MGMT 533 Customer Experience ManagementMEF ÜniversitesiAkademik Programlar İşletme (İngilizce) (Tezli)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
İşletme (İngilizce) (Tezli)
Yüksek Lisans Programın Süresi: 2 Kredi Sayısı: 120 TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

School/Faculty/Institute Graduate School of Social Sciences
Course Code MGMT 533
Course Title in English Customer Experience Management
Course Title in Turkish Müşteri Deneyimi Yönetimi
Language of Instruction EN
Type of Course Flipped Classroom
Level of Course Seçiniz
Semester Bahar
Contact Hours per Week
Lecture: 3 Recitation: Lab: Other:
Estimated Student Workload 133 hours per semester
Number of Credits 5 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites None
Expected Prior Knowledge None
Co-requisites None
Registration Restrictions None
Overall Educational Objective To learn to understand the fundamentals of customer experience management, how organizations use customer experience as a competitive advantage and gain ability to design an experience with using customer experience methodologies and tools.
Course Description The goal of the course is to make students learn the customer experience management, especially on the practical side. The students will explore the customer experience management framework, consumer research methods, creating a customer centric culture, measurement of customer experience and experience design fundamentals.
Course Description in Turkish Bu dersin amacı, öğrencilerin özellikle uygulama tarafıyla müşteri deneyimi yönetimini öğrenmelerini sağlamaktır. Öğrenciler müşteri deneyimi yönetimi çerçevesini, müşteri araştırma yöntemlerini, müşteri odaklı kültür yaratma aksiyonlarını, müşteri deneyimi ölçümünü ve deneyim tasarımı adımlarını keşfedeceklerdir.

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) Müşteri deneyimi zihniyetini kullanmak
2) Müşterinin sesini dinlemek ve dinlemelere dayalı içgörüler oluşturmak
3) Bir müşteri yolculuk haritası tasarlamak ve iyileştirme alanlarını tespit etmek
4) Müşteri odaklı kültür projeleri geliştirmek
5) Şikayet yönetimi süreçlerine liderlik etmek
6) Müşteri deneyimini iyileştirmek için veri analizi yapmak
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2 3 4 5 6
1)
2)
3)
4)
5)
6)
7)
8)
9)

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) S Presentation
2) S Presentation
3) H Exam
4) S Presentation
5) S Presentation
6) S Presentation
7) S Presentation
8) H Exam
9) S Presentation
Prepared by and Date ,
Course Coordinator CEYHAN MUTLU
Semester Bahar
Name of Instructor Öğr. Gör. GOKHAN KARA

Course Contents

Hafta Konu
1) Müşteri Deneyimi Yönetimine Giriş
2) Müşteri Deneyimi Stratejisi ve Program Yönetimi
3) Müşteri Odaklı Kültür Yaratmak
4) Müşterileri ve İçgörüleri Anlamak
5) Kanal yönetimi
6) Müşteri Odaklı Tasarım
7) Duygusal Deneyim
8) Ara Sınav
9) Şikayet Yönetimi
10) Müşteri Deneyimi Ölçümü
11) Müşteri Yolculuğu Haritası Raporları Tartışmaları
12) Müşteri Analitiği, Veri ve Dijitalleştirme
13) Müşteri Deneyiminin Geleceği
14) Proje Sunumları
15) Dönem Sonu Proje Dönemi
16) Dönem Sonu Proje Dönemi
Required/Recommended ReadingsManning, H. ; Bodine, K. (2012). Outside In: The Power of Putting Customers at the Center of Your Business. New Harvest: Boston Michelli, J. A. (2008). The New Gold Standard: 5 Leadership Principles for Creating a Legendary Customer Experience Courtesy of Ritz-Carlton Company. Mc Graw Hill. Hsieh, T. (2010). Delivering Happiness: A Path to Profits, Passion and Purpose. Harper Collins Publishers
Teaching MethodsSeveral methods will be used such as presentations, exercises, videos, real-life cases, discussions and guest speakers. Also students will attend selected online webinars to see practical challenges and solutions.
Homework and Projects
Laboratory Work
Computer Use
Other Activities
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Devam 1 % 20
Ödev 1 % 15
Sunum 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 25
Rapor Teslimi 1 % 20
TOTAL % 100
Course Administration

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Ders Saati 14 2 3 1 84
Ödevler 3 9 2 33
Ara Sınavlar 2 6 2 16
Total Workload 133
Total Workload/25 5.3
ECTS 5