Psikoloji | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | Eğitim Fakültesi | ||||
Ders Kodu | ELE 205 | ||||
Ders Adı İngilizce | Role of Mathematics in Science, Technology and Engineering | ||||
Ders Adı Türkçe | Role of Mathematics in Science, Technology and Engineering | ||||
Öğretim Dili | EN | ||||
Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme,Ders,Proje,Seminer | ||||
Dersin Düzeyi | Başlangıç | ||||
Dönem | Bahar | ||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 109 saat | ||||
Ders Kredileri | 5 AKTS | ||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||
Ön Koşul | Yok | ||||
Yan Koşul | Yok | ||||
Beklenen Ön Bilgi | . | ||||
Kayıt Kısıtlamaları | Sadece Lisans Öğrencileri | ||||
Genel Eğitim Hedefi | . | ||||
Ders Açıklaması | Bu ders bilgi nedir ile başlayıp bilim ve teknolojinin nasıl doğduğunu ve geliştiğini vurgulayan felsefeyi tartışacaktır. Daha sonra Bilim, Teknoloji ve Mühendislik'in farklı alanlarında kullanılan matematiksel bilgiyi tartışacağız. Matematik bir insan ürünüdür, matematiği olmadan yaşadığımız dünyayı anlayamadığımızı biliriz. Yaşadığımız dünyayı ve bilim ve teknolojiyle ilgili insani gelişmeleri anlamak için, matematik bilmek ve matematik yapmak zorundayız. İlk olarak, bilgi kuramı üzerinde tartışacağız, daha sonra bilimsel araştırmaya odaklanacağız. Amerikan Matematik Derneği, Matematiksel Anlar'dan makaleler çalışmaya devam edeceğiz. Her hafta farklı konulara odaklanarak, konuk konuşmacıları da ağırlayacak veya videolarını düzenli olarak izleyeceğiz. Bu konuşmacılar uzmanlarını bizlerle paylaşacak ve matematiksel bilgiyi uzmanlık alanlarında nasıl kullandıklarını tartışacağız. Bunların çoğu farklı üniversitelerden mühendislik fakültesi üyeleri olacaktır fakat matematik çalışmalarını yoğun olarak kullanan bazı bilim adamları da bu derste olacaktır. Konuk konuşmacıların konuşmasından sorumlu olacaksınız ve değerlendirme / sınavlar onların paylaştığı bu bilgileri ve fikirleri kapsayacaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Bilim ve teknolojinin ardındaki bilgiyi kanıtlayabilme 2) bilim ve teknolojinin nasıl geliştiğinin felsefesini tartışabilme 3) Bilim, Teknoloji ve Mühendisliğin farklı alanlarında kullanılan matematiksel bilgileri tartışabilme 4) American Mathematical Society'nin makalelerini okuyabilme ve tartışabilme 5) Konuk konuşmacıların fikirlerini ve uzmanların çalışmalarında kullandıkları matematiği anlayabilme. |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
---|---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | |||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | |||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | |||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | |||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | |||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | |||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | |||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | |||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | |||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | |||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | |||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | |||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Sınav,Ödev,Derse Katılım |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Derse Katılım |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | Ödev,Derse Katılım |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Sınav,Ödev |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Sınav,Ödev |
Hazırlayan ve Tarih | ZELHA TUNÇ , December 2023 |
Ders Koordinatörü | BENGİ BİRGİLİ |
Dönem | Bahar |
Dersi Veren(ler) | SELCEN ÖZKAYA SEÇİL |
Hafta | Konu |
1) | Matematik Nedir? |
2) | Bilim nedir? |
3) | Bilgi |
4) | FETEMM Eğitimi |
5) | Mühendislik ve Matematik |
6) | Amerikan Matematik Derneği'nin içeriği hakkında sunum |
7) | Yapay Zeka |
8) | Mühendislik ve Matematik - Fevzi Ünal |
9) | 3-4 grup sunumu (her grupta 2-3 kişi) American Mathematical Society'den bir konu seçin |
9) | 3-4 grup sunumu (her grupta 2-3 kişi) American Mathematical Society'den bir konu seçin |
10) | 3-4 grup sunumu (her grupta 2-3 kişi) American Mathematical Society'den bir konu seçin |
11) | 3-4 grup sunumu (her grupta 2-3 kişi) American Mathematical Society'den bir konu seçin |
12) | Konuk Konuşmacı: Berk Gökberk- Yapay Zeka |
13) | Proje Sunumları |
14) | Proje Sunumları |
14) | Proje Sunumları |
14) | Proje Sunumları |
15) | Sınav Dönemi |
16) | Sınav Dönemi |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | . | |||||||||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | . | |||||||||||||||||||||
Ödev ve Projeler | . | |||||||||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | Bulunmamaktadır. | |||||||||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | . | |||||||||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | Bulunmamaktadır. | |||||||||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
|||||||||||||||||||||
Ders Yönetimi |
tuncz@mef.edu.tr |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 2 | 1 | 56 | ||
Proje | 1 | 15 | 2 | 17 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 12 | 2 | 14 | |||
Final | 1 | 20 | 2 | 22 | |||
Toplam İş Yükü | 109 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 4.4 | ||||||
AKTS | 5 |