LSC 559 YetGen Öğretmen Eğitimi ProgramıMEF ÜniversitesiAkademik Programlar Öğrenme Bilimleri (Tezli) Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Öğrenme Bilimleri (Tezli)
Yüksek Lisans Programın Süresi: 2 Kredi Sayısı: 120 TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Ders Kodu LSC 559
Ders Adı İngilizce 21st Century Competencies Awareness Program for Teachers
Ders Adı Türkçe YetGen Öğretmen Eğitimi Programı
Öğretim Dili TR
Ders Türü Alıştırma,Ters-Yüz Öğrenme,Ders,Proje
Dersin Düzeyi Orta
Dönem Güz
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 3 Okuma: - Laboratuvar : - Diğer: -
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 126 saat
Ders Kredileri 5 AKTS
Değerlendirme Geçti / Kaldı
Ön Koşul Yok
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Yok
Kayıt Kısıtlamaları Yalnızca Yüksek Lisans Öğrencileri
Genel Eğitim Hedefi İş, yaşam, aktif vatandaşlık ve sınıfta başarı için temel becerileri öğrenmek ve başlangıçta P21 (Program ve Öğretimde 21. Yüzyıl Beceri Çerçeveleri (ABD Uygulamaları)) organizasyonu tarafından geliştirilen 21. yüzyıl becerilerine ilişkin farkındalığın artması ve edinilen kazanımların sınıflarında uygulanması.
Ders Açıklaması YetGen Öğretmen Eğitimi Programı, öğretmenlere öğrencilerine rehberlik ederken ihtiyaç duyacakları yetkinliklerin farkındalığını kazandırmayı amaçlayan ve 21. yüzyıl yetkinliklerinin farkındalığını kazandırmayı hedefleyen bir eğitim programıdır. Eğitim içeriğinde; Eğitim Teknolojileri, Sınıf İçi Uygulama Örnekleri, Teknoloji Okuryazarlığı, Algoritmik Düşünmeye Giriş, Excel ile Modelleme ve Sunum Teknikleri gibi iş becerilerinin yanı sıra Takım Çalışması, Öz Gelişim gibi yaşam becerileri de yer almaktadır. YetGen, katılımcılara içerisinde ayrımcılık bulundurmayan, herkesin eşit olduğu, kapsayıcı, geri beslemeyi önemseyen; birlikte ve birbirinden öğrenmesini temel alan kültürü ile öğrenen odaklı bir eğitim süreci sunmaktadır. Katılımcılardan, ders saatinde uygulamalarını yapmak ve sorularını sormak üzere ön hazırlık kaynaklarını ve asenkron interaktif içerikleri dersten önce tamamlamaları beklenir. Dersler sırasında katılımcılar, problemler ve takım egzersizleri ile yapılandırılmış ve etkileşimli bir MOOC deneyimi yaşarlar. Katılımcıların ayrıca bu kursu geçmek için tüm ödevleri tamamlamaları gerekmektedir.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) Günümüzün karmaşık yaşam ve çalışma ortamlarında gelişmek için gereken beceri ve bilgileri kavramak.
2) İş birliğinin önemini kavramak.
3) Çevre sorunlarıyla mücadele etme becerisine sahip olmak.
4) Güncel ve kendi kendine öğrenen olmanın değerini kavramak.
5) Güçlü ve kalıcı bir ağ oluşturmanın etkisinin farkına varmak.
6) Derslerin kazanımlarını öğrencilerine aktarmak için çabalamak.
7) Eğitim teknolojilerini nasıl kullanacağını bilmek.
8) Dijital teknolojileri kullanarak müfredatı doğru tasarlayıp etkili kılacak bakış açısına sahip olmak.
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4 5 6 7 8

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
Hazırlayan ve Tarih ,
Ders Koordinatörü MUSTAFA ÖZCAN
Dönem Güz
Dersi Veren(ler)

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Eğitim programının tanıtımı ve giriş
2) Kariyer Planlama
3) Sunum Teknikleri ve Takım Çalışması
4) Eğitim Teknolojileri
5) Öz Gelişim
6) Liderlik
7) 21. Yüzyıl Okuryazarlıkları
8) Algoritmik Düşünmeye Giriş
9) Excel ile Modelleme
10) Excel ile Modelleme II
11) Sürdürülebilirlik
12) Girişimcilik
13) GirişGen (Girişimci Öğretmenler Fikir Maratonu Projesi)
14) GirişGen (Girişimci Öğretmenler Fikir Maratonu Projesi)
15) GirişGen Sunumları
16) GirişGen Sunumları
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar-
Öğretme TeknikleriBu derste Tersyüz Öğrenme/Flipped Learning metodu uygulanır. Her haftanın konuları ders öncesi tüketilir. Asenkron biçimde tüketilen içeriklerdeki interaktif sorular, bilgi notlarını okumak ve içerisindeki quizleri tamamlamak öğrencilerin sorumluluğundadır. Öğrenciler bir öğrenme topluluğuna dahil olmuş olur. Öğrenme topluluğunda herkes fikirlerini ve sorularını paylaşabilir ayrıca dersin eğitmenleriyle de sorularını ve yorumlarını açıkça paylaşabilir. Öğrenciler kendi kendine öğrenmenin yanında birlikte ve birbirinden öğrenme sürecini deneyimler. Birlikte başarma kültürünün de bir parçası olur. Ders sırasındaki soru-cevap seanslarına ek olarak yapılan takım çalışmalarına öğrencilerin aktif katılımı beklenir ve öğrenciler arasında etkileşim olması beklenir.
Ödev ve Projeler-
Laboratuvar Çalışması-
Bilgisayar Kullanımı-
Diğer Aktiviteler-
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Devam 1 % 15
Ödev 2 % 40
Projeler 1 % 25
Final 1 % 20
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi ozcanm@mef.edu.tr

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 16 1 1 4 96
Ödevler 2 1 2 4 14
Final 2 1 3 4 16
Toplam İş Yükü 126
Toplam İş Yükü/25 5.0
AKTS 5