Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü |
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi |
Ders Kodu |
ECON 351 |
Ders Adı İngilizce |
Monetary Theory and Policy |
Ders Adı Türkçe |
Para Teorisi ve Politikası |
Öğretim Dili |
EN |
Ders Türü |
Ters-Yüz Öğrenme |
Dersin Düzeyi |
Orta |
Dönem |
Güz |
Haftalık İletişim Saatleri |
Ders: 3 |
Okuma: 0 |
Laboratuvar : 0 |
Diğer: 0 |
|
Tahmini Öğrenci İş Yükü |
Dönem boyunca 135.5 saat |
Ders Kredileri |
5 AKTS |
Değerlendirme |
Standart Harf Notu
|
Ön Koşul |
ECON 204 - Macroeconomic Theory II
|
Yan Koşul |
Yok |
Beklenen Ön Bilgi |
Temek Makroekonomi bilgileri |
Kayıt Kısıtlamaları |
Sadece lisans öğrencileri |
Genel Eğitim Hedefi |
Para ekonomisiyle ilgili açıklayıcı kavramları ve para politikasıyla ilgili temel uygulamaları öğrenmek |
Ders Açıklaması |
Bu ders, para, para politikası ve finansal marketlerin ekonomide oynadığı rolü tanıtmaktadır. İki parçaya ayrılan derste, önce, paranın zaman değeri, faiz oranları, risk ve dönem yapısı gibi temel kavramlar; sonra da, finansal kavramların para politikasıyla ilişkileri, merkez bankası bilançosu, merkezi bankaların para araçları, para politikalarının etkileri, açıklanır. Dersin kapsamındaki ana konular arasında, para ve finans piyasaları teorileri, faiz oranının belirlenmesi, bankacılık sisteminin yapısı ve operasyonları, para politikası yürütülmesi ve para politikasının iş döngüleri üzerindeki etkilerinin incelenmesi şeklindedir. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) Finansal sistem, para ve buna bağlı olarak bankacılık sistemi hakkında detaylı bilgi edinmek
2) Faiz oranının belirlenmesi ve davranışını anlamak
3) Merkez bankalarının ortaya çıkışını ve merkezi bankaların makroekonomik politika düzenlemesinde oynadığı rolü anlamak; merkez bankasının kısa ve uzun vadeli hedeflerini belirlemek;
4) Para aktarma mekanizmasının ve para kaynağının ana kanallarını tanımlamak ve açıklamak;
5) Para politikası, finans piyasaları ve gerçek değişkenler arasındaki etkileşimi anlamak; kısa ve uzun vadede makroekonomik politikaları açıklamak ve değerlendirmek
|
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1) Ekonomi konusunda geniş bir anlayışa sahip olup, diğer sosyal bilimler ve matematikle derin bir etkileşime sahip olmak. |
|
|
|
|
|
2) Farklı ekonomi alanlarının etkileşimlerini anlama konusunda bilgi ve beceriler sergilemek |
|
|
|
|
|
3) Mikroekonomik ve makroekonomik teoriyi anlamak |
|
|
|
|
|
4) Ekonomik kavramları karmaşık sorunları çözmek ve karar verme yeteneğini geliştirmek için uygulamak. |
|
|
|
|
|
5) Farklı ekonomik sistemleri analiz etmek için nicel teknikler kullanmak. |
|
|
|
|
|
6) Teorik bilgileri, Türk ve küresel ekonomilere ilişkin sorunları analiz etmek için uygulamak. |
|
|
|
|
|
7) Ekonomik verileri işlemek ve değerlendirmek için istatistiksel araçlar ve yaygın yazılım programları konusunda yetkinlik göstermek. |
|
|
|
|
|
8) Ekonomik analizin tüm aşamalarında - veri toplama, yorumlama ve bulguları yayma - bilimsel ve etik değerlere göre davranmak. |
|
|
|
|
|
9) Bilimsel bilgileri alışverişinde yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde). |
|
|
|
|
|
10) Bireysel ve profesyonel etik davranış sergiler ve sosyal sorumluluk taşımak. |
|
|
|
|
|
11) Yüksek derecede özerklikle daha ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergilemek. |
|
|
|
|
|
Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi
N Yok |
S Destekleyici |
H Çok İlgili |
|
|
|
|
Program Çıktıları ve Yeterlilikler |
Düzey |
Değerlendirme |
1) |
Ekonomi konusunda geniş bir anlayışa sahip olup, diğer sosyal bilimler ve matematikle derin bir etkileşime sahip olmak. |
H |
Sınav
|
2) |
Farklı ekonomi alanlarının etkileşimlerini anlama konusunda bilgi ve beceriler sergilemek |
H |
Sınav
|
3) |
Mikroekonomik ve makroekonomik teoriyi anlamak |
H |
Sınav
|
4) |
Ekonomik kavramları karmaşık sorunları çözmek ve karar verme yeteneğini geliştirmek için uygulamak. |
S |
Ödev
|
5) |
Farklı ekonomik sistemleri analiz etmek için nicel teknikler kullanmak. |
S |
Ödev
|
6) |
Teorik bilgileri, Türk ve küresel ekonomilere ilişkin sorunları analiz etmek için uygulamak. |
H |
Sınav
|
7) |
Ekonomik verileri işlemek ve değerlendirmek için istatistiksel araçlar ve yaygın yazılım programları konusunda yetkinlik göstermek. |
N |
|
8) |
Ekonomik analizin tüm aşamalarında - veri toplama, yorumlama ve bulguları yayma - bilimsel ve etik değerlere göre davranmak. |
S |
Ödev
|
9) |
Bilimsel bilgileri alışverişinde yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde). |
S |
Derse Katılım
|
10) |
Bireysel ve profesyonel etik davranış sergiler ve sosyal sorumluluk taşımak. |
S |
Ödev
|
11) |
Yüksek derecede özerklikle daha ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergilemek. |
S |
Ödev
|
Hazırlayan ve Tarih |
DİLA ASFUROĞLU , November 2023 |
Ders Koordinatörü |
MUHAMMED ABDULLAH ALTUNDAL |
Dönem |
Güz |
Dersi Veren(ler) |
Dr. Öğr. Üyesi DİLA ASFUROĞLU |
Ders İçeriği
Hafta |
Konu |
1) |
Giriş |
2) |
Neden Para, Bankacılık ve Finansal Piyasaları İncelemelisiniz? & Finansal Sisteme Genel Bakış |
3) |
Para nedir? |
4) |
Faiz Oranlarını Anlamak & Faiz Oranlarının Davranışını Anlamak |
5) |
Faiz Oranlarının Riski ve Vade Yapısı
|
6) |
Merkez Bankaları: Küresel Bir Perspektif |
7) |
Para Arzı Süreci |
8) |
Para Politikasının Araçları |
9) |
Para Politikasının Yürütülmesi: Strateji ve Taktikler |
10) |
Miktar Teorisi, Enflasyon ve Para Talebi |
11) |
IS Eğrisi |
12) |
Para Politikası ve Toplam Talep Eğrileri |
13) |
Toplam Talep ve Arz Analizi |
14) |
Para Politikası Teorisi |
15) |
Final sınav dönemi |
16) |
Final sınav dönemi |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | The Economics of Money, Banking, and Financial Markets, Frederic S. Mishkin, 11th Edition, Pearson.
Money, Banking and Financial Markets, Cecchetti, S.G., Global Edition, McGraw-Hill. |
Öğretme Teknikleri | Ters yüz öğrenme |
Ödev ve Projeler | Yok |
Laboratuvar Çalışması | Yok |
Bilgisayar Kullanımı | Yok |
Diğer Aktiviteler | Ön quiz ve quizler |
Değerlendirme Yöntemleri |
Değerlendirme Araçları |
Sayı |
Ağırlık |
Devam |
14 |
% 10 |
Küçük Sınavlar |
5 |
% 10 |
Ara Sınavlar |
4 |
% 80 |
TOPLAM |
% 100 |
|
Ders Yönetimi |
asfuroglud@mef.edu.tr
Kursla ilgili ofis saatleri gibi daha ayrıntılı bilgileri izlencede bulabilirsiniz.
Katılım zorunlu değildir ancak kesinlikle tavsiye edilir.
Ön sınavların ve quizlerin eksik olması: Telafi yok
|