School/Faculty/Institute |
Graduate School of Social Sciences |
Course Code |
LSC 535 |
Course Title in English |
Designing the School of the Future |
Course Title in Turkish |
Geleceğin Okulunu Tasarlamak |
Language of Instruction |
TR |
Type of Course |
Exercise,Flipped Classroom,Lecture,Project |
Level of Course |
Intermediate |
Semester |
Bahar |
Contact Hours per Week |
Lecture: 3 |
Recitation: - |
Lab: - |
Other: - |
|
Estimated Student Workload |
130 hours per semester |
Number of Credits |
5 ECTS |
Grading Mode |
Standard Letter Grade
|
Pre-requisites |
None |
Expected Prior Knowledge |
None |
Co-requisites |
None |
Registration Restrictions |
Graduate Students Only |
Overall Educational Objective |
Developing an educational idea about what education will be like in the future and designing a new school that will serve in the 2040s |
Course Description |
Bu ders, Yüksek Lisans Programındaki her öğrencinin Türk ve yabancı eğitim düşünürlerinin fikirlerini araştırması, üzerinde düşünmesi, tartışması, kritiğini yapması ve eşzamanlı olarak GELECEĞİN OKULUNU TASARLAMAK için kendi eğitim düşüncesini ve ona dayalı okul modelini geliştirmesi amacıyla tasarlanmıştır. Her öğrenci, türü, kademesi, kavramsal çerçevesi, süresi, amacı, programı, yöntemi, teknoloji kullanımı, öğrenci ve öğretmenlerin nitelikleri, rehberlik hizmeti, sosyal sorumluluk projeleri, sanat, spor, vb. programları gibi bir okulun bütün boyutlarını içeren bir GELECEĞİN OKULU 2040 tasarlayacaktır |
Course Description in Turkish |
This course is designed for each student in the Master's Program to research, think about, discuss and criticize the ideas of Turkish and foreign educational thinkers and simultaneously develop their own educational thought and school model based on it in order to DESIGN THE SCHOOL OF THE FUTURE. Each student, type, level, conceptual framework, duration, purpose, program, method, use of technology, qualifications of students and teachers, guidance service, social responsibility projects, art, sports, etc. will design a SCHOOL OF THE FUTURE 2040 that includes all dimensions of a school such as programs |
Course Learning Outcomes and Competences
Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) Eğitimin temellerini oluşturan ve onu şekillendiren güçleri, özellikle de hızlı teknolojik-dijital değişimi ve onun eğitime ve okula etkisini anlamak.
2) Türk ve yabancı eğitim düşünürlerinin eğitimin farklı boyutlarına ilişkin düşüncelerini öğrenmek, kritiğini yapmak ve yorumlamak.
3) Türkiye’de ve dünyadaki alternatif okullar ve farklı eğitim uygulamaları hakkında bilgi sahibi olmak.
4) Eğitimin anlamı, amacı, önemi, temel ilkeleri, müfredatı, yöntemi, öğrenci performansının değerlendirilmesi, öğretmenlerin nitelikleri, okullarda rehberlik ve psikolojik danışmanlık, eğitimde teknolojinin yeri, eğitimde eşitlik ve sosyal adalet gibi eğitimin temel boyutları hakkında kendi EĞİTİM DÜŞÜNCESİNİ oluşturmak.
5) Geliştirmiş olduğu kendi eğitim düşüncesine dayalı, gelecek on yıllarda hizmet verecek bir GELECEĞİN OKUL MODELİ tasarlamak.
6) Tasarlamış olduğu, 2040’larda ve sonrasında hizmet verecek GELECEĞİN OKULU MODELİ’ni sadece sınıf arkadaşlarıyla değil, diğer eğitimcilerle ve kamuoyu ile paylaşmak..
|
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
Relation to Program Outcomes and Competences
N None |
S Supportive |
H Highly Related |
|
|
|
|
Program Outcomes and Competences |
Level |
Assessed by |
Prepared by and Date |
, |
Course Coordinator |
MUSTAFA ÖZCAN |
Semester |
Bahar |
Name of Instructor |
Prof. Dr. MUSTAFA ÖZCAN |
Course Contents
Hafta |
Konu |
1) |
EĞİTİM MODELLERİNDE KAVRAMSAL ÇERÇEVE |
2) |
DÜNYADA VE TÜRKİYEDE ALTERNATİF OKULLAR |
3) |
DÜNYADA VE TÜRKİYEDE EĞİTİMDE YENİLİKÇİ UYGULAMA VE MODELLER |
4) |
EĞİTİM DÜŞÜNCEMİZE İLHAM VERENLER |
5) |
GELECEĞİN OKULUNDA MÜFREDAT |
6) |
GELECEĞİN OKULUNDA YÖNTEM |
7) |
GELECEĞİN OKULUNDA KULLANILACAK DİJİTAL PROGRAMLAR |
8) |
GELECEĞİN OKULUNDA ÖĞRENCİ |
9) |
GELECEĞİN OKULUNDA ÖĞRETEMEN |
10) |
GELECEĞİN OKULUNDA MEKAN |
11) |
GELECEĞİN OKULUNDA DEĞERLENDİRME |
12) |
GELECEĞİN OKULUNUN FİNANSMANI |
13) |
GELECEĞİN OKULUNDA LİDERLİK VE YÖNETİM |
14) |
GELECEĞİN OKULUNDA HALKLA İLİŞKİLER |
15) |
DÖNEM SONU SUNUMLARI |
16) |
DÖNEM SONU SUNUMLARI |
Required/Recommended Readings | Erkut, E. (2022). What can we do for a more qualified education? The system is helpless, you have education. Doğan Kitap. (COMPULSORY)
Aydin, I. (2015). Alternative schools. (5th Edition). PEGEM ACADEMY. (COMPULSORY)
Özcan, M. (2013). University in school: A model proposal to restructure teacher education in Turkey. TÜSİAD Publication. (Pages 57-129 REQUIRED).
In the weeks when a reading assignment/text is not assigned by the faculty member, students are required to find and read a scientific article on the weekly topic that has been published in a peer-reviewed journal in the last five years.
|
Teaching Methods | In this course, Flipped Learning and other Constructivist methods are applied. It is the student's responsibility to research, read and learn the weekly topics of the course before coming to class. In all kinds of course activities, methods that provide the opportunity to learn by doing, experiencing and producing, and that lead to reflective development and creativity by learning from experiences are applied. Students form a Learning Community. In the learning community, everyone shares their ideas with the group without any concern. The group is aware that learning is not only an individual experience but also a social process (Learning is social). Active participation of students and interaction between students in all kinds of teaching and learning activities are essential. |
Homework and Projects | - |
Laboratory Work | - |
Computer Use | - |
Other Activities | - |
Assessment Methods |
Assessment Tools |
Count |
Weight |
Devam |
1 |
% 5 |
Uygulama |
1 |
% 40 |
Ödev |
1 |
% 50 |
Sunum |
3 |
% 5 |
TOTAL |
% 100 |
|
Course Administration |
ozcanm@mef.edu.tr
Derse Aktif Katılım: Derse devam ve dersteki etkinliklere aktif katılım zorunludur. Üç haftadan fazla devamsızlık sınıfta kalma sebebidir. Öğrencilerin gerçek zamanlı sınıf etkinliklerine ve Blackboard'da veya Zoom’da verilen online alana aktif olarak katılmaları beklenmektedir.
Özel İhtiyaçlar: Derse uyuma ilişkin (öğrenme güçlüğü vb gibi) özel durumları olan öğrenciler bu konuda dersin öğretim üyesini dönemin ilk iki haftasında bilgilendirmelidir.
Akademik Dürüstlük: Ders yükümlülüklerini karşılamada dürüstlük esastır. Tüm öğrencilerden, herhangi bir çalışmayı izinsiz veya kaynak göstermeden kullanmayı, gerçek olmayan kaynaklar kullanmayı veya kaynakları başka türlü tahrif etmeyi yasaklayan akademik dürüstlüğe uymaları beklenir. Bu kural, sınavlar, raporlar ve diğer tüm ödevler için geçerlidir. Kopya çekmek veya çektirmek ve intihal yapmak 2547 Sayılı Yüksek Öğretim Kanunu'nun 54. Maddesi’ne tabi olacaktır.
Geç Ödevler: Geç verilen ödevler tam not alamaz. Her “geç” gün için ödevin toplam puanından yüzde beşi düşülür.
|