PSYC 437 Human NeuropsychologyMEF ÜniversitesiAkademik Programlar PsikolojiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Psikoloji
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Ders Kodu PSYC 437
Ders Adı İngilizce Human Neuropsychology
Ders Adı Türkçe İnsan Nöropsikolojisi
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ters-Yüz Öğrenme
Dersin Düzeyi Orta
Dönem Bahar
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 3 Okuma: 0 Laboratuvar : 0 Diğer: 0
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 159 saat
Ders Kredileri 6 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul Yok
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Yok
Kayıt Kısıtlamaları Sadece lisans öğrencileri
Genel Eğitim Hedefi Dersin başarıyla tamamlanmasının ardından öğrenciler: 1.Nöropsikoloji alanını ve bu alanın günümüze kadar nasıl geliştiğini anlayabilecek, 2.Sinir sistemi ve işlevsel nöroanatomi hakkında bilgi sahibi olabilecek, 3.Önemli nörolojik sendromlar ve bozuklukları bilecek, 4.Nöropsikolojik araştırma yürütebileceklerdir.
Ders Açıklaması Bu dersin amacı, insan nöropsikolojisinin temellerini sunmaktır. Bu derste fonksiyonel nöroanatomi, majör nörolojik sendromlar ve bozukluklar, nöropsikolojik değerlendirme süreci ve bu alanda nasıl araştırma yürütüleceği işlenecektir.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) nöropsikolojiyi ve nasıl geliştiğini anlamak
2) sinir sistemini ve fonksiyonel nöroanatomiyi anlamak
3) majör nörolojik sendromları ve bozuklukları bilmek
4) nöropsikolojik araştırma yapmak
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. H Sınav,Derse Katılım,Proje
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. S Sınav,Derse Katılım
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. S Seçiniz,Derse Katılım
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. H Sınav,Derse Katılım,Proje
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. N
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. H Sınav,Derse Katılım,Proje
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. N
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. H Sınav,Derse Katılım,Proje
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. N
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. S Sınav,Derse Katılım
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. S Sınav,Derse Katılım
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. S Sınav,Derse Katılım,Proje
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. H Derse Katılım,Proje
Hazırlayan ve Tarih BANU FEMİR GÜRTUNA , December 2023
Ders Koordinatörü BANU FEMİR GÜRTUNA
Dönem Bahar
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi BANU FEMİR GÜRTUNA

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Derse giris
2) Noropsikolojinin Gelisimi
3) Sinir Sisteminin Organizasyonu
4) Noropsikolojik Degerlendirme
5) Noropsikolojide arastirma yontemleri
6) Norogelisimsel bozukluklar
7) Dil bozukluklari ve tekrar
8) Ara sinav
9) Psikiyatrik Hastaliklar
10) Norolojik hastaliklar
11) Motor hastaliklarin noropsikolojisi
12) Yari alan ihmali ve dikkat bozukluklari
13) Plastisite ve Rehabilitasyon
14) Noropsikolojinin Gelecegi
15) Final
16) Final
Gerekli/Tavsiye Edilen OkumalarOkumalar: (1) Kolby, B. & Whishaw, I.O. Fundamentals of Human Neuropsychology. (2) Weekly papers given by the instructor. Önerilen okumalar: (1) Zillmer, E. A., & Spiers, M. V. (2001). Principles of neuropsychology. Wadsworth/Thomson Learning.
Öğretme TeknikleriDersin tamamında ters yüz eğitim formatı kullanılacaktır. Her hafta, öğrencilere çevrimiçi ders atamaları yapılacak ve ders öncesinde ilgili makaleler verilecektir. Öğrencilerden, ders öncesinde bu makaleleri okumaları ve videolarda tartışılan kavramları anlamaları beklenmektedir. Ders sırasında, bu kavramlar ve okumalar, öğrenciler gruplandırılarak tartışılacaktır. Tüm öğrencilerin her derse hazırlıklı gelmeleri, tartışmalara aktif olarak katılmaları, sorular sormaları ve bu sorulara cevap bulmaya çalışmaları beklenmektedir. Öğrenciler zorlandıkları durumlarda istedikleri zaman e-posta yoluyla eğitmenle iletişime geçmekte serbesttirler.
Ödev ve ProjelerAra sınav – 30% Quiz I & II – %30 Final %40
Laboratuvar ÇalışmasıYok
Bilgisayar KullanımıYok
Diğer AktivitelerYok
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Devam 1 % 10
Küçük Sınavlar 2 % 30
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 40
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi femirb@mef.edu.tr

Tüm derslere katılım zorunludur. 15 dakika geç gelen öğrenciler, o derse kabul edilmeyecektir. Bir sınava katılamama durumunda, öğrenciler kabul edilebilir ve belgelenmiş bir mazeret sunmalıdır. Kaçırılan sınavlar için telafi sınavı yapılacaktır. Öğrencilerin, üniversite personeline ve diğerlerine her zaman saygılı davranmaları beklenmektedir. Kopya çekme, yalan söyleme ve aldatma gibi çeşitli biçimlerdeki eylemler, intihal ve sınav sırasında kopyalama gibi davranışlar tolere edilmeyecek ve YÖK ile üniversite düzenlemelerine göre cezalandırılacaktır. Akademik dürüstlük ve intihal: YÖK Disiplin Yönetmeliği.

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 2 3 2 98
Küçük Sınavlar 2 16 2 36
Ara Sınavlar 1 9 2 11
Final 1 14 14
Toplam İş Yükü 159
Toplam İş Yükü/25 6.4
AKTS 6