Ekonomi | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi | ||||
Ders Kodu | ECON 405 | ||||
Ders Adı İngilizce | Turkish Economy | ||||
Ders Adı Türkçe | Türkiye Ekonomisi | ||||
Öğretim Dili | EN | ||||
Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme | ||||
Dersin Düzeyi | İleri | ||||
Dönem | Güz | ||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 125 saat | ||||
Ders Kredileri | 5 AKTS | ||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||
Ön Koşul |
ECON 204 - Macroeconomic Theory II |
||||
Yan Koşul | Yok | ||||
Beklenen Ön Bilgi | Makro iktisat bilgisi | ||||
Kayıt Kısıtlamaları | Sadece lisans | ||||
Genel Eğitim Hedefi | Makroekonomik düzeyde Türkiye ekonomisinin temellerini, ekonomik sorunların tarihsel kökenlerini ve yapısal arka planını inceleyerek öğrenmek | ||||
Ders Açıklaması | Bu ders makro iktisat ve kalkınma iktisadı açısından Türkiye Ekonomisini incelemektedir. Ders iki temel bölüme ayrılmıştır. Birinci bölümde Türk İktisat tarihi eleştirel bir biçimde ele alınmaktadır. İkinci bölümde ise Türkiye ekonomisi ile ilgili güncel konulara yer verilmektedir. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Türkiye iktisat tarihinin tarihsel kökenini değerlendirmek 2) Türkiye'deki güncel iktisadi gelişmeleri anlamak 3) Üretim ve emek piyasası açısından yapısal değişimi tartışmak 4) Türkiye'de iktisadi büyüme ve kalkınmayı sürdürülebilirlik ve kapsayıcılık açısından değerlendirmek 5) Türkiye iktisat politikasındaki paradigma değişimini tartışmak |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
---|---|---|---|---|---|
1) Ekonomi konusunda geniş bir anlayışa sahip olup, diğer sosyal bilimler ve matematikle derin bir etkileşime sahip olmak. | |||||
2) Farklı ekonomi alanlarının etkileşimlerini anlama konusunda bilgi ve beceriler sergilemek | |||||
3) Mikroekonomik ve makroekonomik teoriyi anlamak | |||||
4) Ekonomik kavramları karmaşık sorunları çözmek ve karar verme yeteneğini geliştirmek için uygulamak. | |||||
5) Farklı ekonomik sistemleri analiz etmek için nicel teknikler kullanmak. | |||||
6) Teorik bilgileri, Türk ve küresel ekonomilere ilişkin sorunları analiz etmek için uygulamak. | |||||
7) Ekonomik verileri işlemek ve değerlendirmek için istatistiksel araçlar ve yaygın yazılım programları konusunda yetkinlik göstermek. | |||||
8) Ekonomik analizin tüm aşamalarında - veri toplama, yorumlama ve bulguları yayma - bilimsel ve etik değerlere göre davranmak. | |||||
9) Bilimsel bilgileri alışverişinde yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde). | |||||
10) Bireysel ve profesyonel etik davranış sergiler ve sosyal sorumluluk taşımak. | |||||
11) Yüksek derecede özerklikle daha ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergilemek. |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Ekonomi konusunda geniş bir anlayışa sahip olup, diğer sosyal bilimler ve matematikle derin bir etkileşime sahip olmak. | H | Proje |
2) | Farklı ekonomi alanlarının etkileşimlerini anlama konusunda bilgi ve beceriler sergilemek | S | Sınav,Proje |
3) | Mikroekonomik ve makroekonomik teoriyi anlamak | H | Sınav |
4) | Ekonomik kavramları karmaşık sorunları çözmek ve karar verme yeteneğini geliştirmek için uygulamak. | H | Sınav,Proje |
5) | Farklı ekonomik sistemleri analiz etmek için nicel teknikler kullanmak. | S | Proje |
6) | Teorik bilgileri, Türk ve küresel ekonomilere ilişkin sorunları analiz etmek için uygulamak. | H | Proje |
7) | Ekonomik verileri işlemek ve değerlendirmek için istatistiksel araçlar ve yaygın yazılım programları konusunda yetkinlik göstermek. | S | Sınav,Proje |
8) | Ekonomik analizin tüm aşamalarında - veri toplama, yorumlama ve bulguları yayma - bilimsel ve etik değerlere göre davranmak. | H | Proje |
9) | Bilimsel bilgileri alışverişinde yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde). | H | Sınav,Proje |
10) | Bireysel ve profesyonel etik davranış sergiler ve sosyal sorumluluk taşımak. | S | Sınav,Proje |
11) | Yüksek derecede özerklikle daha ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergilemek. | H | Sınav,Proje |
Hazırlayan ve Tarih | BURHAN CAN KARAHASAN , November 2023 |
Ders Koordinatörü | BURHAN CAN KARAHASAN |
Dönem | Güz |
Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. BURHAN CAN KARAHASAN |
Hafta | Konu |
1) | Giriş |
2) | Erken Cumhuriyet Dönemi - Devletçi Kalkınma |
3) | Erken sanayileşme ve liberal dönem 1950'ler |
4) | Planlı kalkınam dönemi ve ithal ikameci sanayileşme |
5) | 1980 sonrası Liberal dönem - İhracata dayalı büyüme I |
6) | 1980 sonrası Liberal dönem - İhracata dayalı büyüme II |
7) | Türkiye'de iktisat politikaları |
8) | Vize / Dönem ödevi tartışması |
9) | Büyüme ve Türkiye'de büyüme dinamikleri |
10) | Türkiye'de emek piyasası gelişmeleri |
11) | Türkiye'de finansal krizler ve dinamikleri |
12) | Uluslararası entegrasyonu küreselleşme ve ticaret politikaları |
13) | Türkiye Ekonomici Günce Konular I |
14) | Türkiye Ekonomici Günce Konular II |
15) | Final Dönemi |
16) | Final Dönemi |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Okuma listesi dağıtılacaktır. Destekleyici okumalar: - Turkish Economy at the Crossroads: Facing the Challenges Ahead, edited by Asaf Savaş Akat, Seyfettin Gürsel, World Scientifi Publications - Türkiye İktisat Tarihi, 2016, Korkut Borotav, İmge Yayunevi (in Turkish) - The Turkish Economy, 2006, Edited by Sumru Altuğ and Alpay Filiztekin, Routledge | |||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Ters-yüz öğrenme | |||||||||||||||
Ödev ve Projeler | Dönem ödevi (1 adet) | |||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | Yok | |||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | Evet - proje, sunumlar, analizler, vb. | |||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | None | |||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
|||||||||||||||
Ders Yönetimi |
karahasanb@mef.edu.tr Prof. Dr. Burhan Can Karahasan Her hafta 3 saatlik bir ders gerçekleştirilecektir. Ders materyalleri (sunumlar, okumalar ve videolar) ders öncesi dijital olarak dağıtılacaktır. Öğrencilerin ilgili ders materyalleri ile ders öncesi çalışması beklenmektedir. Ders süresince bu materyaller üzerinden aktif sınıf içi tartışmaları gerçekleştirilecektir. Ek ders çalışmaları ve gereklilikleri ders izlencesinde detaylı olarak sunulacaktır. |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 3 | 1 | 84 | ||
Proje | 1 | 12 | 1 | 13 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 10 | 2 | 12 | |||
Final | 1 | 14 | 2 | 16 | |||
Toplam İş Yükü | 125 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 5.0 | ||||||
AKTS | 5 |