Psikoloji | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | Sanat, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi | ||||
Ders Kodu | ARC 231 | ||||
Ders Adı İngilizce | Architectural Technology II | ||||
Ders Adı Türkçe | Mimarlık Teknolojisi II | ||||
Öğretim Dili | EN | ||||
Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme | ||||
Dersin Düzeyi | Orta | ||||
Dönem | Güz | ||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 149 saat | ||||
Ders Kredileri | 5 AKTS | ||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||
Ön Koşul | Yok | ||||
Yan Koşul | Yok | ||||
Beklenen Ön Bilgi | Yok | ||||
Kayıt Kısıtlamaları | Sadece Lisans Öğrencileri | ||||
Genel Eğitim Hedefi | Yapısal sistemlerin ilkeleri, kuvvetlerin davranışı, çağdaş yapısal sistemlerin gelişimi ve uygulamaları hakkında içgörü kazanmak. | ||||
Ders Açıklaması | Ders strüktürel ve mimari tasarım prensipleri ile mimarlık pratiğinin inşaat mühendisliği disiplinleriyle ilişkisine odaklanır. Dönem boyunca basit fizik/statik kuralları hatırlatılacak, yükler, yük altında malzeme davranışları ve taşıyıcı sistem seçimine etkileri tartışılacaktır. Kabuk yapılar, çerçeve strüktürler, asma germe sistemler gibi farklı sistemlere ek olarak komposit sistemler tanıtılacak ve yük davranışları görsel malzemeler üzerinden tartışılacaktır. Bu kavramlar, haftalık sınıf içi çalışmalar ile desteklenmektedir. Dönem sonunda her öğrenci, dönem boyunca bahsedilmiş bir örnek yapı hakkında bir sunum hazırlamak ile sorumludur. Sunumun araştırma, ölçekli modeller, çizimler, eskizler ve diyagramlar ile desteklenmesi beklenmektedir. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Yapısal mantığın mimari tasarımdaki önemini anlamak, farklı alanların entegrasyonunu kavrayabilmek ve terminolojiyi doğru şekilde kullanabilmek. 2) Temel statik ve dinamik yapısal davranış ilkelerini kavrayarak, tasarımın farklı aşamalarını entegre bir şekilde değerlendirebilmek. 3) Malzemelerin, bileşenlerin ve montajların seçiminde, bunların özellikleri ve performanslarına dayalı temel ilkeleri tanımak. 4) Yeni tasarım teknolojilerini tanımak ve bir binanın inşaat sürecini görselleştirmek. |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 |
---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | ||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | ||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | ||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | ||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | ||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | ||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | ||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | ||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | ||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | ||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | ||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | ||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Sınav,Ödev,Derse Katılım |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Derse Katılım |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | Ödev,Derse Katılım |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Sınav,Ödev |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Sınav,Ödev |
Hazırlayan ve Tarih | TOMRİS AKIN , March 2020 |
Ders Koordinatörü | AKTS1 |
Dönem | Güz |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi TOMRİS AKIN |
Hafta | Konu |
1) | Giriş: Yapı Kategorileri Seçilen Binalar Üzerine Çalışma ve Tartışma |
2) | Basınçlı Sistemler Seçilen Binalar Üzerine Çalışma ve Tartışma |
3) | Basınçlı Sistemler, Kemeri, Tonoz, Kubbe Seçilen Binalar Üzerine Çalışma ve Tartışma |
4) | Döşemeler, Türler ve Sistemler Seçilen Binalar Üzerine Çalışma ve Tartışma |
5) | Kabuk Sistemler Seçilen Binalar Üzerine Çalışma ve Tartışma |
6) | Kabuk Sistemler Seçilen Binalar Üzerine Çalışma ve Tartışma |
7) | Kafes Sistemler Seçilen Binalar Üzerine Çalışma ve Tartışma |
8) | Kafes Sistemler Seçilen Binalar Üzerine Çalışma ve Tartışma |
9) | Kafes Sistemler Seçilen Binalar Üzerine Çalışma ve Tartışma |
10) | Çekme ve Kablo Sistemleri Seçilen Binalar Üzerine Çalışma ve Tartışma |
11) | Sunumlar ve Tartışma |
12) | Sunumlar ve Tartışma |
13) | Sunumlar ve Tartışma |
14) | Sunumlar ve Tartışma |
15) | Final Değerlendirme Dönemi |
16) | Final Değerlendirme Dönemi |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Önerilen Okuma: McLean W.&Silver, P.(2008) Introduction to Architectural Technology, Laurence King Publishers. McLean W.&Silver, P.&Evans P.(2014) Structural Engineering for Architects: A Handbook, Laurence King Publishers. Ching, F.D.K.(2014) Building Construction Illustrated, Wiley&Sons. Deplazes, A.(eds.) (2005) Constructing Architecture, Birkhäuser. Meistermann, A. (2007) Basics Loadbearing Systems, Birkhäuser. Balmond, C. (2007) Informal, Prestel. Sasaki, M. (2007) Morphogenesis of Flux Structures, AA Publications. Nordenson, G. (2016) Reading Structures: 39 Projects and Built Works 1983-2011, Lars Müller Publishers Detail Magazine and Books. | ||||||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Ders, eğitmen tarafından verilen dersler ve sınıf içinde yapılan geniş tartışmalar ve uygulamalarla her hafta işlenecektir. Ders, 'Ters çevrilmiş sınıf' modeliyle yürütülmektedir; sınıf içi çalışmalar ve grup sunumları ile ders slaytları ve videolar öğrencilerin ders öncesinde erişebileceği şekilde sunulacaktır. | ||||||||||||||||||
Ödev ve Projeler | Haftalık Cevaplar ve Final Sunumu | ||||||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | - | ||||||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | Var | ||||||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | Her öğrenci, ders için kendi skecthbook/not defterine sahip olmalıdır ve bu defteri ders süresince, hem derste hem de ders dışında kullanması beklenmektedir. | ||||||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
||||||||||||||||||
Ders Yönetimi |
akint@mef.edu.tr Block A, Tomris Akın 566 |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 3 | 1 | 70 | ||
Proje | 2 | 5 | 1 | 12 | |||
Ödevler | 2 | 5 | 1 | 12 | |||
Küçük Sınavlar | 2 | 5 | 1 | 12 | |||
Final | 1 | 35 | 3 | 5 | 43 | ||
Toplam İş Yükü | 149 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 6.0 | ||||||
AKTS | 5 |