ECON 405 Turkish EconomyMEF ÜniversitesiAkademik Programlar EkonomiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Ekonomi
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Ders Kodu ECON 405
Ders Adı İngilizce Turkish Economy
Ders Adı Türkçe Türkiye Ekonomisi
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ters-Yüz Öğrenme
Dersin Düzeyi İleri
Dönem Güz
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 3 Okuma: 0 Laboratuvar : 0 Diğer: 0
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 125 saat
Ders Kredileri 5 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul ECON 204 - Macroeconomic Theory II
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Makro iktisat bilgisi
Kayıt Kısıtlamaları Sadece lisans
Genel Eğitim Hedefi Makroekonomik düzeyde Türkiye ekonomisinin temellerini, ekonomik sorunların tarihsel kökenlerini ve yapısal arka planını inceleyerek öğrenmek
Ders Açıklaması Bu ders makro iktisat ve kalkınma iktisadı açısından Türkiye Ekonomisini incelemektedir. Ders iki temel bölüme ayrılmıştır. Birinci bölümde Türk İktisat tarihi eleştirel bir biçimde ele alınmaktadır. İkinci bölümde ise Türkiye ekonomisi ile ilgili güncel konulara yer verilmektedir.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) Türkiye iktisat tarihinin tarihsel kökenini değerlendirmek
2) Türkiye'deki güncel iktisadi gelişmeleri anlamak
3) Üretim ve emek piyasası açısından yapısal değişimi tartışmak
4) Türkiye'de iktisadi büyüme ve kalkınmayı sürdürülebilirlik ve kapsayıcılık açısından değerlendirmek
5) Türkiye iktisat politikasındaki paradigma değişimini tartışmak
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4 5
1) Ekonomi konusunda geniş bir anlayışa sahip olup, diğer sosyal bilimler ve matematikle derin bir etkileşime sahip olmak.
2) Farklı ekonomi alanlarının etkileşimlerini anlama konusunda bilgi ve beceriler sergilemek
3) Mikroekonomik ve makroekonomik teoriyi anlamak
4) Ekonomik kavramları karmaşık sorunları çözmek ve karar verme yeteneğini geliştirmek için uygulamak.
5) Farklı ekonomik sistemleri analiz etmek için nicel teknikler kullanmak.
6) Teorik bilgileri, Türk ve küresel ekonomilere ilişkin sorunları analiz etmek için uygulamak.
7) Ekonomik verileri işlemek ve değerlendirmek için istatistiksel araçlar ve yaygın yazılım programları konusunda yetkinlik göstermek.
8) Ekonomik analizin tüm aşamalarında - veri toplama, yorumlama ve bulguları yayma - bilimsel ve etik değerlere göre davranmak.
9) Bilimsel bilgileri alışverişinde yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde).
10) Bireysel ve profesyonel etik davranış sergiler ve sosyal sorumluluk taşımak.
11) Yüksek derecede özerklikle daha ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergilemek.

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Ekonomi konusunda geniş bir anlayışa sahip olup, diğer sosyal bilimler ve matematikle derin bir etkileşime sahip olmak. H Proje
2) Farklı ekonomi alanlarının etkileşimlerini anlama konusunda bilgi ve beceriler sergilemek S Sınav,Proje
3) Mikroekonomik ve makroekonomik teoriyi anlamak H Sınav
4) Ekonomik kavramları karmaşık sorunları çözmek ve karar verme yeteneğini geliştirmek için uygulamak. H Sınav,Proje
5) Farklı ekonomik sistemleri analiz etmek için nicel teknikler kullanmak. S Proje
6) Teorik bilgileri, Türk ve küresel ekonomilere ilişkin sorunları analiz etmek için uygulamak. H Proje
7) Ekonomik verileri işlemek ve değerlendirmek için istatistiksel araçlar ve yaygın yazılım programları konusunda yetkinlik göstermek. S Sınav,Proje
8) Ekonomik analizin tüm aşamalarında - veri toplama, yorumlama ve bulguları yayma - bilimsel ve etik değerlere göre davranmak. H Proje
9) Bilimsel bilgileri alışverişinde yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde). H Sınav,Proje
10) Bireysel ve profesyonel etik davranış sergiler ve sosyal sorumluluk taşımak. S Sınav,Proje
11) Yüksek derecede özerklikle daha ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergilemek. H Sınav,Proje
Hazırlayan ve Tarih BURHAN CAN KARAHASAN , November 2023
Ders Koordinatörü BURHAN CAN KARAHASAN
Dönem Güz
Dersi Veren(ler) Prof. Dr. BURHAN CAN KARAHASAN

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Giriş
2) Erken Cumhuriyet Dönemi - Devletçi Kalkınma
3) Erken sanayileşme ve liberal dönem 1950'ler
4) Planlı kalkınam dönemi ve ithal ikameci sanayileşme
5) 1980 sonrası Liberal dönem - İhracata dayalı büyüme I
6) 1980 sonrası Liberal dönem - İhracata dayalı büyüme II
7) Türkiye'de iktisat politikaları
8) Vize / Dönem ödevi tartışması
9) Büyüme ve Türkiye'de büyüme dinamikleri
10) Türkiye'de emek piyasası gelişmeleri
11) Türkiye'de finansal krizler ve dinamikleri
12) Uluslararası entegrasyonu küreselleşme ve ticaret politikaları
13) Türkiye Ekonomici Günce Konular I
14) Türkiye Ekonomici Günce Konular II
15) Final Dönemi
16) Final Dönemi
Gerekli/Tavsiye Edilen OkumalarOkuma listesi dağıtılacaktır. Destekleyici okumalar: - Turkish Economy at the Crossroads: Facing the Challenges Ahead, edited by Asaf Savaş Akat, Seyfettin Gürsel, World Scientifi Publications - Türkiye İktisat Tarihi, 2016, Korkut Borotav, İmge Yayunevi (in Turkish) - The Turkish Economy, 2006, Edited by Sumru Altuğ and Alpay Filiztekin, Routledge
Öğretme TeknikleriTers-yüz öğrenme
Ödev ve ProjelerDönem ödevi (1 adet)
Laboratuvar ÇalışmasıYok
Bilgisayar KullanımıEvet - proje, sunumlar, analizler, vb.
Diğer AktivitelerNone
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Projeler 1 % 40
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 40
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi karahasanb@mef.edu.tr

Prof. Dr. Burhan Can Karahasan Her hafta 3 saatlik bir ders gerçekleştirilecektir. Ders materyalleri (sunumlar, okumalar ve videolar) ders öncesi dijital olarak dağıtılacaktır. Öğrencilerin ilgili ders materyalleri ile ders öncesi çalışması beklenmektedir. Ders süresince bu materyaller üzerinden aktif sınıf içi tartışmaları gerçekleştirilecektir. Ek ders çalışmaları ve gereklilikleri ders izlencesinde detaylı olarak sunulacaktır.

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 2 3 1 84
Proje 1 12 1 13
Ara Sınavlar 1 10 2 12
Final 1 14 2 16
Toplam İş Yükü 125
Toplam İş Yükü/25 5.0
AKTS 5