ECON 117 Macroeconomics for LeadersMEF ÜniversitesiAkademik Programlar PsikolojiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Psikoloji
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

School/Faculty/Institute Faculty of Economics, Administrative and Social Sciences
Course Code ECON 117
Course Title in English Macroeconomics for Leaders
Course Title in Turkish Liderler için Makroekonomi
Language of Instruction EN
Type of Course Flipped Classroom
Level of Course Select
Semester Spring
Contact Hours per Week
Lecture: 3 Recitation: Lab: Other:
Estimated Student Workload 126 hours per semester
Number of Credits 5 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites None
Expected Prior Knowledge None
Co-requisites None
Registration Restrictions Leadership Minor Only
Overall Educational Objective Learn how macroeconomic indicators, particularly for the Turkish Economy, relate to each other and to financial markets.
Course Description The course gives an opportunity to make accurate analysis of Turkey’s key macroeconomic indicators (i.e. GDP, inflation, current account etc). The course aims to (1) interpret the key macroeconomic data correctly via obtaining data from the original source, (2) make concrete analysis and (3) find out the relation with the (global) financial markets.
Course Description in Turkish Ders, Türkiye’nin (GSYİH, enflasyon, cari açık gibi) temel makroeokonomik göstergelerini doğru analiz etme fırsatı sunmaktadır. Ders, verileri kaynağından temin etmek suretiyle somut analiz yapma ve temel göstergelerin (küresel) finansal piyasalarla ilişkisini anlayabilme yetkinliği ile temel göstergeleri etkin şekilde yorumlamayı amaçlamaktadır.

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) Orijinal kaynaktan veri elde ederek doğru bir makroekonomik analiz yapmak, mevcut ekonomik ortam hakkında doğru bir yorum sağlamaya yardımcı olacaktır
2) Ekonomik göstergeler ile finansal piyasalar arasındaki ilişkiyi çıkararak etkili karar alma ve risk yönetimi için kullanmak
3) Küresel piyasa gelişmelerini ve bunların Türk ekonomisi üzerindeki etkisini değerlendirmek
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2 3
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. N
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. N
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. H Exam,HW,Participation
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. N
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. N
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. N
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. N
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. N
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. S Participation
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. S HW,Participation
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. N
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. S Exam,HW
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. H Exam,HW
Prepared by and Date FIRAT BİLGEL , December 2023
Course Coordinator BAŞAR YILDIRIM
Semester Spring
Name of Instructor Öğr. Gör. BAŞAR YILDIRIM

Course Contents

Hafta Konu
1) Türkiye Ekonomisinin Dinamiklerine Giriş
2) Ekonomik Aktivite 1: Ekonomik büyüme nasıl analiz edilir? Gayri Safi Yurtiçi Hasıla Bileşenleri
3) Ekonomik Aktivite 2: Büyüme tahmini için öncü göstergeler
4) İstihdam istatistikleri ve ekonomik aktivite ile olan ilişkisi
5) Ödev 1
6) Enflasyon dinamikleri
7) Para politikası ve sonuçları
8) Misafir konuşmacı
9) Dış Denge: Dış Ticaret ve Ödemeler Dengesi
10) Mali Durum: Merkezi Hükümet Bütçesi ve Kamu Borcu
11) Ödev 2
12) Ekonomik göstergeler arasındaki ilişkiler ve finansal piyasalar üzerindeki etkisi (Finansal göstergeleri nasıl okuyabilirsiniz)
13) Türkiye’nin gelişen piyasalar içindeki ekonomik konumu
14) Gelişmiş ekonomilerdeki ekonomik gelişmelerin Türkiye üzerindeki etkisi
15) Final dönemi
16) Final dönemi
Required/Recommended ReadingsA Concise Guide to Macroeconomics, Second Edition: What Managers, Executives, and Students Need to Know (2014), Harvard Business Review Press Guide to Economic Indicators: Making Sense of Economics, The Economist, Profile Books Ltd Mahfi Eğilmez, Ekonominin Temelleri (2019), Remzi Kitabevi Acemoglu, Daron, and James A Robinson (2012), Why Nations Fail: The Origins of Power, Prosperity and Poverty, Crown Publishing Group
Teaching MethodsLectures (Flipped Learning)
Homework and ProjectsQuizzes and Assignments
Laboratory Worknone
Computer Usenone
Other Activitiesnone
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Küçük Sınavlar 1 % 15
Ödev 2 % 40
Final 1 % 45
TOTAL % 100
Course Administration yildirimbasa@mef.edu.tr

More detailed information about the course, like office hours, can be found on the blackboard. Attendance is required. Academic Dishonesty and Plagiarism: YOK Regulation

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Ders Saati 14 2 2 2 84
Ödevler 2 1 3 10 28
Final 1 1 3 10 14
Total Workload 126
Total Workload/25 5.0
ECTS 5