COMP 461 Introduction to Cyber SecurityMEF ÜniversitesiAkademik Programlar PsikolojiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Psikoloji
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

School/Faculty/Institute Faculty of Engineering
Course Code COMP 461
Course Title in English Introduction to Cyber Security
Course Title in Turkish Siber Güvenliğe Giriş
Language of Instruction EN
Type of Course Flipped Classroom
Level of Course Introductory
Semester Spring,Fall
Contact Hours per Week
Lecture: 3 Recitation: Lab: Other:
Estimated Student Workload 156 hours per semester
Number of Credits 6 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites None
Expected Prior Knowledge None
Co-requisites None
Registration Restrictions Undergraduate students only
Overall Educational Objective To develop the technical skills necessary for Cyber Security and gaining practical expertise and learning attack detection systems, techniques and software that solve cyber security problems, smart systems.
Course Description Internet and Web security. Security standards. Intruders and viruses. E-mail security. Firewalls.Varieties of attacks to information systems. Counter measures and techniques. Counter measures against a specific type of attack. Heuristic methods. Monitoring methods. Determining malicious logic. Analysis of security flaws. Enhancing protective methods.
Course Description in Turkish İnternet güvenliği. Güvenlik standartları. Yabancılar ve virüsler. E-posta güvenliği, Firewall lar.Bilgi sistemlerine yönelik saldırı türleri, Saldırılara karşı geliştirilen yöntemler ve teknikler: Saldırı türüne özel karşı önlemler, Sezgisel önlemler, Bilgi sistemini izleme yöntemleri, Kötü niyetli davranışların saptanması, Güvenlik açıklarının incelenmesi, Önleme yöntemlerinin geliştirilmesi

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) identify basic features of Cyber Security;
2) comprehend intrusion detection mechanisms;
3) determine counter measures against common types of attacks
4) apply cyber security mechanisms
5) acquire and apply new knowledge as needed
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2 3 4 5
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. N
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. N
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. H Exam,HW,Participation
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. N
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. N
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. N
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. N
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. N
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. S Participation
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. S HW,Participation
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. N
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. S Exam,HW
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. H Exam,HW
Prepared by and Date NAFİZ ÜNLÜ , November 2023
Course Coordinator ŞENİZ DEMİR
Semester Spring,Fall
Name of Instructor

Course Contents

Hafta Konu
1) Vulnerability, threat and attack
2) Attack types and their classification
3) Common defense methods against common attacks
4) Defense methods based on classified data
5) Defense methods based on heuristics
6) Monitoring information systems
7) Detecting malicious behavior
8) Defense methods against insider attacks
9) Up-to-date threats
10) Design a defense approach based on a selected threat (Discussion and induction)
11) Up-to-date threats
12) Design a defense approach based on a selected threat (Discussion and induction)
13) Paper discussion
14) Paper discussion
15) Final Exam/Project/Presentation Period
16) Final Exam/Project/Presentation Period
Required/Recommended Readings1. The State of the Art in Intrusion Prevention and Detection, Al-Sakib Khan Pathan, 2014, Auerbach Publications. 2. Network Security Assessment: Know Your Network, 2nd Ed., Chris McNab, 2007, O'Reilly Media. 3. Security Strategies In Web Applications And Social Networking, Mike Harwood, Marcus Goncalves, Matthew Pemble, 2010, Jones & Bartlett Learning. 4. IT Audit, Control, and Security, 2nd Ed., Robert R. Moeller, 2010, Wiley. 5. Information Assurance Architecture, Keith D. Willett, 2008, Auerbach
Teaching MethodsFlipped Classroom
Homework and ProjectsAssignments, Term Project
Laboratory WorkNone
Computer UseRequired
Other ActivitiesNone
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Küçük Sınavlar 4 % 60
Final 1 % 40
TOTAL % 100
Course Administration nafiz.unlu@gmail.com

Dr. Nafiz Ünlü Instructor’s office: Phone number: 0090-542-2169366 Office hours: After the lecture via appointments E-mail address: nafiz.unlu@gmail.com Rules for attendance: No attendance required Statement on plagiarism: YÖK Disciplinary Regulation

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Ders Saati 14 1 3 2 84
Proje 6 8 1 54
Final 1 15 2 1 18
Total Workload 156
Total Workload/25 6.2
ECTS 6