PCG 333 Introduction to Health PsychologyMEF ÜniversitesiAkademik Programlar PsikolojiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Psikoloji
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

School/Faculty/Institute Faculty of Education
Course Code PCG 333
Course Title in English Introduction to Health Psychology
Course Title in Turkish Introduction to Health Psychology
Language of Instruction EN
Type of Course Flipped Classroom
Level of Course Introductory
Semester Fall
Contact Hours per Week
Lecture: 3 Recitation: Lab: Other:
Estimated Student Workload 120 hours per semester
Number of Credits 5 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites None
Expected Prior Knowledge None
Co-requisites None
Registration Restrictions Only undergraduate students
Overall Educational Objective To gain a practical understanding of the emerging field of health psychology, the application of health psychology in several areas of healthcare and the role of a health psychologist in the healthcare and mental health arena.
Course Description This course provides prospective counselors with an introduction to the trans-disciplinary field of health psychology that combines the field of medicine with psychology. We will examine the implementation of health psychology across a range of areas of health from preventative practices to the management of chronic illnesses. We will also study the application of health psychology to K12 settings.
Course Description in Turkish Bu ders, rehberlik ve psikolojik danışmanlık öğrencilerine sağlık psikolojisinin, genel tıp ve ruh sağlığı alanında uygulanmasını incelemeyi amaçlamaktadır. Sağlık psikolojisinin K12 sistemindeki yeri ve uygulanışı da ders dahilinde ele alınacaktır.

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) Bir sağlık psikoloğunun bireylerin yaşam boyu sağlıklı yaşamlarını geliştirmedeki önleyici rolünü anlamak
2) Tıbbi ve biyo-sosyokültürel modeller gibi sağlık davranışı teorilerini açıklamak ve bunları farklı sosyoekonomik kökenden gelen K12 nüfusuna uygulamak
3) Hastalık yönetiminde stresin ve başa çıkma tarzının rolünü anlamak
4) Kronik hastalıkları olan hastaları biyo-psiko-sosyal açıdan vaka çalışmaları ile analiz etmek
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2 3 4
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. N
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. N
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. H Exam,HW,Participation
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. N
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. N
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. N
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. N
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. N
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. S Participation
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. S HW,Participation
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. N
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. S Exam,HW
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. H Exam,HW
Prepared by and Date SERVET ALTAN , February 2024
Course Coordinator SERVET ALTAN
Semester Fall
Name of Instructor Öğr. Gör. NAZLI MEREY

Course Contents

Hafta Konu
1) Sağlık Psikolojisine Giriş: Zihin-Beden İlişkisi, Biyo-psiko-sosyal Model, Farklı Ortamlarda Sağlık Psikologlarının Rolleri
1)
2) Sağlık Davranışı Teorileri: Sağlık İnanç Modeli, Sosyal Bilişsel Teori, Nüksetmeyi Önleme Modeli, Kendini Belirleme Teorisi, Duygulanım ve Biyolojik Arzu Modeli Üzerine Araştırma, Sosyo-ekolojik Model
3) Sağlığı Geliştirme-Sağlığı Ödün Veren Davranışlar-Sağlık Alışkanlıklarını Değiştirme
4) Stres ve Başa Çıkma 1: Stres nedir? Stres Çalışmalarına Teorik Katkılar; Stres Kaynakları; Sağlık-Hastalık ve Stres
5) Stres ve Hastalıkla Başa Çıkma: Başa çıkma ve kişilik, baş etme kaynakları, baş etme tarzları, başa çıkma sonuçları Sosyal destek Başa çıkma müdahaleleri
6) Tıbbi Ortamlarda Klinik Sağlık Psikolojisi Tedavi ortamındaki hasta Hasta-Doktor Sağlayıcı
7) Kronik Hastalıkların Yönetimi: Kronik Hastalıklara Giriş: Yaşam Kalitesi, Kronik Hastalıklara Duygusal Tepkiler, Kronik Hastalıklarla Başa Çıkma; Kronik Hastalıklarda Psiko-sosyal Müdahaleler
8) Psiko-İmmünoloji Psiko-immünolojiye Giriş; Özel Konular: Koroner Kalp Hastalığı, Diyabet, AIDS
9) Psiko-onkoloji 1: Psiko-onkolojiye Giriş Kanser Hastalarında Kanser Yolculuğu ve Psikopatoloji Kanser Hastalarında Değerlendirme ve Tarama
10) Psikoonkoloji II Onkoloji Ortamında Psiko-sosyal Girişimler Aile ve Kanser, bakıcının rolü Kültür ve Kanser Onkoloji personelinde merhamet yorgunluğu-vekaleten travma-tükenmişlik
11) Çocuklar ve Kronik Hastalıklar (Konuk Konuşmacı)
12) Ağrı ve Rahatsızlığın Yönetimi
13) İlerleyen ve Ölümcül Hastalığın Psikolojik Yönleri Yaşam Boyu Ölüm, Önleyici Keder ve Ölüme Uyum Aşamaları Hastalığın İlerlemesinde Psikolojik Sorunlar
14) Sağlık Psikolojisi: Geleceğe Yönelik Zorluklar
15) Final Sınavı Haftası
16) Final Sınavı Haftası
Required/Recommended ReadingsTaylor, S. E. (2018). Health Psychology (10th edition). New York: McGraw Hill
Teaching MethodsFlipped learning. Constructivist. Student-centered. Activity-based.
Homework and ProjectsProject paper Presentation Reflection journals Case Analysis
Laboratory Work
Computer Use
Other Activities
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Ödev 2 % 35
Projeler 1 % 30
Final 1 % 35
TOTAL % 100
Course Administration acarmel@mef.edu.tr

Asst. Prof. Dr. Melike Acar, PCG Department Chair

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Ders Saati 14 1 3 2 84
Sunum / Seminer 4 1 6 2 36
Ara Sınavlar 1 0 0
Total Workload 120
Total Workload/25 4.8
ECTS 5