Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
School/Faculty/Institute | Faculty of Education | ||||
Course Code | PCG 333 | ||||
Course Title in English | Introduction to Health Psychology | ||||
Course Title in Turkish | Introduction to Health Psychology | ||||
Language of Instruction | EN | ||||
Type of Course | Flipped Classroom | ||||
Level of Course | Introductory | ||||
Semester | Güz | ||||
Contact Hours per Week |
|
||||
Estimated Student Workload | 120 hours per semester | ||||
Number of Credits | 5 ECTS | ||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||
Pre-requisites | None | ||||
Expected Prior Knowledge | None | ||||
Co-requisites | None | ||||
Registration Restrictions | Only undergraduate students | ||||
Overall Educational Objective | To gain a practical understanding of the emerging field of health psychology, the application of health psychology in several areas of healthcare and the role of a health psychologist in the healthcare and mental health arena. | ||||
Course Description | This course provides prospective counselors with an introduction to the trans-disciplinary field of health psychology that combines the field of medicine with psychology. We will examine the implementation of health psychology across a range of areas of health from preventative practices to the management of chronic illnesses. We will also study the application of health psychology to K12 settings. | ||||
Course Description in Turkish | Bu ders, rehberlik ve psikolojik danışmanlık öğrencilerine sağlık psikolojisinin, genel tıp ve ruh sağlığı alanında uygulanmasını incelemeyi amaçlamaktadır. Sağlık psikolojisinin K12 sistemindeki yeri ve uygulanışı da ders dahilinde ele alınacaktır. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) Bir sağlık psikoloğunun bireylerin yaşam boyu sağlıklı yaşamlarını geliştirmedeki önleyici rolünü anlamak 2) Tıbbi ve biyo-sosyokültürel modeller gibi sağlık davranışı teorilerini açıklamak ve bunları farklı sosyoekonomik kökenden gelen K12 nüfusuna uygulamak 3) Hastalık yönetiminde stresin ve başa çıkma tarzının rolünü anlamak 4) Kronik hastalıkları olan hastaları biyo-psiko-sosyal açıdan vaka çalışmaları ile analiz etmek |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 |
---|---|---|---|---|
1) | ||||
2) | ||||
3) | ||||
4) | ||||
5) | ||||
6) | ||||
7) | ||||
8) | ||||
9) | ||||
10) | ||||
11) | ||||
12) |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | H | Exam | |
2) | H | Project | |
3) | S | Exam | |
4) | H | Project | |
5) | N | ||
6) | S | Exam | |
7) | S | Project | |
8) | S | HW | |
9) | S | HW | |
10) | S | Exam | |
11) | H | Exam | |
12) | S | Project |
Prepared by and Date | SERVET ALTAN , February 2024 |
Course Coordinator | SERVET ALTAN |
Semester | Güz |
Name of Instructor | Öğr. Gör. NAZLI MEREY |
Hafta | Konu |
1) | Sağlık Psikolojisine Giriş: Zihin-Beden İlişkisi, Biyo-psiko-sosyal Model, Farklı Ortamlarda Sağlık Psikologlarının Rolleri |
1) | |
2) | Sağlık Davranışı Teorileri: Sağlık İnanç Modeli, Sosyal Bilişsel Teori, Nüksetmeyi Önleme Modeli, Kendini Belirleme Teorisi, Duygulanım ve Biyolojik Arzu Modeli Üzerine Araştırma, Sosyo-ekolojik Model |
3) | Sağlığı Geliştirme-Sağlığı Ödün Veren Davranışlar-Sağlık Alışkanlıklarını Değiştirme |
4) | Stres ve Başa Çıkma 1: Stres nedir? Stres Çalışmalarına Teorik Katkılar; Stres Kaynakları; Sağlık-Hastalık ve Stres |
5) | Stres ve Hastalıkla Başa Çıkma: Başa çıkma ve kişilik, baş etme kaynakları, baş etme tarzları, başa çıkma sonuçları Sosyal destek Başa çıkma müdahaleleri |
6) | Tıbbi Ortamlarda Klinik Sağlık Psikolojisi Tedavi ortamındaki hasta Hasta-Doktor Sağlayıcı |
7) | Kronik Hastalıkların Yönetimi: Kronik Hastalıklara Giriş: Yaşam Kalitesi, Kronik Hastalıklara Duygusal Tepkiler, Kronik Hastalıklarla Başa Çıkma; Kronik Hastalıklarda Psiko-sosyal Müdahaleler |
8) | Psiko-İmmünoloji Psiko-immünolojiye Giriş; Özel Konular: Koroner Kalp Hastalığı, Diyabet, AIDS |
9) | Psiko-onkoloji 1: Psiko-onkolojiye Giriş Kanser Hastalarında Kanser Yolculuğu ve Psikopatoloji Kanser Hastalarında Değerlendirme ve Tarama |
10) | Psikoonkoloji II Onkoloji Ortamında Psiko-sosyal Girişimler Aile ve Kanser, bakıcının rolü Kültür ve Kanser Onkoloji personelinde merhamet yorgunluğu-vekaleten travma-tükenmişlik |
11) | Çocuklar ve Kronik Hastalıklar (Konuk Konuşmacı) |
12) | Ağrı ve Rahatsızlığın Yönetimi |
13) | İlerleyen ve Ölümcül Hastalığın Psikolojik Yönleri Yaşam Boyu Ölüm, Önleyici Keder ve Ölüme Uyum Aşamaları Hastalığın İlerlemesinde Psikolojik Sorunlar |
14) | Sağlık Psikolojisi: Geleceğe Yönelik Zorluklar |
15) | Final Sınavı Haftası |
16) | Final Sınavı Haftası |
Required/Recommended Readings | Taylor, S. E. (2018). Health Psychology (10th edition). New York: McGraw Hill | |||||||||||||||
Teaching Methods | Flipped learning. Constructivist. Student-centered. Activity-based. | |||||||||||||||
Homework and Projects | Project paper Presentation Reflection journals Case Analysis | |||||||||||||||
Laboratory Work | ||||||||||||||||
Computer Use | ||||||||||||||||
Other Activities | ||||||||||||||||
Assessment Methods |
|
|||||||||||||||
Course Administration |
acarmel@mef.edu.tr Asst. Prof. Dr. Melike Acar, PCG Department Chair |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 3 | 2 | 84 | ||
Sunum / Seminer | 4 | 1 | 6 | 2 | 36 | ||
Ara Sınavlar | 1 | 0 | 0 | ||||
Total Workload | 120 | ||||||
Total Workload/25 | 4.8 | ||||||
ECTS | 5 |