Psikoloji | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi | ||||
Ders Kodu | MGMT 346 | ||||
Ders Adı İngilizce | Decision-Making in the Age of Artificial Intelligence (AI) | ||||
Ders Adı Türkçe | Yapay Zeka Çağında Karar Verme | ||||
Öğretim Dili | TR | ||||
Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme | ||||
Dersin Düzeyi | Başlangıç | ||||
Dönem | Güz | ||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 128 saat | ||||
Ders Kredileri | 5 AKTS | ||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||
Ön Koşul | Yok | ||||
Yan Koşul | Yok | ||||
Beklenen Ön Bilgi | Yok | ||||
Kayıt Kısıtlamaları | Yalnızca Lisans Öğrencileri | ||||
Genel Eğitim Hedefi | Karar verme konusundaki tarihsel ve modern bakış açılarını anlamak ve yapay zeka teknolojileri ile yönetimsel karar alma süreçleri arasındaki etkileşimi analiz edebilmek. | ||||
Ders Açıklaması | Bu ders, antik felsefede kökleri bulunan yönetimsel karar almanın evrimini, yapay zeka çağında modern yorumlarına kadar ele almaktadır. Yönetim teorisi, bilişsel psikoloji, davranışsal ekonomi ve nörobilimden elde edilen içgörülerle öğrenciler karar verme süreçleri hakkında kapsamlı bir anlayış kazanacaklardır. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) karar verme teorilerinin tarihsel bağlamını ve gelişimini tartışmak; 2) yönetimsel kararların altında yatan bilişsel süreçleri analiz etmek; 3) yapay zeka teknolojilerinin modern yönetim uygulamaları üzerindeki rolünü ve etkisini değerlendirmek; 4) yapay zeka odaklı karar vermede etik ve toplumsal hususları incelemek; 5) yapay zeka destekli karar vermede gelecekteki eğilimleri tahmin etmek için çeşitli alanlardaki bilgileri sentezlemek. |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
---|---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | |||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | |||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | |||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | |||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | |||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | |||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | |||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | |||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | |||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | |||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | |||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | |||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Sınav,Ödev,Derse Katılım |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Derse Katılım |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | Ödev,Derse Katılım |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Sınav,Ödev |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Sınav,Ödev |
Hazırlayan ve Tarih | SEMEN SON TURAN , October 2024 |
Ders Koordinatörü | CEYHAN MUTLU |
Dönem | Güz |
Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. SEMEN SON TURAN |
Hafta | Konu |
1) | Derse Giriş |
2) | Bilgelik ve Saf Zeka (AI) – Gerçeklik Nedir? |
3) | Bildiğimizi nasıl biliyoruz? |
4) | Bilişsel Süreçler ve Karar Verme |
5) | Davranışsal Ekonomi ve Rasyonalite |
6) | Nörobilim ve Karar Verme |
7) | Sınav 1 |
8) | Yapay Zeka Nedir? |
9) | Yönetim Teorileri |
10) | Yönetim Teorileri |
11) | Etik Nedir? |
12) | Çok fazla seçenek… Karar Yorgunluğu |
13) | Sınav 2 |
14) | Yapay Zeka ile Yönetsel Karar Vermenin Geleceği |
15) | Final Sınav Haftası |
16) | Final Sınav Haftası |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Gerekli: The required textbook is available through Blackboard | |||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Videolar, makaleler, sunumlar, vakalar, konuk konuşmacılar. Öğrencilerin her oturuma ders materyalini okuyup izlemiş olarak gelmeleri beklenmektedir. Ders vakaları, sınavları, ödevleri ve sınavları içerir. Öğrencilerin sınıf tartışmasına katılmaları ve edindikleri bilgileri takım ortamında uygulamaları beklenir. | |||||||||||||||
Ödev ve Projeler | Verilen ödevler zamanında ve istenilen formatta teslim edilmelidir. Kısa sınavlar/sınıf içi alıştırmalar duyurulabilir veya duyurulmayabilir ve kapsam bakımından kümülatif olabilir veya yalnızca gelecek konudaki materyalleri kapsayabilir. Kaçırılan ödevler ve kaçırılan sınavlar 0 puanla sonuçlanacaktır. | |||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | Yok | |||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | Her oturum Blackboard kullanımını gerektirir; bu nedenle bilgisayar kullanımı şarttır. | |||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | İlgili teorik kavramların pratik yönlerini vermek üzere konuk konuşmacılar davet edilebilir. | |||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
|||||||||||||||
Ders Yönetimi |
sons@mef.edu.tr Prof. Dr. Semen Son Turan. MEF Üniversitesi mevzuatı gereğince kaçırılan sınavların mazeretlerinin değerlendirilmesi için ve resmi mazeretlerin https://www.cognitoforms.com/MEFUniversity/MazeretBildirimFormu linkinden sınavdan sonraki 3 iş günü içinde fakülteye iletilmesi gerekmektedir. Sorularınız için lütfen fakülte sekreterimize (Sn. Selin Taşçı) danışınız. Akademik sahtekarlık ve intihal Yükseköğretim Kanununun 54 üncü maddesine tabi olacaktır. |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 3 | 1 | 84 | ||
Ödevler | 5 | 4 | 20 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 10 | 10 | ||||
Final | 1 | 12 | 2 | 14 | |||
Toplam İş Yükü | 128 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 5.1 | ||||||
AKTS | 5 |