ARC 231 Architectural Technology IIMEF ÜniversitesiAkademik Programlar PsikolojiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Psikoloji
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü Sanat, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi
Ders Kodu ARC 231
Ders Adı İngilizce Architectural Technology II
Ders Adı Türkçe Mimarlık Teknolojisi II
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ters-Yüz Öğrenme
Dersin Düzeyi Orta
Dönem Güz
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 3 Okuma: - Laboratuvar : - Diğer: -
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 149 saat
Ders Kredileri 5 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul Yok
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Yok
Kayıt Kısıtlamaları Sadece Lisans Öğrencileri
Genel Eğitim Hedefi Yapısal sistemlerin ilkeleri, kuvvetlerin davranışı, çağdaş yapısal sistemlerin gelişimi ve uygulamaları hakkında içgörü kazanmak.
Ders Açıklaması Ders strüktürel ve mimari tasarım prensipleri ile mimarlık pratiğinin inşaat mühendisliği disiplinleriyle ilişkisine odaklanır. Dönem boyunca basit fizik/statik kuralları hatırlatılacak, yükler, yük altında malzeme davranışları ve taşıyıcı sistem seçimine etkileri tartışılacaktır. Kabuk yapılar, çerçeve strüktürler, asma germe sistemler gibi farklı sistemlere ek olarak komposit sistemler tanıtılacak ve yük davranışları görsel malzemeler üzerinden tartışılacaktır. Bu kavramlar, haftalık sınıf içi çalışmalar ile desteklenmektedir. Dönem sonunda her öğrenci, dönem boyunca bahsedilmiş bir örnek yapı hakkında bir sunum hazırlamak ile sorumludur. Sunumun araştırma, ölçekli modeller, çizimler, eskizler ve diyagramlar ile desteklenmesi beklenmektedir.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) Yapısal mantığın mimari tasarımdaki önemini anlamak, farklı alanların entegrasyonunu kavrayabilmek ve terminolojiyi doğru şekilde kullanabilmek.
2) Temel statik ve dinamik yapısal davranış ilkelerini kavrayarak, tasarımın farklı aşamalarını entegre bir şekilde değerlendirebilmek.
3) Malzemelerin, bileşenlerin ve montajların seçiminde, bunların özellikleri ve performanslarına dayalı temel ilkeleri tanımak.
4) Yeni tasarım teknolojilerini tanımak ve bir binanın inşaat sürecini görselleştirmek.
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. N
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. N
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. H Sınav,Ödev,Derse Katılım
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. N
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. N
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. N
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. N
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. N
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. S Derse Katılım
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. S Ödev,Derse Katılım
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. N
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. S Sınav,Ödev
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. H Sınav,Ödev
Hazırlayan ve Tarih TOMRİS AKIN , March 2020
Ders Koordinatörü AKTS1
Dönem Güz
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi TOMRİS AKIN

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Giriş: Yapı Kategorileri Seçilen Binalar Üzerine Çalışma ve Tartışma
2) Basınçlı Sistemler Seçilen Binalar Üzerine Çalışma ve Tartışma
3) Basınçlı Sistemler, Kemeri, Tonoz, Kubbe Seçilen Binalar Üzerine Çalışma ve Tartışma
4) Döşemeler, Türler ve Sistemler Seçilen Binalar Üzerine Çalışma ve Tartışma
5) Kabuk Sistemler Seçilen Binalar Üzerine Çalışma ve Tartışma
6) Kabuk Sistemler Seçilen Binalar Üzerine Çalışma ve Tartışma
7) Kafes Sistemler Seçilen Binalar Üzerine Çalışma ve Tartışma
8) Kafes Sistemler Seçilen Binalar Üzerine Çalışma ve Tartışma
9) Kafes Sistemler Seçilen Binalar Üzerine Çalışma ve Tartışma
10) Çekme ve Kablo Sistemleri Seçilen Binalar Üzerine Çalışma ve Tartışma
11) Sunumlar ve Tartışma
12) Sunumlar ve Tartışma
13) Sunumlar ve Tartışma
14) Sunumlar ve Tartışma
15) Final Değerlendirme Dönemi
16) Final Değerlendirme Dönemi
Gerekli/Tavsiye Edilen OkumalarÖnerilen Okuma: McLean W.&Silver, P.(2008) Introduction to Architectural Technology, Laurence King Publishers. McLean W.&Silver, P.&Evans P.(2014) Structural Engineering for Architects: A Handbook, Laurence King Publishers. Ching, F.D.K.(2014) Building Construction Illustrated, Wiley&Sons. Deplazes, A.(eds.) (2005) Constructing Architecture, Birkhäuser. Meistermann, A. (2007) Basics Loadbearing Systems, Birkhäuser. Balmond, C. (2007) Informal, Prestel. Sasaki, M. (2007) Morphogenesis of Flux Structures, AA Publications. Nordenson, G. (2016) Reading Structures: 39 Projects and Built Works 1983-2011, Lars Müller Publishers Detail Magazine and Books.
Öğretme TeknikleriDers, eğitmen tarafından verilen dersler ve sınıf içinde yapılan geniş tartışmalar ve uygulamalarla her hafta işlenecektir. Ders, 'Ters çevrilmiş sınıf' modeliyle yürütülmektedir; sınıf içi çalışmalar ve grup sunumları ile ders slaytları ve videolar öğrencilerin ders öncesinde erişebileceği şekilde sunulacaktır.
Ödev ve ProjelerHaftalık Cevaplar ve Final Sunumu
Laboratuvar Çalışması-
Bilgisayar KullanımıVar
Diğer AktivitelerHer öğrenci, ders için kendi skecthbook/not defterine sahip olmalıdır ve bu defteri ders süresince, hem derste hem de ders dışında kullanması beklenmektedir.
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Uygulama 1 % 20
Küçük Sınavlar 1 % 20
Ödev 1 % 15
Final 1 % 45
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi akint@mef.edu.tr
Block A, Tomris Akın 566

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 1 3 1 70
Proje 2 5 1 12
Ödevler 2 5 1 12
Küçük Sınavlar 2 5 1 12
Final 1 35 3 5 43
Toplam İş Yükü 149
Toplam İş Yükü/25 6.0
AKTS 5