ELE 205 Role of Mathematics in Science, Technology and EngineeringMEF ÜniversitesiAkademik Programlar PsikolojiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Psikoloji
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü Eğitim Fakültesi
Ders Kodu ELE 205
Ders Adı İngilizce Role of Mathematics in Science, Technology and Engineering
Ders Adı Türkçe Role of Mathematics in Science, Technology and Engineering
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ters-Yüz Öğrenme,Ders,Proje,Seminer
Dersin Düzeyi Başlangıç
Dönem Bahar
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 3 Okuma: Laboratuvar : Diğer:
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 109 saat
Ders Kredileri 5 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul Yok
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi .
Kayıt Kısıtlamaları Sadece Lisans Öğrencileri
Genel Eğitim Hedefi .
Ders Açıklaması Bu ders bilgi nedir ile başlayıp bilim ve teknolojinin nasıl doğduğunu ve geliştiğini vurgulayan felsefeyi tartışacaktır. Daha sonra Bilim, Teknoloji ve Mühendislik'in farklı alanlarında kullanılan matematiksel bilgiyi tartışacağız. Matematik bir insan ürünüdür, matematiği olmadan yaşadığımız dünyayı anlayamadığımızı biliriz. Yaşadığımız dünyayı ve bilim ve teknolojiyle ilgili insani gelişmeleri anlamak için, matematik bilmek ve matematik yapmak zorundayız. İlk olarak, bilgi kuramı üzerinde tartışacağız, daha sonra bilimsel araştırmaya odaklanacağız. Amerikan Matematik Derneği, Matematiksel Anlar'dan makaleler çalışmaya devam edeceğiz. Her hafta farklı konulara odaklanarak, konuk konuşmacıları da ağırlayacak veya videolarını düzenli olarak izleyeceğiz. Bu konuşmacılar uzmanlarını bizlerle paylaşacak ve matematiksel bilgiyi uzmanlık alanlarında nasıl kullandıklarını tartışacağız. Bunların çoğu farklı üniversitelerden mühendislik fakültesi üyeleri olacaktır fakat matematik çalışmalarını yoğun olarak kullanan bazı bilim adamları da bu derste olacaktır. Konuk konuşmacıların konuşmasından sorumlu olacaksınız ve değerlendirme / sınavlar onların paylaştığı bu bilgileri ve fikirleri kapsayacaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) Bilim ve teknolojinin ardındaki bilgiyi kanıtlayabilme
2) bilim ve teknolojinin nasıl geliştiğinin felsefesini tartışabilme
3) Bilim, Teknoloji ve Mühendisliğin farklı alanlarında kullanılan matematiksel bilgileri tartışabilme
4) American Mathematical Society'nin makalelerini okuyabilme ve tartışabilme
5) Konuk konuşmacıların fikirlerini ve uzmanların çalışmalarında kullandıkları matematiği anlayabilme.
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4 5
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. N
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. N
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. H Sınav,Ödev,Derse Katılım
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. N
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. N
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. N
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. N
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. N
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. S Derse Katılım
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. S Ödev,Derse Katılım
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. N
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. S Sınav,Ödev
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. H Sınav,Ödev
Hazırlayan ve Tarih ZELHA TUNÇ , December 2023
Ders Koordinatörü BENGİ BİRGİLİ
Dönem Bahar
Dersi Veren(ler) SELCEN ÖZKAYA SEÇİL

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Matematik Nedir?
2) Bilim nedir?
3) Bilgi
4) FETEMM Eğitimi
5) Mühendislik ve Matematik
6) Amerikan Matematik Derneği'nin içeriği hakkında sunum
7) Yapay Zeka
8) Mühendislik ve Matematik - Fevzi Ünal
9) 3-4 grup sunumu (her grupta 2-3 kişi) American Mathematical Society'den bir konu seçin
9) 3-4 grup sunumu (her grupta 2-3 kişi) American Mathematical Society'den bir konu seçin
10) 3-4 grup sunumu (her grupta 2-3 kişi) American Mathematical Society'den bir konu seçin
11) 3-4 grup sunumu (her grupta 2-3 kişi) American Mathematical Society'den bir konu seçin
12) Konuk Konuşmacı: Berk Gökberk- Yapay Zeka
13) Proje Sunumları
14) Proje Sunumları
14) Proje Sunumları
14) Proje Sunumları
15) Sınav Dönemi
16) Sınav Dönemi
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar.
Öğretme Teknikleri.
Ödev ve Projeler.
Laboratuvar ÇalışmasıBulunmamaktadır.
Bilgisayar Kullanımı.
Diğer AktivitelerBulunmamaktadır.
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Devam 1 % 10
Uygulama 1 % 5
Projeler 2 % 30
Ara Sınavlar 1 % 25
Final 1 % 30
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi tuncz@mef.edu.tr

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 1 2 1 56
Proje 1 15 2 17
Ara Sınavlar 1 12 2 14
Final 1 20 2 22
Toplam İş Yükü 109
Toplam İş Yükü/25 4.4
AKTS 5