ARC 321 Architectural History and Theory IVMEF ÜniversitesiAkademik Programlar HukukÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Hukuk
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü Sanat, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi
Ders Kodu ARC 321
Ders Adı İngilizce Architectural History and Theory IV
Ders Adı Türkçe Mimarlık Tarihi ve Teorisi IV
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ders
Dersin Düzeyi Orta
Dönem Güz
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 3 Okuma: - Laboratuvar : - Diğer: -
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 182 saat
Ders Kredileri 5 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul Yok
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Yok
Kayıt Kısıtlamaları Sadece Lisans Öğrencileri ve 60 ECTS Tamamlanması
Genel Eğitim Hedefi Modern mimarinin ve şehirciligin gelişimini, modernizmi bir stil olarak, onun söylemsel temellerini ve çeşitli bağlamlarla, sosyo-politik, ekonomik ve teknolojik ilişkilerini belirlemek
Ders Açıklaması Bu ders 20. Yüzyıl mimarlık ve kentleşmesini modern mimarlığın söylemsel temelleri ve dönemin önemli yapılarına odaklanarak inceler.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) 20. yüzyıldan günümüze kadar olan mimarlık ve şehir planlamasını anlamak;
2) Mimarlık ve şehircilik üzerine çağdaş söylemsel üretimlerle ilişkili inşa edilmiş örnekleri anlamak;
3) İnşa edilmiş çevre ile onu üreten sosyal, kültürel, teknolojik ve politik bağlamlar arasındaki ilişkileri analiz etmek;
4) mimarlık ve şehircilik üzerine temel teorik metinleri analiz etmek ve yorumlamak;
5) mimari ve kentsel çevreleri değerlendirmek.
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4 5
1) Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular.
2) Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular.
3) Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir.
4) Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir.
5) Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar.
6) Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur.
7) Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir.
8) Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır.
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
10) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir.
11) Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur.
12) Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur.

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular. S
2) Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular. N
3) Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir. N
4) Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. S
5) Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar. N
6) Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur. N
7) Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir. N
8) Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır. N
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. S
10) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. H
11) Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur. N
12) Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur. N
Hazırlayan ve Tarih , March 2020
Ders Koordinatörü ŞEBNEM YÜCEL
Dönem Güz
Dersi Veren(ler) Prof. Dr. ŞEBNEM YÜCEL

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Giriş
2) Hangi stilde inşa etmeliyiz?
3) Yeni Mekan Kavramları
4) Kitle Üretimi ve Estetik
5) Yeni Bir Mimarlığa Doğru
6) Amerikan Deneyimi
7) Atölye Haftası
8) 2. Dünya Savaşı Döneminde Modern/Anti-Modern
9) Konut Sorusu
10) Kente Modern Yaklaşımlar
11) İfadesel olandan Anıtsal Olana
12) Modernin Sonu?
13) Öğrenci Sunumları
14) Öğrenci Sunumları
15) Final Değerlendirme Dönemi
16) Final Değerlendirme Dönemi
Gerekli/Tavsiye Edilen OkumalarÖnerilen Okumalar: Conrads, U., Programs and Manifestoes on 20th century Architecture, MIT Press, 1970. Colquhoun, A., Modern Architecture, Oxford University Press, 2002. -Movies & Documentaries: Freidrichs, C., The Pruitt-Igoe Myth, USA, 2011. Lang, F., Metropolis, Germany, 1927. Tati, J., Mon Oncle, France, 1958.
Öğretme TeknikleriDers, eğitmenin sunumları ve sınıf tarafından yapılan geniş kapsamlı tartışmalarla gerçekleştirilecektir. Ders, ‘Ters Yüz Edilmiş Sınıf’ modelini takip etmekte olup, dersler başlamadan önce sorular ve okumalar paylaşılacaktır.
Ödev ve ProjelerBir grup sunumu; okumalar ve filmlerden çalışma kağıtları, 1 Final teslimi
Laboratuvar Çalışması-
Bilgisayar Kullanımı-
Diğer Aktiviteler-
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Küçük Sınavlar 1 % 10
Ödev 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 50
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi yucelse@mef.edu.tr
527
Bu ders için devam zorunludur. Öğrenciler, sunumları izlemek veya okumaları önceden yapmak, her bir sunumdaki talimatları takip etmek ve derse hazırlıklı gelmekle sorumludur. Dersin büyük bir kısmı, kavramlar, fikirler, yaklaşımlar ve bireysel çalışmaların tartışılmasına ayrılacaktır. Bu nedenle, öğrenci katılımı dersin başarısı için çok önemlidir. Geç teslimatlar kabul edilmeyecektir. Akademik Dürüstsüzlük ve İntihal: YÖK Disiplin Yönetmeliği.

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 12 1 3 1 60
Proje 14 1 1 28
Ödevler 14 1 1 28
Küçük Sınavlar 14 1 1 28
Ara Sınavlar 1 8 2 10
Final 1 20 3 5 28
Toplam İş Yükü 182
Toplam İş Yükü/25 7.3
AKTS 5