Ekonomi | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | Sanat, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi | ||||
Ders Kodu | ARC 321 | ||||
Ders Adı İngilizce | Architectural History and Theory IV | ||||
Ders Adı Türkçe | Mimarlık Tarihi ve Teorisi IV | ||||
Öğretim Dili | EN | ||||
Ders Türü | Ders | ||||
Dersin Düzeyi | Orta | ||||
Dönem | Güz | ||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 182 saat | ||||
Ders Kredileri | 5 AKTS | ||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||
Ön Koşul | Yok | ||||
Yan Koşul | Yok | ||||
Beklenen Ön Bilgi | Yok | ||||
Kayıt Kısıtlamaları | Sadece Lisans Öğrencileri ve 60 ECTS Tamamlanması | ||||
Genel Eğitim Hedefi | Modern mimarinin ve şehirciligin gelişimini, modernizmi bir stil olarak, onun söylemsel temellerini ve çeşitli bağlamlarla, sosyo-politik, ekonomik ve teknolojik ilişkilerini belirlemek | ||||
Ders Açıklaması | Bu ders 20. Yüzyıl mimarlık ve kentleşmesini modern mimarlığın söylemsel temelleri ve dönemin önemli yapılarına odaklanarak inceler. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) 20. yüzyıldan günümüze kadar olan mimarlık ve şehir planlamasını anlamak; 2) Mimarlık ve şehircilik üzerine çağdaş söylemsel üretimlerle ilişkili inşa edilmiş örnekleri anlamak; 3) İnşa edilmiş çevre ile onu üreten sosyal, kültürel, teknolojik ve politik bağlamlar arasındaki ilişkileri analiz etmek; 4) mimarlık ve şehircilik üzerine temel teorik metinleri analiz etmek ve yorumlamak; 5) mimari ve kentsel çevreleri değerlendirmek. |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
---|---|---|---|---|---|
1) Ekonomi konusunda geniş bir anlayışa sahip olup, diğer sosyal bilimler ve matematikle derin bir etkileşime sahip olmak. | |||||
2) Farklı ekonomi alanlarının etkileşimlerini anlama konusunda bilgi ve beceriler sergilemek | |||||
3) Mikroekonomik ve makroekonomik teoriyi anlamak | |||||
4) Ekonomik kavramları karmaşık sorunları çözmek ve karar verme yeteneğini geliştirmek için uygulamak. | |||||
5) Farklı ekonomik sistemleri analiz etmek için nicel teknikler kullanmak. | |||||
6) Teorik bilgileri, Türk ve küresel ekonomilere ilişkin sorunları analiz etmek için uygulamak. | |||||
7) Ekonomik verileri işlemek ve değerlendirmek için istatistiksel araçlar ve yaygın yazılım programları konusunda yetkinlik göstermek. | |||||
8) Ekonomik analizin tüm aşamalarında - veri toplama, yorumlama ve bulguları yayma - bilimsel ve etik değerlere göre davranmak. | |||||
9) Bilimsel bilgileri alışverişinde yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde). | |||||
10) Bireysel ve profesyonel etik davranış sergiler ve sosyal sorumluluk taşımak. | |||||
11) Yüksek derecede özerklikle daha ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergilemek. |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Ekonomi konusunda geniş bir anlayışa sahip olup, diğer sosyal bilimler ve matematikle derin bir etkileşime sahip olmak. | N | |
2) | Farklı ekonomi alanlarının etkileşimlerini anlama konusunda bilgi ve beceriler sergilemek | N | |
3) | Mikroekonomik ve makroekonomik teoriyi anlamak | N | |
4) | Ekonomik kavramları karmaşık sorunları çözmek ve karar verme yeteneğini geliştirmek için uygulamak. | N | |
5) | Farklı ekonomik sistemleri analiz etmek için nicel teknikler kullanmak. | N | |
6) | Teorik bilgileri, Türk ve küresel ekonomilere ilişkin sorunları analiz etmek için uygulamak. | N | |
7) | Ekonomik verileri işlemek ve değerlendirmek için istatistiksel araçlar ve yaygın yazılım programları konusunda yetkinlik göstermek. | N | |
8) | Ekonomik analizin tüm aşamalarında - veri toplama, yorumlama ve bulguları yayma - bilimsel ve etik değerlere göre davranmak. | H | |
9) | Bilimsel bilgileri alışverişinde yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde). | H | |
10) | Bireysel ve profesyonel etik davranış sergiler ve sosyal sorumluluk taşımak. | H | |
11) | Yüksek derecede özerklikle daha ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergilemek. | H |
Hazırlayan ve Tarih | , March 2020 |
Ders Koordinatörü | ŞEBNEM YÜCEL |
Dönem | Güz |
Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. ŞEBNEM YÜCEL |
Hafta | Konu |
1) | Giriş |
2) | Hangi stilde inşa etmeliyiz? |
3) | Yeni Mekan Kavramları |
4) | Kitle Üretimi ve Estetik |
5) | Yeni Bir Mimarlığa Doğru |
6) | Amerikan Deneyimi |
7) | Atölye Haftası |
8) | 2. Dünya Savaşı Döneminde Modern/Anti-Modern |
9) | Konut Sorusu |
10) | Kente Modern Yaklaşımlar |
11) | İfadesel olandan Anıtsal Olana |
12) | Modernin Sonu? |
13) | Öğrenci Sunumları |
14) | Öğrenci Sunumları |
15) | Final Değerlendirme Dönemi |
16) | Final Değerlendirme Dönemi |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Önerilen Okumalar: Conrads, U., Programs and Manifestoes on 20th century Architecture, MIT Press, 1970. Colquhoun, A., Modern Architecture, Oxford University Press, 2002. -Movies & Documentaries: Freidrichs, C., The Pruitt-Igoe Myth, USA, 2011. Lang, F., Metropolis, Germany, 1927. Tati, J., Mon Oncle, France, 1958. | ||||||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Ders, eğitmenin sunumları ve sınıf tarafından yapılan geniş kapsamlı tartışmalarla gerçekleştirilecektir. Ders, ‘Ters Yüz Edilmiş Sınıf’ modelini takip etmekte olup, dersler başlamadan önce sorular ve okumalar paylaşılacaktır. | ||||||||||||||||||
Ödev ve Projeler | Bir grup sunumu; okumalar ve filmlerden çalışma kağıtları, 1 Final teslimi | ||||||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | - | ||||||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | - | ||||||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | - | ||||||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
||||||||||||||||||
Ders Yönetimi |
yucelse@mef.edu.tr 527 Bu ders için devam zorunludur. Öğrenciler, sunumları izlemek veya okumaları önceden yapmak, her bir sunumdaki talimatları takip etmek ve derse hazırlıklı gelmekle sorumludur. Dersin büyük bir kısmı, kavramlar, fikirler, yaklaşımlar ve bireysel çalışmaların tartışılmasına ayrılacaktır. Bu nedenle, öğrenci katılımı dersin başarısı için çok önemlidir. Geç teslimatlar kabul edilmeyecektir. Akademik Dürüstsüzlük ve İntihal: YÖK Disiplin Yönetmeliği. |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 12 | 1 | 3 | 1 | 60 | ||
Proje | 14 | 1 | 1 | 28 | |||
Ödevler | 14 | 1 | 1 | 28 | |||
Küçük Sınavlar | 14 | 1 | 1 | 28 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 8 | 2 | 10 | |||
Final | 1 | 20 | 3 | 5 | 28 | ||
Toplam İş Yükü | 182 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 7.3 | ||||||
AKTS | 5 |