ECON 351 Monetary Theory and PolicyMEF ÜniversitesiAkademik Programlar EkonomiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Ekonomi
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Ders Kodu ECON 351
Ders Adı İngilizce Monetary Theory and Policy
Ders Adı Türkçe Para Teorisi ve Politikası
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ters-Yüz Öğrenme
Dersin Düzeyi Orta
Dönem Güz
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 3 Okuma: 0 Laboratuvar : 0 Diğer: 0
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 135.5 saat
Ders Kredileri 5 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul ECON 204 - Macroeconomic Theory II
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Temek Makroekonomi bilgileri
Kayıt Kısıtlamaları Sadece lisans öğrencileri
Genel Eğitim Hedefi Para ekonomisiyle ilgili açıklayıcı kavramları ve para politikasıyla ilgili temel uygulamaları öğrenmek
Ders Açıklaması Bu ders, para, para politikası ve finansal marketlerin ekonomide oynadığı rolü tanıtmaktadır. İki parçaya ayrılan derste, önce, paranın zaman değeri, faiz oranları, risk ve dönem yapısı gibi temel kavramlar; sonra da, finansal kavramların para politikasıyla ilişkileri, merkez bankası bilançosu, merkezi bankaların para araçları, para politikalarının etkileri, açıklanır. Dersin kapsamındaki ana konular arasında, para ve finans piyasaları teorileri, faiz oranının belirlenmesi, bankacılık sisteminin yapısı ve operasyonları, para politikası yürütülmesi ve para politikasının iş döngüleri üzerindeki etkilerinin incelenmesi şeklindedir.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) Finansal sistem, para ve buna bağlı olarak bankacılık sistemi hakkında detaylı bilgi edinmek
2) Faiz oranının belirlenmesi ve davranışını anlamak
3) Merkez bankalarının ortaya çıkışını ve merkezi bankaların makroekonomik politika düzenlemesinde oynadığı rolü anlamak; merkez bankasının kısa ve uzun vadeli hedeflerini belirlemek;
4) Para aktarma mekanizmasının ve para kaynağının ana kanallarını tanımlamak ve açıklamak;
5) Para politikası, finans piyasaları ve gerçek değişkenler arasındaki etkileşimi anlamak; kısa ve uzun vadede makroekonomik politikaları açıklamak ve değerlendirmek
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4 5
1) Ekonomi konusunda geniş bir anlayışa sahip olup, diğer sosyal bilimler ve matematikle derin bir etkileşime sahip olmak.
2) Farklı ekonomi alanlarının etkileşimlerini anlama konusunda bilgi ve beceriler sergilemek
3) Mikroekonomik ve makroekonomik teoriyi anlamak
4) Ekonomik kavramları karmaşık sorunları çözmek ve karar verme yeteneğini geliştirmek için uygulamak.
5) Farklı ekonomik sistemleri analiz etmek için nicel teknikler kullanmak.
6) Teorik bilgileri, Türk ve küresel ekonomilere ilişkin sorunları analiz etmek için uygulamak.
7) Ekonomik verileri işlemek ve değerlendirmek için istatistiksel araçlar ve yaygın yazılım programları konusunda yetkinlik göstermek.
8) Ekonomik analizin tüm aşamalarında - veri toplama, yorumlama ve bulguları yayma - bilimsel ve etik değerlere göre davranmak.
9) Bilimsel bilgileri alışverişinde yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde).
10) Bireysel ve profesyonel etik davranış sergiler ve sosyal sorumluluk taşımak.
11) Yüksek derecede özerklikle daha ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergilemek.

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Ekonomi konusunda geniş bir anlayışa sahip olup, diğer sosyal bilimler ve matematikle derin bir etkileşime sahip olmak. H Sınav
2) Farklı ekonomi alanlarının etkileşimlerini anlama konusunda bilgi ve beceriler sergilemek H Sınav
3) Mikroekonomik ve makroekonomik teoriyi anlamak H Sınav
4) Ekonomik kavramları karmaşık sorunları çözmek ve karar verme yeteneğini geliştirmek için uygulamak. S Ödev
5) Farklı ekonomik sistemleri analiz etmek için nicel teknikler kullanmak. S Ödev
6) Teorik bilgileri, Türk ve küresel ekonomilere ilişkin sorunları analiz etmek için uygulamak. H Sınav
7) Ekonomik verileri işlemek ve değerlendirmek için istatistiksel araçlar ve yaygın yazılım programları konusunda yetkinlik göstermek. N
8) Ekonomik analizin tüm aşamalarında - veri toplama, yorumlama ve bulguları yayma - bilimsel ve etik değerlere göre davranmak. S Ödev
9) Bilimsel bilgileri alışverişinde yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde). S Derse Katılım
10) Bireysel ve profesyonel etik davranış sergiler ve sosyal sorumluluk taşımak. S Ödev
11) Yüksek derecede özerklikle daha ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergilemek. S Ödev
Hazırlayan ve Tarih DİLA ASFUROĞLU , November 2023
Ders Koordinatörü MUHAMMED ABDULLAH ALTUNDAL
Dönem Güz
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi DİLA ASFUROĞLU

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Giriş
2) Neden Para, Bankacılık ve Finansal Piyasaları İncelemelisiniz? & Finansal Sisteme Genel Bakış
3) Para nedir?
4) Faiz Oranlarını Anlamak & Faiz Oranlarının Davranışını Anlamak
5) Faiz Oranlarının Riski ve Vade Yapısı
6) Merkez Bankaları: Küresel Bir Perspektif
7) Para Arzı Süreci
8) Para Politikasının Araçları
9) Para Politikasının Yürütülmesi: Strateji ve Taktikler
10) Miktar Teorisi, Enflasyon ve Para Talebi
11) IS Eğrisi
12) Para Politikası ve Toplam Talep Eğrileri
13) Toplam Talep ve Arz Analizi
14) Para Politikası Teorisi
15) Final sınav dönemi
16) Final sınav dönemi
Gerekli/Tavsiye Edilen OkumalarThe Economics of Money, Banking, and Financial Markets, Frederic S. Mishkin, 11th Edition, Pearson. Money, Banking and Financial Markets, Cecchetti, S.G., Global Edition, McGraw-Hill.
Öğretme TeknikleriTers yüz öğrenme
Ödev ve ProjelerYok
Laboratuvar ÇalışmasıYok
Bilgisayar KullanımıYok
Diğer AktivitelerÖn quiz ve quizler
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Devam 14 % 10
Küçük Sınavlar 5 % 10
Ara Sınavlar 4 % 80
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi asfuroglud@mef.edu.tr

Kursla ilgili ofis saatleri gibi daha ayrıntılı bilgileri izlencede bulabilirsiniz. Katılım zorunlu değildir ancak kesinlikle tavsiye edilir. Ön sınavların ve quizlerin eksik olması: Telafi yok

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 2 3 1 84
Küçük Sınavlar 5 2 1 0.5 17.5
Ara Sınavlar 4 7 1.5 34
Toplam İş Yükü 135.5
Toplam İş Yükü/25 5.4
AKTS 5