Kamu Hukuku Doktora | |||||
Doktora | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF: 8. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | Lisansüstü Eğitim Enstitüsü | ||||
Ders Kodu | HUK 684 | ||||
Ders Adı İngilizce | Institutional and Legal Foundations of Political Parties | ||||
Ders Adı Türkçe | Siyasal Partilerin Kurumsal ve Hukuksal Temelleri | ||||
Öğretim Dili | TR | ||||
Ders Türü | Ders | ||||
Dersin Düzeyi | İleri | ||||
Dönem | Bahar | ||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 201 saat | ||||
Ders Kredileri | 7.5 AKTS | ||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||
Ön Koşul | Yok | ||||
Yan Koşul | Yok | ||||
Beklenen Ön Bilgi | Hukuk – Siyasal Bilimler Lisans ve Yüksek Lisans | ||||
Kayıt Kısıtlamaları | Yalnızca Doktora Öğrencileri | ||||
Genel Eğitim Hedefi | Demokrasinin temel araçları olan siyasal partiler olgusunu incelemek | ||||
Ders Açıklaması | Genel olarak siyasal partilerin neden, nasıl kuruldukları; hukuksal statüleri, demokratik sistem üzerindeki etkileri incelenecektir. Ayrıca siyasal partilerin iç örgütlenme ya da “üye veya taraftar toplama yöntemlerinin” doğrudan demokratik sistemin gerçekleşmesine yönelik olumlu/olumsuz etkileri değerlendirilecektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Siyasal partilerin neden ve nasıl kuruldukları konusunda tam bir bilgi sahibi olacaklardır. 2) Demokratik sistemde partilerin iç örgütlenmelerinin nasıl olacağı yönünde bilgi sahibi olacaklardır. 3) Dünyada ve Türkiye’deki örnekleri ile “parti yasaklamaları” ve “parti kapatma” konusunu derinliğine incelemiş olacaklardır. 4) Demokratik sistemlerde tam tersi olmasına karşın, Türkiye’de “siyasal muhalefetin” kendine özgü (Meclis içinde) bir “etki alanına” sahip olması olgusunun ne anlama geldiğini ve hukuksal araçlarını öğreneceklerdir. 5) Türkiye’de “siyasal partilerin” gerek örgütlenmeleri, gerek faaliyetleri, gerek iç mücadeleleri, gerekse de “yasaklanmaları” konularında, yabancı ülkelerdeki örneklerden destek alarak, nasıl daha demokrasiye uygun, daha düzgün ve etkin bir biçimde işlemelerinin nasıl sağlanabileceğini tartışacaklardır. |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
---|---|---|---|---|---|
1) 1. Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerine ait kavram, kurum ve yöntemlere ilişkin güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve bu kavram, kurum ve yöntemlere ilişkin yenilik içeren özgün tanım ve nitelemelere ulaşır. | |||||
2) 3. Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde edindiği araştırma ve/veya uzmanlık düzeyindeki bilgileri kuramsal ve sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. | |||||
3) 4. Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde mevcut bir kavram ya da kurumu yeni bir düşünce, yaklaşım ya da yöntemle değerlendirir ya da yeni bir kavram ya da kurumu özgün bir bakış açısıyla araştırır, teşhis eder. | |||||
4) 2. Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerine ait kuram ve uygulamayı, edindiği araştırma ve/veya uzmanlık düzeyindeki bilgileri kullanarak analiz eder, değerlendirir ve buradan hareketle yeni ve özgün sonuç ve düşüncelere ulaşır. | |||||
5) 5. Kuramsal ve uygulamalı bilgilerden hareketle hukuk politikasına ilişkin çözüm önerileri geliştirir. | |||||
6) 6. Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde mevcut bir kavram ya da kurumu yeni bir düşünce, yaklaşım ya da yöntemle değerlendirir ya da yeni bir kavram ya da kurumu özgün bir bakış açısıyla araştıran özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek hukuk kuram ve uygulamasına katkıda bulunur. | |||||
7) 7. En az bir bilimsel makaleyi hukuk alanına özgü ulusal veya uluslararası hakemli ve/veya saygın dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek hukuk kuram ve uygulamasının gelişimine katkıda bulunur. | |||||
8) 8. Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde, yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. | |||||
9) 9. Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde uzman olan kişiler ile bu alanlara ilişkin konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. | |||||
10) 10. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurar ve tartışır. | |||||
11) 11- Hukuk kuram ve uygulamasından kaynaklanan ve toplumsal yaşamı etkileyen sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar. | |||||
12) 12- Hukukçu olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışını yaygınlaştırma ve topluma egemen kılma yolunda faaliyette bulunur. | |||||
13) 13- Hukuk alanındaki değerleri topluma tanıtarak, toplumda hukuk ve adalet bilincinin yerleşmesine ve bunun sürdürülebilmesi sürecine katkıda bulunur. |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | 1. Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerine ait kavram, kurum ve yöntemlere ilişkin güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve bu kavram, kurum ve yöntemlere ilişkin yenilik içeren özgün tanım ve nitelemelere ulaşır. | H | Ödev,Sunum |
2) | 3. Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde edindiği araştırma ve/veya uzmanlık düzeyindeki bilgileri kuramsal ve sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. | S | Ödev,Sunum |
3) | 4. Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde mevcut bir kavram ya da kurumu yeni bir düşünce, yaklaşım ya da yöntemle değerlendirir ya da yeni bir kavram ya da kurumu özgün bir bakış açısıyla araştırır, teşhis eder. | S | Ödev,Sunum |
4) | 2. Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerine ait kuram ve uygulamayı, edindiği araştırma ve/veya uzmanlık düzeyindeki bilgileri kullanarak analiz eder, değerlendirir ve buradan hareketle yeni ve özgün sonuç ve düşüncelere ulaşır. | H | Ödev,Sunum |
5) | 5. Kuramsal ve uygulamalı bilgilerden hareketle hukuk politikasına ilişkin çözüm önerileri geliştirir. | H | Ödev,Sunum |
6) | 6. Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde mevcut bir kavram ya da kurumu yeni bir düşünce, yaklaşım ya da yöntemle değerlendirir ya da yeni bir kavram ya da kurumu özgün bir bakış açısıyla araştıran özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek hukuk kuram ve uygulamasına katkıda bulunur. | H | Ödev,Sunum |
7) | 7. En az bir bilimsel makaleyi hukuk alanına özgü ulusal veya uluslararası hakemli ve/veya saygın dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek hukuk kuram ve uygulamasının gelişimine katkıda bulunur. | N | |
8) | 8. Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde, yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. | S | Ödev,Sunum |
9) | 9. Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde uzman olan kişiler ile bu alanlara ilişkin konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. | S | Ödev,Sunum |
10) | 10. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurar ve tartışır. | N | |
11) | 11- Hukuk kuram ve uygulamasından kaynaklanan ve toplumsal yaşamı etkileyen sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar. | S | Ödev,Sunum |
12) | 12- Hukukçu olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışını yaygınlaştırma ve topluma egemen kılma yolunda faaliyette bulunur. | S | Ödev,Sunum |
13) | 13- Hukuk alanındaki değerleri topluma tanıtarak, toplumda hukuk ve adalet bilincinin yerleşmesine ve bunun sürdürülebilmesi sürecine katkıda bulunur. | H | Ödev,Sunum |
Hazırlayan ve Tarih | ZEYNEP ÖZEN , February 2024 |
Ders Koordinatörü | AKTS1 |
Dönem | Bahar |
Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. SÜHEYL BATUM |
Hafta | Konu |
1) | Siyasal Partiler Hukuku |
2) | Siyasal Partiler Hukuku |
3) | Siyasal Partiler Hukuku |
4) | Siyasal Partiler Hukuku |
5) | Siyasal Partiler Hukuku |
6) | Siyasal Partiler Hukuku |
7) | Sunumlar |
8) | Sunumlar |
9) | Sunumlar |
10) | Sunumlar |
11) | Sunumlar |
12) | Sunumlar |
13) | Sunumlar |
14) | Sunumlar |
15) | Dönem Sonu Sınavları |
16) | Dönem Sonu Sınavları |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | İlk derste kendilerine liste halinde “zorunlu” okuyacakları ve “isteğe bağlı olarak” okuyacakları kitaplar ve makaleler verilecektir. | ||||||||||||
Öğretme Teknikleri | İlk derslerde siyasal partiler hukukuna özgü “ana çerçeve” ve bu bağlamdaki “ana konular” üzerinde durulacaktır. Bu “ana çerçeve” doğrultusunda öğrencilerin, hangi konulara yönelik çalışma yapmak istedikleri konusunda değerlendirme yapılacak ve konular belirlenecektir. Daha sonra birkaç hafta boyunca öğrencilerin aldığı konular üzerinde tek tek durulacak ve hem bilgi, hem “konuların sınırlanabilmesi” hususunda kişisel olarak her birinin gelişmesi sağlanacaktır. Ve her birinin bu çalışmalar neticesinde kendi seçtikleri “konu” üzerinde uzman olmaları ve Türkiye’de siyasal partiler hukukunun gelişmesi alanında etkin ve bilgili hukukçular olmasına çalışılacaktır. | ||||||||||||
Ödev ve Projeler | Final Ödevi | ||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | yok | ||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | yok | ||||||||||||
Diğer Aktiviteler | yok | ||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
||||||||||||
Ders Yönetimi |
batums@mef.edu.tr |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 3 | 3 | 2 | 112 | ||
Sunum / Seminer | 1 | 32 | 2 | 2 | 36 | ||
Ödevler | 1 | 40 | 40 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 10 | 3 | 13 | |||
Toplam İş Yükü | 201 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 8.0 | ||||||
AKTS | 7.5 |