Hukuk | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi | |||||
Ders Kodu | PSYC 438 | |||||
Ders Adı İngilizce | Developmental Psychopathology | |||||
Ders Adı Türkçe | Gelişimsel Psikopatoloji | |||||
Öğretim Dili | EN | |||||
Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme | |||||
Dersin Düzeyi | Orta | |||||
Dönem | Bahar | |||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
|||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 156 saat | |||||
Ders Kredileri | 6 AKTS | |||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | |||||
Ön Koşul |
PSYC 301 - Child and Adolescent Psychopathology |
|||||
Yan Koşul | Yok | |||||
Beklenen Ön Bilgi | Çocuk ve Ergen Psikopatolojisi | |||||
Kayıt Kısıtlamaları | Sadece Lisans Öğrencileri | |||||
Genel Eğitim Hedefi | Gelişimsel psikopatoloji üzerine literatürü ve bilimsel çalışmaları daha iyi anlamak ve tanımak; ayrıca temel çocukluk bozukluklarını daha iyi anlamak. | |||||
Ders Açıklaması | Bu dersin amacı, öğrencileri çocukluk çağının temel bozukluklarıyla tanıştırırken psikopatolojiye gelişimsel bir perspektiften bakmaktır. Dersin kapsamı şunları içerecektir: Çocukluk çağı bozukluklarının klinik tanımı ve tanısal özellikleri, gelişimsel yollar (risk faktörleri, dayanıklılık, komorbidite, ilerlemenin doğası, biyoloji ve çevre etkileşimleri), bozukluğun gelişimsel bir gecikme mi yoksa bir sapma mı olduğu, gelişimsel psikopatoloji modelleri, bozukluğun teorik açıklamaları ve patolojilerin incelenmesinin normal gelişim teorisine katkısı. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Literatüre aşinalığı ve anlayışı artırmak 2) Gelişimsel psikopatolojinin bilimsel çalışmalarını değerlendirmek 3) Bilimsel İngilizceyi anlamak ve bunu bilimsel bir şekilde iletmek 4) Yeni araştırma fikirleri geliştirmek 5) Gelişimsel psikopatolojinin modellerini ve teorik açıklamalarını değerlendirmek 6) Çocuklardaki psikolojik bozukluklarının tanısal özelliklerini anlama becerisini artırmak |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
---|---|---|---|---|---|---|
1) Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular. | ||||||
2) Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3) Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir. | ||||||
4) Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. | ||||||
5) Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar. | ||||||
6) Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur. | ||||||
7) Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir. | ||||||
8) Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır. | ||||||
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
10) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | ||||||
11) Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur. | ||||||
12) Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur. |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular. | S | |
2) | Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular. | N | |
3) | Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir. | N | |
4) | Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. | S | |
5) | Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar. | N | |
6) | Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur. | N | |
7) | Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir. | N | |
8) | Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır. | N | |
9) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | S | |
10) | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | H | |
11) | Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur. | N | |
12) | Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur. | N |
Hazırlayan ve Tarih | SENA CÜRE ACER , December 2023 |
Ders Koordinatörü | İLKSEN BOSTANCI |
Dönem | Bahar |
Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. AYŞE BİLGE SELÇUK |
Hafta | Konu |
1) | Derse Giriş |
2) | Özet ve Giriş |
3) | Psikopatolojinin Biyolojik ve Çevresel Arka Planı |
4) | Psikopatolojinin Biyolojik ve Çevresel Arka Planı |
5) | Gelişimsel Psikopatoloji: Bir Perspektif |
6) | Gelişimsel Psikopatoloji: Bir Sınıflandırma, Değerlendirme ve Müdahale Perspektifi |
7) | Sınıflandırma, Değerlendirme ve Müdahale |
8) | Kaygı Bozuklukları |
9) | Kaygı Bozuklukları, Duygudurum Bozukluklarını Anlama |
10) | Davranım Bozukluğu |
11) | Dikkat Eksikliği-Hiperaktivite Bozukluğu |
12) | Otizm Spektrum Bozuklukları |
13) | Otizm Spektrum Bozuklukları: Asperger Sendromu |
14) | Yeme Bozuklukları (Temel Fiziksel ve İlişkili Bozukluklar) |
15) | Final Sınavı Dönemi |
16) | Final Sınavı Dönemi |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Fonagy, P., Fletcher, J.M., Sharp, C., & Venta, A. (2021). Developmental Psychopathology. John Wiley & Sons Ltd. | ||||||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Bu derste, öğretim yöntemlerinden biri olarak tersten öğrenme (flipped learning) kullanılacaktır. Öğrencilere her hafta okuma materyalleri verilecektir. Öğrenciler, her haftanın ders oturumu öncesinde o haftanın kitap bölümünü ve makaleyi okumaları istenecektir. Sınıf tartışmaları, bu okumaların yanı sıra çeşitli videolar üzerinden gerçekleştirilecektir. | ||||||||||||||||||
Ödev ve Projeler | yok | ||||||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | yok | ||||||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | yok | ||||||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | yok | ||||||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
||||||||||||||||||
Ders Yönetimi |
acers@mef.edu.tr Eğitmen’in e-posta adresi: aysebilgeselcuk@gmail.com Tüm derslere katılım zorunludur. Geç gelen veya hazırlıksız gelen öğrenciler o derse alınmayacak ve bu durum sürekli değerlendirme notlarını etkileyecektir. Sınav soruları, dersler ve sınıf tartışmalarından büyük ölçüde alınacaktır. Öğrenciler, derse 15 dakikadan fazla geç gelenler, sınıfa kabul edilmeyecektir. Öğrencilerin, planlanan bir sınava katılmadıklarında geçerli, kabul edilebilir ve belgelenmiş bir mazeret sunmaları gerekmektedir. Ara sınavı kaçıran öğrenciler için telafi sınavı yapılacaktır. Telafi sınavları, ara sınav veya final sınavından farklı bir formatta olabilir. Öğrencilerin, üniversite personeline ve birbirlerine her zaman saygılı bir şekilde davranmaları beklenmektedir; bu, ders içeriğine ve diğerlerinin görüşlerine saygı göstermeyi de kapsar. Kopya çekme, yalan söyleme ve sahtekarlık gibi çeşitli biçimlerdeki eylemler, intihal ve sınavlar sırasında kopya çekme gibi dürüst olmayan davranışlar olarak kabul edilir ve tolere edilmeyecektir. Akademik sahtecilik ve intihal: Yükseköğretim Kanunu Madde 54 |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 3 | 2 | 98 | ||
Sunum / Seminer | 2 | 15 | 30 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 8 | 2 | 10 | |||
Final | 1 | 16 | 2 | 18 | |||
Toplam İş Yükü | 156 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 6.2 | ||||||
AKTS | 6 |