PCG 334 Psychological Counseling with Children and AdolescentsMEF ÜniversitesiAkademik Programlar Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkilerÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü Eğitim Fakültesi
Ders Kodu PCG 334
Ders Adı İngilizce Psychological Counseling with Children and Adolescents
Ders Adı Türkçe Çocuklar ve Ergenlerle Psikolojik Danışmanlık
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ters-Yüz Öğrenme
Dersin Düzeyi Orta
Dönem Güz
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 3 Okuma: Laboratuvar : Diğer:
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 132 saat
Ders Kredileri 5 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul PCG 214 - Developmental Psychology II
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi None
Kayıt Kısıtlamaları Sadece lisans öğrencileri
Genel Eğitim Hedefi
Ders Açıklaması ürecine odaklanır ve danışmanları hem okul hem de okul dışı ortamlar için tasarlanmış yaygın duygusal ve davranışsal sorunlara yönelik terapötik müdahaleler uygulamaya hazırlar.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) Çocuklar ve ergenler ile onların ebeveynleri veya bakıcılarına yönelik teorik yaklaşımları ve danışmanlık tekniklerini anlamak ve açıklamak
2) Çocuk ve ergenlerin öne çıkan sorunlarını anlama ve onlar ve aileleri için okulda ve okul dışı ortamlarda danışmanlık müdahaleleri planlama
3) Çocuk ve ergenlerin gelişim aşamalarını analiz etmek, onlarla ve ebeveynleriyle çalışırken bu aşamaların danışmanlık sürecini nasıl etkilediğini analiz etmek
4) Psikolojik danışma müdahalelerini değerlendirmek, planlamak, ruh sağlığı sorunlarını desteklemek ve önlemek için okul danışmanlarının önemini anlama
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4
1) Günümüz Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler konularını anlamak ve etkili bir şekilde değerlendirmek için gerekli olan yeterli siyasi tarih bilgisi.
2) Sosyal ve davranış bilimleri alanlarında var olan temel kavramları ve bu kavramlar arasındaki ilişkiyi anlama.
3) Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanındaki temel teorileri analiz etme ve bu teorilerin pratikteki yansımalarını değerlendirme yeteneği.
4) Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkilerdeki teorilerin ve gelişmelerin farklı yönlerini hem bireysel olarak hem de sınıf içi tartışmalar sırasında grup çalışmaları kapsamında eleştirel bir şekilde tartışma yeteneği.
5) Uluslararası alanda meydana gelen gelişmeler hakkında bağımsız olarak veya bir ekip ile araştırma yapma, dış politika analizleri yapma, araştırmaya dayalı çatışma çözüm modelleri geliştirme ve bilgisayar ve ilgili yazılımları kullanarak kapsamlı raporlar hazırlama yeteneği.
6) Lisans eğitimi sırasında edinilen alan bilgisi ve becerileri kullanarak kararlar alma ve bu kararları uygulama yeteneği.
7) Bilimsel düşünce ile etik davranış arasındaki ilişkileri tanıma; farklı fikirleri, ideolojileri ve inanç sistemlerini hoşgörüyle karşılayıp uygun şekilde savunmaya özen gösterme yeteneği.
8) Lisans eğitimi sırasında edinilen farklı kültürler, toplumlar, siyasi sistemler bilgisi ve dil becerileri sayesinde uluslararası kurumlarda ve çok kültürlü ortamlarda çalışma yeteneği.
9) Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler konularında meslektaşlarıyla tartışacak düzeyde, en az B2 seviyesinde İngilizce dil becerilerini ve günlük hayatta iletişim kuracak düzeyde, en az A2 seviyesinde ikinci bir yabancı dil becerilerini sergileme yeteneği.
10) Yaşam boyu öğrenmeyi sürdürme ve yurt içi ve yurt dışındaki akademik kurumlarda Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler ile diğer sosyal bilimler disiplinlerinde ileri düzey/lisansüstü çalışmalar yapma yeteneği.

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Günümüz Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler konularını anlamak ve etkili bir şekilde değerlendirmek için gerekli olan yeterli siyasi tarih bilgisi. N
2) Sosyal ve davranış bilimleri alanlarında var olan temel kavramları ve bu kavramlar arasındaki ilişkiyi anlama. H Ödev
3) Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanındaki temel teorileri analiz etme ve bu teorilerin pratikteki yansımalarını değerlendirme yeteneği. H Ödev
4) Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkilerdeki teorilerin ve gelişmelerin farklı yönlerini hem bireysel olarak hem de sınıf içi tartışmalar sırasında grup çalışmaları kapsamında eleştirel bir şekilde tartışma yeteneği. H Ödev
5) Uluslararası alanda meydana gelen gelişmeler hakkında bağımsız olarak veya bir ekip ile araştırma yapma, dış politika analizleri yapma, araştırmaya dayalı çatışma çözüm modelleri geliştirme ve bilgisayar ve ilgili yazılımları kullanarak kapsamlı raporlar hazırlama yeteneği. N Ödev
6) Lisans eğitimi sırasında edinilen alan bilgisi ve becerileri kullanarak kararlar alma ve bu kararları uygulama yeteneği. H Ödev
7) Bilimsel düşünce ile etik davranış arasındaki ilişkileri tanıma; farklı fikirleri, ideolojileri ve inanç sistemlerini hoşgörüyle karşılayıp uygun şekilde savunmaya özen gösterme yeteneği. S Ödev
8) Lisans eğitimi sırasında edinilen farklı kültürler, toplumlar, siyasi sistemler bilgisi ve dil becerileri sayesinde uluslararası kurumlarda ve çok kültürlü ortamlarda çalışma yeteneği. S Ödev
9) Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler konularında meslektaşlarıyla tartışacak düzeyde, en az B2 seviyesinde İngilizce dil becerilerini ve günlük hayatta iletişim kuracak düzeyde, en az A2 seviyesinde ikinci bir yabancı dil becerilerini sergileme yeteneği. S Ödev
10) Yaşam boyu öğrenmeyi sürdürme ve yurt içi ve yurt dışındaki akademik kurumlarda Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler ile diğer sosyal bilimler disiplinlerinde ileri düzey/lisansüstü çalışmalar yapma yeteneği. N
Hazırlayan ve Tarih DENİZ HAZAL KARABULUT ÖZAY , August 2023
Ders Koordinatörü MUSTAFA ÖZCAN
Dönem Güz
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi VINCENT HENRY SIENKIEWICZ

Ders İçeriği

Hafta Konu
1)
2)
3)
4)
5)
6)
7)
8)
9)
10)
11)
12)
13)
14)
15)
16)
Gerekli/Tavsiye Edilen OkumalarRequired Texts: Prout, H. T., & Fedewa, A. L. (2015). Counseling and psychotherapy with children and adolescents: Theory and practice for school and clinical settings., 5th ed. John Wiley & Sons Inc. Bratton, S. C., Ray, D., Rhine, T., & Jones, L. (2005). The efficacy of play therapy with children: A meta-analytic review of treatment outcomes. Professional psychology: research and practice, 36(4), 376. Recommended Texts: Henderson, D. A., & Thompson, C. L. (2015). Counseling Children (9thed.). Belmont, CA: Brooks/Cole, Cengage Learning. Axline, V. M. (1969). Dibs: In search of self (Vol.6109). Mansion
Öğretme TeknikleriFlipped learning, yüzyüze dersler
Ödev ve Projeler
Laboratuvar Çalışması-
Bilgisayar Kullanımı-
Diğer Aktiviteler-
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Uygulama 1 % 25
Ödev 1 % 25
Final 1 % 50
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi karabulutd@mef.edu.tr
-

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 2 3 2 98
Ödevler 2 15 2 34
Final 1 0 0
Toplam İş Yükü 132
Toplam İş Yükü/25 5.3
AKTS 5