Tarih | BANU FEMİR GÜRTUNA , December 2023 |
Ders Koordinatörü | BANU FEMİR GÜRTUNA |
Dönem | Güz |
Dersi Veren(ler) | Öğr. Gör. ESRA NUR KÜÇÜK |
Hafta | Konu |
1) | Giriş |
2) | Sosyal bilişte temel kavramlar |
3) | Kategoriler ve kategori yapıları |
4) | Şemalar ve Bilişsel Cimrilik Üzerine |
5) | Atıf |
6) | Sosyal bilişte benlik |
7) | Ara sınav |
8) | Okuma 1: Höristik |
9) | Okuma 2: Benliğin mental temsili |
10) | Okuma 3: Benlik ve diğerleri |
11) | Okuma 4: Sosyal kararlarda bellek |
12) | Okuma 5: Cinsiyet ve biliş |
13) | Okuma 6: Kültür ve biliş |
14) | Okuma 7: Replikasyon |
15) | Final |
16) | Final |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Ana kitap: Fiske, S. T., & Taylor, S. E. (2017). Social cognition: From brains to culture (3rd Edition). Sage. Önerilen kaynaklar: Moskowitz, G. B. (2005). Social cognition: Understanding self and others. Guilford Press. | ||||||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Bu ders tamamen ters yüz eğitim formatında işlenecektir. Öğrencilere her hafta çevrimiçi bir giriş dersi ile birlikte bir kitap bölümü veya ampirik bir makale atanacaktır. Ders iki bölüme ayrılmıştır. 1. haftadan 6. haftaya kadar, önce öğrencilerin çevrimiçi dersteki anahtar kavramları anlama düzeyini değerlendirecek ve pekiştireceğim. Ardından, öğrencilerden haftalık konuya dair araştırma soruları geliştirmeleri istenecek ve bu süreçte eğitmen rehberlik edecektir. 8. haftadan 14. haftaya kadar ise öğrenciler, atanan konularla ilgili ampirik makaleleri araştırmaktan sorumlu olacaklardır. Sınıf tartışmaları, hem atanan makaleleri hem de öğrencilerin bulduğu makaleleri içerecektir. Her hafta, öğrencilerden atanan makale ile buldukları makaleyi entegre eden kısa bir deneme yazmaları beklenecektir. | ||||||||||||||||||
Ödev ve Projeler | Öğrencilerden, 8. haftadan 14. haftaya kadar dersin konusu ile ilgili bağımsız olarak ek bir makale araştırıp okumaları istenecektir. Dersten önce bir deneme taslağı yazacaklar ve ders tartışmasının ardından, eğitmenin yardımıyla denemelerini gözden geçireceklerdir. Dönem boyunca, öğrencilerden makaleleri/bölümleri okumaları ve dersten önce tartışma soruları hazırlamaları istenecektir. | ||||||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | Yok | ||||||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | Yok | ||||||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | Yok | ||||||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
||||||||||||||||||
Ders Yönetimi |
ugurlarp@mef.edu.tr Derslere katılım zorunludur. Geç gelen veya hazırlıksız olan öğrenciler derse alınmayacak ve bu durum sürekli değerlendirme notlarını etkileyecektir. Sınav soruları, derslerden ve sınıf tartışmalarından büyük ölçüde yararlanacaktır. Derse 15 dakikadan daha geç gelen öğrenciler sınıfa alınmayacaktır. Öğrenciler, planlanmış bir sınava katılamadıkları durumda geçerli, kabul edilebilir ve belgelenmiş bir mazeret sunmalıdır. Ara sınava katılamayan öğrenciler için telafi sınavı yapılacaktır. Telafi sınavları, ara sınav veya final sınavından farklı formatta olabilir. Öğrencilerin üniversite personeline ve birbirlerine her zaman saygılı davranmaları beklenir; bu, ders içeriğine ve başkalarının görüşlerine saygı göstermeyi de içerir. Kopya çekme, yalan söyleme ve aldatma gibi çeşitli biçimlerde hile yapmak dürüst olmayan bir davranıştır ve tolere edilmeyecektir. Akademik dürüstsüzlük ve intihal: YÖK Disiplin Yönetmeliği. |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 3 | 2 | 98 | ||
Küçük Sınavlar | 1 | 10 | 10 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 10 | 2 | 12 | |||
Final | 1 | 20 | 20 | ||||
Toplam İş Yükü | 140 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 5.6 | ||||||
AKTS | 6 |