| İlköğretim Matematik Öğretmenliği | |||||
| Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
| Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | Eğitim Fakültesi | ||||
| Ders Kodu | EDS 335 | ||||
| Ders Adı İngilizce | IB Programmes: PYP, MYP, DP | ||||
| Ders Adı Türkçe | IB Programları: PYP, MYP, DP | ||||
| Öğretim Dili | EN | ||||
| Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme | ||||
| Dersin Düzeyi | Başlangıç | ||||
| Dönem | Güz | ||||
| Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||
| Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 132 saat | ||||
| Ders Kredileri | 5 AKTS | ||||
| Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||
| Ön Koşul | Yok | ||||
| Yan Koşul | Yok | ||||
| Beklenen Ön Bilgi | Yok | ||||
| Kayıt Kısıtlamaları | Yok | ||||
| Genel Eğitim Hedefi | IB (Uluslararası Bakalorya) programlarının temel bileşenlerini ve bu bileşenlerin öğretim ve öğrenme bağlamlarındaki uygulamalarını öğrenmek | ||||
| Ders Açıklaması | Bu ders öğrencilerin yetkin IB öğretmenleri ve psikolojik ve rehberlik uzmanları olmaları yönünde destekleyecek bilgi ve deneyimler sunar. Bu ders, IB programlarından PYP, MYP ve DP programlarının temel bileşenleri ve uygulamaları kapsayan bir giriş dersidir. Ders, öğrencilerin IB programları hakkındaki bilgilerini zenginleştirerek onları program bileşenleri okullarda uygulayabilmeleri konusunda yardımcı olur. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Üç IB Programını tanımlayın: PYP, MYP, DP; 2) IB Programlarının müfredat bileşenlerini ana hatlarıyla açıklayın: PYP, MYP, DP; 3) programa özgü IB kılavuzlarını tanımak; 4) IB okullarında uygulanacak programa özgü yönleri belirlemek; 5) Üç IB Programı arasındaki benzerlikleri ve farklılıkları açıklayın. |
| Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
|---|---|---|---|---|---|
| 1) Apply effective and student-centered specific teaching methods and strategies in order to improve students’ mathematical thinking and problem solving skills. | |||||
| 2) Design lesson plans based on how students learn mathematics and students’ difficulties in learning mathematics. | |||||
| 3) Demonstrate knowledge in various areas of mathematics (such as analysis, algebra, linear algebra, geometry, topology, mathematical modeling, statistics and probability, differential equations) and nature of science and mathematics. | |||||
| 4) Display knowledge and skills in developing programs, teaching technologies and materials in order to teach mathematics in effective and meaningful ways based on student needs. | |||||
| 5) Evaluate and assess students’ individual developmental paths, difficulties in understanding mathematics in multiple ways and use assessment results in improving teaching and learning. | |||||
| 6) Have an awareness of students’ social, cultural, economic and cognitive differences and plan the lessons and activities based on this awareness. | |||||
| 7) Collaborate and respectively communicate with colleagues and student parents such that students learn mathematics in best ways and at the same time feel happy and safe. Work effectively within teams of their own discipline and multi-disciplinary as well as take individual responsibility when they work alone. | |||||
| 8) Have awareness of need for life-long learning. Access information and following developments in education, science and technology. Display skills of solving problems related to their field, renew and improve themselves and critically analyze and question their own work. Use information technologies in effective ways. | |||||
| 9) Use scientific investigation effectively to solve problems in mathematics teaching and learning based on scientific methods. Critically investigate, analyze and make a synthesis of data, and develop solutions to problems based on data and scientific sources. | |||||
| 10) Exhibit skills of communicating effectively in oral and written Turkish and command of English at least at B2 general level of European Language Portfolio. | |||||
| 11) Have awareness of and sensitivity to different cultures, values and students’ democratic rights. | |||||
| 12) Display ethical and professional responsibilities. Have awareness of national and universal sensitivities that are expressed in National Education Fundamentals Laws. | |||||
| 13) Demonstrate consciousness and sensitivity towards preserving nature and environment in the process of developing lesson activities. | |||||
| 14) Display knowledge in national culture and history as well as international cultures and recognize their richness. Have awareness of and participate to developments in society, culture, arts and technology. |
| N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
| Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
| 1) | Apply effective and student-centered specific teaching methods and strategies in order to improve students’ mathematical thinking and problem solving skills. | N | |
| 2) | Design lesson plans based on how students learn mathematics and students’ difficulties in learning mathematics. | N | |
| 3) | Demonstrate knowledge in various areas of mathematics (such as analysis, algebra, linear algebra, geometry, topology, mathematical modeling, statistics and probability, differential equations) and nature of science and mathematics. | N | |
| 4) | Display knowledge and skills in developing programs, teaching technologies and materials in order to teach mathematics in effective and meaningful ways based on student needs. | S | Ödev |
| 5) | Evaluate and assess students’ individual developmental paths, difficulties in understanding mathematics in multiple ways and use assessment results in improving teaching and learning. | N | |
| 6) | Have an awareness of students’ social, cultural, economic and cognitive differences and plan the lessons and activities based on this awareness. | S | Proje |
| 7) | Collaborate and respectively communicate with colleagues and student parents such that students learn mathematics in best ways and at the same time feel happy and safe. Work effectively within teams of their own discipline and multi-disciplinary as well as take individual responsibility when they work alone. | N | |
| 8) | Have awareness of need for life-long learning. Access information and following developments in education, science and technology. Display skills of solving problems related to their field, renew and improve themselves and critically analyze and question their own work. Use information technologies in effective ways. | H | Sınav,Ödev,Proje |
| 9) | Use scientific investigation effectively to solve problems in mathematics teaching and learning based on scientific methods. Critically investigate, analyze and make a synthesis of data, and develop solutions to problems based on data and scientific sources. | N | |
| 10) | Exhibit skills of communicating effectively in oral and written Turkish and command of English at least at B2 general level of European Language Portfolio. | H | Sınav,Ödev,Proje |
| 11) | Have awareness of and sensitivity to different cultures, values and students’ democratic rights. | H | Sınav,Ödev,Proje |
| 12) | Display ethical and professional responsibilities. Have awareness of national and universal sensitivities that are expressed in National Education Fundamentals Laws. | H | Sınav,Ödev,Proje |
| 13) | Demonstrate consciousness and sensitivity towards preserving nature and environment in the process of developing lesson activities. | H | Sınav,Ödev,Proje |
| 14) | Display knowledge in national culture and history as well as international cultures and recognize their richness. Have awareness of and participate to developments in society, culture, arts and technology. | H | Sınav,Ödev,Proje |
| Hazırlayan ve Tarih | SERVET ALTAN , |
| Ders Koordinatörü | HANDE ÖZKAN |
| Dönem | Güz |
| Dersi Veren(ler) |
| Hafta | Konu |
| 1) | IB programlarına giriş: Süreklilik |
| 2) | IB programlarının felsefi temellerinin gözden geçirilmesi |
| 3) | IB İlk Yıllar Programına Genel Bakış |
| 4) | Örnek PYP birim planlarını keşfetme; Konuk konuşmacı |
| 5) | IB Orta Yıllar Programına Genel Bakış |
| 6) | Örnek konuya özgü veya disiplinler arası MYP ünite planlarının incelenmesi; Konuk Konuşmacı IB Okul Danışmanı Konuk Konuşmacı |
| 7) | IB Diploma Programına Genel Bakış |
| 8) | Örnek DP müfredatlarını keşfetme; Konuk konuşmacı |
| 9) | Eve Götürülecek Ara Sınav |
| 10) | PYP atölyesi |
| 11) | MYP atölyesi |
| 12) | DP atölyesi |
| 13) | IB Öğretmen Profili: Bir IB öğretmeninin özellikleri nelerdir? IB programları IB öğretmenlerine neler sunar? IB okullarındaki ekosistem: Bir IB okulu nasıldır? |
| 14) | Üç IB programının etkisini keşfedin: IB araştırması ne öneriyor? Sonuçlar ve Soru-Cevap |
| 15) | Final Sınav Dönemi (Final projesi) |
| 15) | Final Sınav Dönemi (Final projesi) |
| 16) | Final Sınav Dönemi (Final projesi) |
| Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | IB Official Publications (listed PYP, MYP, DP respectively): Primary Years Programme The Learner. (2018). IBO Publishing. Primary Years Programme Learning and Teaching. (2018). IBO Publishing. Primary Years Programme The Learning Community. (2018). IBO Publishing. Middle Years Programme: From Principles into Practice. (2014). IBO Publishing. Language Acquisition Guide. (2020). IBO Publishing. MYP Community Project Guide. (2021). IBO Publishing. Mathematics Guide. (2020). IBO Publishing. Interdisciplinary Teaching and Learning in the MYP. (2021). IBO Publishing. Diploma Programme: From Principles into Practice. (2015). IBO Publishing. Language A: Language and Literature Guide. (2019). IBO Publishing. Language B Guide. (2018). IBO Publishing. Mathematics: analysis and approaches guide. (2019). IBO Publishing. Creativity, Activity, Service Guide. (2015). IBO Publishing. Theory of Knowledge Guide. (2020). IBO Publishing. Other required/recommended readings: Barratt Hacking, E., Blackmore, C., Bullock, K., Bunnell, T., Donnelly, M. & Martin, S. (2018). International mindedness in practice: The evidence from International Baccalaureate Schools, Journal of Research in International Education, 17(1), pp.3-16. Brady, M. (2004). Thinking big: A conceptual framework for the study of everything. Phi Delta Kappan, pp. 276-281. Bullock, K. (2011). International Baccalaureate learner profile: Literature review, 28. Retrieved from http://www.ibo.org/globalassets/publications/ib-research/iblearnerprofileeng.pdf Erickson, H. L. (2012). Concept-based teaching and learning, IB position paper. Fabian, J. (2011). Principled teaching and learning, The Changing Face of International Education, IBO, Cardiff: Wales. Gibson-Langford, L., & Laylock, M. D. (2007). So they can fly… building a community of inquirers, ACEL/ASCD National Conference, Sydney, Australia. Kathy, S. (2003). Framework for a curriculum that is international, IB World, pp. 14-16. Poole, A. (2017). Interpreting and implementing the IB Learner Profile in an internationalised school in China: a shift of focus from the ‘Profile as text’ to the ‘lived Profile.’ Journal of Research in International Education, 16(3), 248–264. Rivzi, F., Acquaro, D., Quay, J., Sallis, R., Savage, G. & Sobhani, N. (2014). IB Learner Profile: A comparative study of implementation, adaptation and outcomes in India, Australia and Hong Kong, Melbourne Graduate School of Education. Walker, G. (2011). Introduction: Past, present and future, The Changing Face of International Education, pp. 11-14, IBO, Cardiff: Wales. Wiggings, G. (1989). The futility of trying to teach everything of importance, ASCD, pp. 44-59. | |||||||||||||||
| Öğretme Teknikleri | Tersine Öğrenme / Yapılandırmacı / Öğrenci merkezli / Küçük grup, büyük grup tartışmaları / Küçük grup, büyük grup etkinlikleri | |||||||||||||||
| Ödev ve Projeler | Haftalık Düşünce Günlükleri: Öğrenciler kendi günlüklerini tutmaktan bireysel olarak sorumludur. Eğitmen, her dersten önce ve/veya sonra öğrencilerin üzerinde düşünmeleri için düşünce soruları sunar. Öğrenciler notlarını, içgörülerini, fikirlerini ve düşüncelerini bir deftere günlük tarzında yazabilir veya her hafta düşünce günlükleri için videolarını ve seslerini kaydetmek üzere dijital araçlar kullanabilirler. Öğrenciler günlüklerini basılı veya elektronik ortamda aşamalı olarak ve final tarihinde paylaşmalıdır. Vize: Müfredat/Program Açıklaması: Üç IB programındaki temel ortak ve farklı noktaları belirleyip eleştirme Final: Öğrenciler aşağıdakilerden birini seçecek ve ilgili soruları cevaplayacaklardır: Bölüm 1. (%30 + %10) IB programlarını ulusal müfredata alternatif olarak özel okul bağlamında kullanmanın avantajları hakkında sağlam argümanlar geliştiren bir deneme yazın. Argümantasyonunuz, müfredat, öğrenci, öğretmen, kaynak ve yönetimle ilgili tüm etkileri içermelidir (1000-1200 kelime). Ulusal müfredata alternatif olarak özel okul bağlamında IB programlarının uygulanmasındaki zorlukları kısaca tartışın (350-500 kelime). Bölüm 2. (%30 + %10) IB programlarının günümüz öğrencilerinin ve toplumunun ihtiyaçlarını ne ölçüde karşıladığını tartışan bir deneme yazın. Öğrenci profili özelliklerini, felsefesini, IB programlarının geliştirmeyi amaçladığı becerileri ve diğer ilgili yönleri göz önünde bulundurun (1000-1200 kelime). Öğretmen profili ve öğretme-öğrenme yaklaşımlarını göz önünde bulundurarak bir IB sınıfında öğretmenin rolünü kısaca tartışın (350-500 kelime). | |||||||||||||||
| Laboratuvar Çalışması | Yok | |||||||||||||||
| Bilgisayar Kullanımı | ||||||||||||||||
| Diğer Aktiviteler | ||||||||||||||||
| Değerlendirme Yöntemleri |
|
|||||||||||||||
| Ders Yönetimi |
altans@mef.edu.tr Ders Politikaları 1. Aktif Katılım: Dersin her aşamasında öğrencilerin aktif katılımı esastır ve derse katılım, araştırma, okuma, düşünme, ders içi tartışmalara katılma, soru sorma ve sunum yapan öğrencilere geri bildirim verme gibi unsurları içerir. Bu gerekliliği karşılamak için, öğrencilerin sınıfta bulunması beklenir ve önemlidir. Ders etkinliklerine katılmayan öğrenciler, tam not alma veya geçer not alma şanslarını tehlikeye atarlar. Herhangi bir işbirlikli ürün grubunda en fazla dört öğrenci bulunmalıdır. 2. Devam: Ders etkinliklerine katılım zorunludur. Eğitmen, 10 saatten (iki hafta) fazla derse katılmayan öğrencilerin dersten çekilmesini talep edebilir. Projeler/araştırmalar/raporlar/sunumlar üzerinde işbirlikçi bir şekilde çalışmak, bir öğretmen/danışmanın rolünün önemli bir parçasıdır. Derse katılım/işbirlikli ürün notları yalnızca derse katılan ve sınıf arkadaşlarıyla projeler üzerinde çalışan öğrencilere verilecektir. 3. Düzenlemeler: Özel düzenlemelere (sınav, oturma düzeni vb.) ihtiyaç duyan öğrenciler, dersin ilk iki haftası içinde eğitmene bildirimde bulunmalıdır. 4. Geç Ödevler: Geç ödevler tam puan alamaz. Her 'geç' gün için, ödevin toplam değerinin yüzde beşi düşülebilir. 5. Akademik Dürüstlük: Ders gerekliliklerini yerine getirirken dürüstlük esastır. Tüm öğrencilerin, kopya çekmeyi, intihal yapmayı veya herhangi bir çalışmanın sonuçlarını başka şekilde tahrif etmeyi yasaklayan akademik dürüstlüğe uymaları beklenir. Bu, sınavlar, ödevler, raporlar ve diğer tüm ödevler için geçerlidir. Bu politikanın herhangi bir ihlali üniversite yönetimine bildirilecek ve ödevin başarısız olmasından dersin başarısızlığına kadar değişen cezalar uygulanacaktır. 6. E-posta Adresleri: Üniversite tarafından atanan e-postalar, eğitmen ve sınıf arkadaşları arasında iletişim kurmak için kullanılmalıdır. Devam Kuralları: Öğrenci, derslerin en az %70'ine katılmalıdır. Akademik Dürüstlük ve İntihal: YÖK Disiplin Yönetmeliği |
|||||||||||||||
| AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
| Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
| Ders Saati | 14 | 2 | 3 | 1 | 84 | ||
| Ödevler | 14 | 0 | 1 | 14 | |||
| Ara Sınavlar | 1 | 16 | 2 | 18 | |||
| Rapor Teslimi | 1 | 16 | 16 | ||||
| Toplam İş Yükü | 132 | ||||||
| Toplam İş Yükü/25 | 5.3 | ||||||
| AKTS | 5 | ||||||