IR 331 Strategic Decision MakingMEF ÜniversitesiAkademik Programlar Elektrik Elektronik MühendisliğiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Elektrik Elektronik Mühendisliği
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Ders Kodu IR 331
Ders Adı İngilizce Strategic Decision Making
Ders Adı Türkçe Stratejik Karar Verme
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ters-Yüz Öğrenme
Dersin Düzeyi Orta
Dönem Bahar
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 3 Okuma: 0 Laboratuvar : 0 Diğer: 2
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 133 saat
Ders Kredileri 5 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul Yok
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Yok
Kayıt Kısıtlamaları Sadece Lisans Öğrencileri
Genel Eğitim Hedefi Stratejik düşünmeyi ve karar vermeyi öğretmek
Ders Açıklaması Bu ders, tüm disiplinlerden lisans öğrencilerine, birbirine bağımlı ve belirsiz bir uluslararası güvenlik ortamında strateji, stratejik düşünme ve stratejik karar verme kavramlarını tanıtmayı amaçlamaktadır. Öğrencilere, ilk olarak, belirlenen kitap bölümleri ve dergi makaleleri aracılığıyla stratejik düşünme ve karar vermenin teorik temelleri öğretilecektir. Daha sonra öğrenciler, krizlerde yer alan birinci elden gözlemciler tarafından sunulacak vaka çalışmaları ile stratejik düşünme ve planlama, stratejik karar verme süreçleri ve zorlu kriz zamanlarında liderliğin önemi konusundaki anlayışlarını geliştirmeleri sağlanacaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) Stratejinin ve stratejik düşünmenin temel kavramlarını bilir
2) Stratejik karar verme sürecinin aşamalarını anlar
3) Gerçek dünyada yaşanmış uluslararası krizlerde yer almış kişiler tarafından sunulan vakaları analiz eder
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3
1) Mühendislik, bilim ve matematik prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
2) Halk sağlığı, güvenlik ve refahın yanı sıra, küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak, ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi
3) Farklı kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi
4) Mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi
5) Takım üyeleriyle birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam oluşturan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma becerisi
6) Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik değerlendirmesi yaparak sonuçlara ulaşma becerisi
7) Gerekli olduğunda yeni bilgileri edinme ve uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bu bilgileri uygulama becerisi

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Mühendislik, bilim ve matematik prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi N
2) Halk sağlığı, güvenlik ve refahın yanı sıra, küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak, ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi N
3) Farklı kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi N
4) Mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi H Sınav
5) Takım üyeleriyle birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam oluşturan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma becerisi N
6) Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik değerlendirmesi yaparak sonuçlara ulaşma becerisi N
7) Gerekli olduğunda yeni bilgileri edinme ve uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bu bilgileri uygulama becerisi N
Hazırlayan ve Tarih MUSTAFA KİBAROĞLU , January 2024
Ders Koordinatörü MUSTAFA KİBAROĞLU
Dönem Bahar
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi BARIŞ ÇAĞLAR

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Derse Giriş & Temel Kurallar
2) Strateji Nedir?
3) Stratejik Düşünmenin Gelişimi
4) Stratejik Düşünmenin Gelişimi
5) Stratejik Karar Verme Süreci
6) Stratejik Karar Verme Süreci
7) Ara Sınav
8) Vaka Analizi: ABD-SSCB Küba Füze Krizi (1962)
9) Vaka Analizi: Türkiye-Yunanistan Kardak Krizi (1998)
10) Vaka Analizi: Türkiye-Yunanistan S300 Krizi
11) Vaka Analizi: Türkiye-Yunanistan S300 Krizi
12) Vaka Analizi: Türkiye-İsrail Mavi Marmara Krizi
13) Vaka Analizi: Türkiye-Rusya SU-24 Krizi
14) Vaka Analizi: Rusya-Ukrayna Krizi ve Savaşı
15) Final Sınavları Haftası
16) Final Sınavları Haftası
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar• Carl Von Clausewitz, On War, Michael Howard and Peter Paret (eds.), Alfred A. Knopf, New York, 1993. • Peter Paret, Gordon A. Craig, Felix Gilbert, Makers of Modern Strategy from Machiavelli to the Nuclear Age, Princeton University Press, 2010, • Graham Allison and Philip Zelikow, Essence of Decision, Longman, New York, 1999. • Mustafa Kibaroğlu and Ayşegül Kibaroğlu, Global Security Watch – Turkey: A Reference Handbook, Praeger Security International, Greenwood Publishing Group, Westport, Connecticut, 2009. • Instructor’s personal website: www.mustafakibaroglu.com
Öğretme TeknikleriTersyüz edilmiş yöntem
Ödev ve ProjelerGeçer not almak için başarıyla yerine getirilmesi gereken üç koşul vardır: • İlk şart, grup tartışmalarının yanı sıra bazı örnek olay derslerinden sonra ara sıra gerçekleşecek olan ve öğrencilerin genel notunun %25'ini oluşturacak tartışmalara aktif katılımdır; • İkinci gereklilik, genel notun %35'ini oluşturacak olan 7 örnek olay dersinin her birinden sonra Sınavlara girmektir; • Üçüncü şart, ../../.. tarihinde geçici olarak planlanan ve genel notun %40'ını etkileyecek olan Ara Sınava girmektir.
Laboratuvar ÇalışmasıYok
Bilgisayar KullanımıYok
Diğer AktivitelerYok
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Devam 14 % 25
Küçük Sınavlar 7 % 35
Ara Sınavlar 1 % 40
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi mustafa.kibaroglu@mef.edu.tr
Rectorate Building
Katılım ve aktif katılım zorunludur. Sağlık raporu verilmediği sürece mazeret sınavları yapılmayacaktır. MEF Üniversitesi akademik dürüstlüğe değer vermektedir. Bu nedenle, tüm öğrenciler kopya çekmenin, intihalin ve diğer akademik suçların öğrenci davranış kuralları ve disiplin prosedürleri kapsamındaki anlamını ve sonuçlarını anlamalıdır. Her türlü uygunsuz davranış, akademik sahtekarlık veya intihal YÖK Disiplin Yönetmeliğine tabidir.

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 2 3 2 98
Sunum / Seminer 10 1 1 20
Ara Sınavlar 1 12 3 15
Toplam İş Yükü 133
Toplam İş Yükü/25 5.3
AKTS 5