İşletme (YL) (Tezsiz) | |||||
Yüksek Lisans | Programın Süresi: 1.5 | Kredi Sayısı: 90 | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF: 7. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | Lisansüstü Eğitim Enstitüsü | ||||
Ders Kodu | MGMT 553 | ||||
Ders Adı İngilizce | Agile Project Management in the Digitalized Business World | ||||
Ders Adı Türkçe | Dijitalleşen İş Dünyasında Çevik Proje Yönetimi | ||||
Öğretim Dili | TR | ||||
Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme | ||||
Dersin Düzeyi | Orta | ||||
Dönem | Bahar | ||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 134 saat | ||||
Ders Kredileri | 5 AKTS | ||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||
Ön Koşul | Yok | ||||
Yan Koşul | Yok | ||||
Beklenen Ön Bilgi | Yok | ||||
Kayıt Kısıtlamaları | Yok | ||||
Genel Eğitim Hedefi | Giderek dijitalleşen iş hayatında başarıya ulaşmak için gerekli olan projeleri doğru seçme becerisini edinmek, müşteri odaklı proje gereksinimlerini belirleyebilmek ve seçilen projelerin en kısa sürede müşteriye sunulmasını sağlayacak teknikler hakkında bilgi edinmek. | ||||
Ders Açıklaması | İş dünyasında hızlı teknolojik ve ekonomik değişimlerden dolayı kurumlar internet, mobil teknolojiler ile dijitalleşmeye çalışırken, son birkaç yılda robotik, büyük veri, blok zincir teknolojilerine uyum ile de karşı karşıya gelmiştir. Bu baş döndürücü teknolojik gelişmeler yönetim alanında ise karşılığını aynı hızda bulamamaktadır. Birçok şirket son teknolojileri, yüz yıl önceki yönetim teknikleri ile yönetmeye çalışmakta ve bu sebeple sınırlı başarı sağlayabilmektedir. Ayrıca, hızlı piyasaya çıkan kaliteli yenilikçi ürünlerin arkasında doğru proje yönetimi bulunmakta olup, bu fark yaratan kurumsal özelliğin gelişmişliği başarılı şirketlerin ayırt edici özelliği olmaya devam etmektedir. Bu derste, şirketlerin doğru yönetim bilişim sistemleri uygulamalarını nasıl ortaya koyabilecekleri ve bu doğrultuda en uygun projeleri nasıl seçip çevik bir şekilde hayata geçirebilecekleri konusunda öğrencilere kapsamlı bilgiler sunulacaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Bilgi sistemleri, yönetimi, organizasyonları ve stratejileri ile ilgili genel kavramları açıklamak 2) Bilgi teknolojileri altyapısı, iş zekâsı, telekomünikasyon ve güvenlik bilgi sistemlerini tanımlamak 3) Bilgi sistemleri projelerinin çevik yönetim ilkeleri kullanılarak yönetimi ile ilgili temel kavramları anlamak 4) E-ticaret, dijital bankacılık, dijital pazarlar ve diğer gelişmekte olan iş teknolojileri gibi temel iş uygulamalarını analiz etmek 5) Çevik proje yönetimi ilkelerini tanımlamak ve işletmenin farklı fonksiyonlarında uygulamak |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
---|---|---|---|---|---|
1) Muhasebe ve finans, operasyon yönetimi, pazarlama ve teknoloji de dahil olmak üzere çeşitli organizasyonel bilgileri analiz etme yeteneği | |||||
2) Organizasyonun işlevsel bilgisini, uzun vadeli stratejik hedef ve amaçların oluşturulması ve uygulanması sürecine entegre etme | |||||
3) Yenilik yönetimi ve organizasyonlardaki rutin süreçler ve faaliyetler için liderlik ve ekip üyeliği becerilerinde yetkinlik | |||||
4) Gerçek iş fırsatlarının geliştirilmesi ve uygulanması yoluyla kendini keşfetme | |||||
5) Küresel iş ortamlarının belirsizliği ve karmaşıklığının, değişen iş uygulamaları ve trendlerinin farkındalığı | |||||
6) Karmaşık organizasyonel problemlere etik, yaratıcı ve kapsamlı çözümler bulma yeteneği | |||||
7) Yönetim teknikleri, yeni iş modelleri ve analitik araçları karar alma süreçlerine entegre etme | |||||
8) Eleştirel düşünme, iş iletişimi, karar verme ve çatışma çözümü gibi hayati yönetimsel ve liderlik becerilerinde yetkinlik | |||||
9) Avrupa Dil Portföyü Genel Düzey B2'de İngilizceyi sözlü ve yazılı olarak iletişim kurma yeteneği |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Muhasebe ve finans, operasyon yönetimi, pazarlama ve teknoloji de dahil olmak üzere çeşitli organizasyonel bilgileri analiz etme yeteneği | S | |
2) | Organizasyonun işlevsel bilgisini, uzun vadeli stratejik hedef ve amaçların oluşturulması ve uygulanması sürecine entegre etme | S | Proje |
3) | Yenilik yönetimi ve organizasyonlardaki rutin süreçler ve faaliyetler için liderlik ve ekip üyeliği becerilerinde yetkinlik | S | Proje |
4) | Gerçek iş fırsatlarının geliştirilmesi ve uygulanması yoluyla kendini keşfetme | N | |
5) | Küresel iş ortamlarının belirsizliği ve karmaşıklığının, değişen iş uygulamaları ve trendlerinin farkındalığı | H | Proje |
6) | Karmaşık organizasyonel problemlere etik, yaratıcı ve kapsamlı çözümler bulma yeteneği | H | Proje |
7) | Yönetim teknikleri, yeni iş modelleri ve analitik araçları karar alma süreçlerine entegre etme | S | Proje |
8) | Eleştirel düşünme, iş iletişimi, karar verme ve çatışma çözümü gibi hayati yönetimsel ve liderlik becerilerinde yetkinlik | S | |
9) | Avrupa Dil Portföyü Genel Düzey B2'de İngilizceyi sözlü ve yazılı olarak iletişim kurma yeteneği | S | Proje |
Hazırlayan ve Tarih | HANDE KARADAĞ , September 2024 |
Ders Koordinatörü | CEYHAN MUTLU |
Dönem | Bahar |
Dersi Veren(ler) | Öğr. Gör. MURAT DOĞU |
Hafta | Konu |
1) | Bilgi Sistemleri, Organizasyonlar ve Strateji |
2) | Bilgi Teknolojisi Altyapısı |
3) | Veritabanları ve Bilgi Yönetimi |
4) | Telekomünikasyon, İnternet, Kablosuz Teknoloji ve Bulut Teknolojileri |
5) | Bilgi Sistemlerinin Güvenliğinin Sağlanması |
6) | Dijital Ürün Yönetimi |
7) | Ara dönem Projesi |
8) | Proje Gereksinim Analizi ve Doğru Projelerin Seçimi |
9) | Proje Kapsam Yönetimi |
10) | Planlama & Zaman Yönetimi |
11) | Maliyet & Bütçe Yönetimi |
12) | Risk & Değişiklik Yönetimi |
13) | BT Projelerini Çevik Yaklaşımla Yönetmek |
14) | Konuk Konuşmacı |
15) | Dönem Sonu Projeleri |
16) | Dönem Sonu Projeleri |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Management Information Systems: Managing the Digital Firm, Global Edition, 15/E, 2018 by Jane P. Laudon (Author) and Kenneth C. Laudon (Author) | |||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Bu ders, öğrencilere dijital çağda örgütsel hedeflere ulaşmak için bilgi sistemlerini yönetmenin temel unsurlarının çoğuna giriş niteliğinde tasarlanmıştır. Öğrenme hedeflerine ulaşmak için dersin içeriğinde gerçek hayattaki işletmelerle etkileşimlerin yanı sıra bir dizi ilgili video, okuma, ders, problem çözme etkinliği ve yaratıcı süreçler yer alacaktır Okumalar ve anlatımlarla öğrenciler kilit konuları kavrayabilecek, vaka çalışmaları ve tartışmalarla ise bakış açılarını genişletme ve teorik bilgilerini gerçek yaşam durumlarına uygulama fırsatı bulacaklardır. | |||||||||||||||
Ödev ve Projeler | Yok | |||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | Yok | |||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | Kişisel Bilgisayar | |||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | Yok | |||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
|||||||||||||||
Ders Yönetimi |
karadagh@mef.edu.tr Bu derste aktif katılım, öğrenmenin ve uygulamanın anahtarıdır; Bu nedenle katılımın notlandırılması, öğrencinin aktif katılımının ve sınıf içi etkinliklere katkısının niteliğine göre yapılacaktır. Öğrencilerin tüm oturumlara katılmaları ve zamanında derste bulunmaları beklenmektedir. Hastalık (tam donanımlı bir hastaneden rapor gerektirir) veya MEF yönetmeliklerinde kabul edilen bir mazeret nedeniyle katılamayacakları durumlarda, eğitmenlere posta yoluyla bilgi vermeleri gerekmektedir. Geri bildirim ve sorular, dersi farklı bir öğrenme deneyimi haline getirmek için çok değerli olduğundan, öğrenciler dersle ilgili her türlü sorun için mesai saatleri içinde eğitmenleri ziyaret edebilir veya e-posta gönderebilirler. Akademik sahtekarlık ve intihal YÖK disiplin yönetmeliğine tabi olacaktır. |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 3 | 2 | 98 | ||
Ödevler | 2 | 15 | 3 | 36 | |||
Toplam İş Yükü | 134 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 5.4 | ||||||
AKTS | 5 |