MGMT 346 Decision-Making in the Age of Artificial Intelligence (AI) MEF ÜniversitesiAkademik Programlar PsikolojiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Psikoloji
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Ders Kodu MGMT 346
Ders Adı İngilizce Decision-Making in the Age of Artificial Intelligence (AI)
Ders Adı Türkçe Yapay Zeka Çağında Karar Verme
Öğretim Dili TR
Ders Türü Ters-Yüz Öğrenme
Dersin Düzeyi Başlangıç
Dönem Güz
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 3 Okuma: Laboratuvar : Diğer:
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 128 saat
Ders Kredileri 5 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul Yok
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Yok
Kayıt Kısıtlamaları Yalnızca Lisans Öğrencileri
Genel Eğitim Hedefi Karar verme konusundaki tarihsel ve modern bakış açılarını anlamak ve yapay zeka teknolojileri ile yönetimsel karar alma süreçleri arasındaki etkileşimi analiz edebilmek.
Ders Açıklaması Bu ders, antik felsefede kökleri bulunan yönetimsel karar almanın evrimini, yapay zeka çağında modern yorumlarına kadar ele almaktadır. Yönetim teorisi, bilişsel psikoloji, davranışsal ekonomi ve nörobilimden elde edilen içgörülerle öğrenciler karar verme süreçleri hakkında kapsamlı bir anlayış kazanacaklardır.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) karar verme teorilerinin tarihsel bağlamını ve gelişimini tartışmak;
2) yönetimsel kararların altında yatan bilişsel süreçleri analiz etmek;
3) yapay zeka teknolojilerinin modern yönetim uygulamaları üzerindeki rolünü ve etkisini değerlendirmek;
4) yapay zeka odaklı karar vermede etik ve toplumsal hususları incelemek;
5) yapay zeka destekli karar vermede gelecekteki eğilimleri tahmin etmek için çeşitli alanlardaki bilgileri sentezlemek.
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4 5
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. N
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. N
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. H Sınav,Ödev,Derse Katılım
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. N
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. N
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. N
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. N
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. N
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. S Derse Katılım
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. S Ödev,Derse Katılım
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. N
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. S Sınav,Ödev
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. H Sınav,Ödev
Hazırlayan ve Tarih SEMEN SON TURAN , October 2024
Ders Koordinatörü CEYHAN MUTLU
Dönem Güz
Dersi Veren(ler) Prof. Dr. SEMEN SON TURAN

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Derse Giriş
2) Bilgelik ve Saf Zeka (AI) – Gerçeklik Nedir?
3) Bildiğimizi nasıl biliyoruz?
4) Bilişsel Süreçler ve Karar Verme
5) Davranışsal Ekonomi ve Rasyonalite
6) Nörobilim ve Karar Verme
7) Sınav 1
8) Yapay Zeka Nedir?
9) Yönetim Teorileri
10) Yönetim Teorileri
11) Etik Nedir?
12) Çok fazla seçenek… Karar Yorgunluğu
13) Sınav 2
14) Yapay Zeka ile Yönetsel Karar Vermenin Geleceği
15) Final Sınav Haftası
16) Final Sınav Haftası
Gerekli/Tavsiye Edilen OkumalarGerekli: The required textbook is available through Blackboard
Öğretme TeknikleriVideolar, makaleler, sunumlar, vakalar, konuk konuşmacılar. Öğrencilerin her oturuma ders materyalini okuyup izlemiş olarak gelmeleri beklenmektedir. Ders vakaları, sınavları, ödevleri ve sınavları içerir. Öğrencilerin sınıf tartışmasına katılmaları ve edindikleri bilgileri takım ortamında uygulamaları beklenir.
Ödev ve ProjelerVerilen ödevler zamanında ve istenilen formatta teslim edilmelidir. Kısa sınavlar/sınıf içi alıştırmalar duyurulabilir veya duyurulmayabilir ve kapsam bakımından kümülatif olabilir veya yalnızca gelecek konudaki materyalleri kapsayabilir. Kaçırılan ödevler ve kaçırılan sınavlar 0 puanla sonuçlanacaktır.
Laboratuvar ÇalışmasıYok
Bilgisayar KullanımıHer oturum Blackboard kullanımını gerektirir; bu nedenle bilgisayar kullanımı şarttır.
Diğer Aktivitelerİlgili teorik kavramların pratik yönlerini vermek üzere konuk konuşmacılar davet edilebilir.
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Küçük Sınavlar 5 % 30
Ara Sınavlar 1 % 35
Final 1 % 35
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi sons@mef.edu.tr

Prof. Dr. Semen Son Turan. MEF Üniversitesi mevzuatı gereğince kaçırılan sınavların mazeretlerinin değerlendirilmesi için ve resmi mazeretlerin https://www.cognitoforms.com/MEFUniversity/MazeretBildirimFormu linkinden sınavdan sonraki 3 iş günü içinde fakülteye iletilmesi gerekmektedir. Sorularınız için lütfen fakülte sekreterimize (Sn. Selin Taşçı) danışınız. Akademik sahtekarlık ve intihal Yükseköğretim Kanununun 54 üncü maddesine tabi olacaktır.

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 2 3 1 84
Ödevler 5 4 20
Ara Sınavlar 1 10 10
Final 1 12 2 14
Toplam İş Yükü 128
Toplam İş Yükü/25 5.1
AKTS 5