Özel Hukuk Doktora | |||||
Doktora | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF: 8. Düzey |
School/Faculty/Institute | Graduate School | ||||
Course Code | HUK 635 | ||||
Course Title in English | Recents Developments in Mediation | ||||
Course Title in Turkish | Arabuluculuk Hukukunda Güncel Gelişmeler | ||||
Language of Instruction | TR | ||||
Type of Course | Lecture | ||||
Level of Course | Advanced | ||||
Semester | Bahar,Güz | ||||
Contact Hours per Week |
|
||||
Estimated Student Workload | 188 hours per semester | ||||
Number of Credits | 7.5 ECTS | ||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||
Pre-requisites | None | ||||
Expected Prior Knowledge | None | ||||
Co-requisites | None | ||||
Registration Restrictions | Doctoral Students Only | ||||
Overall Educational Objective | Within the scope of the course, students at the doctoral level will be able to obtain in-depth knowledge of the subject by researching current regulations, current court decisions and discussions in the doctrine in mediation law. | ||||
Course Description | Within the scope of this course, discussions about mediation, which is one of the alternative dispute resolution methods, and especially the new regulations regarding litigation-based mediation will be discussed. | ||||
Course Description in Turkish | Bu dersin kapsamı içerisinde alternatif uyuşmazlık çözüm yollarından birisi olan arabuluculuk ile ilgili tartışmaların ve özellikle dava şartı arabuluculuk bakımından yapılan yeni düzenlemelerin üzerinde durulacaktır. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) Arabuluculuk hukukunda yapılan güncel tartışmaları bilir, analiz eder ve bu tartışmalar hakkında değerlendirme yapabilir. 2) Özellikle dava şartı arabuluculuk alanında tartışmalı konular hakkında güncel Yargıtay Kararlarını bilir, analiz eder ve bu kararlar hakkında değerlendirme yapabilir. 3) Alternatif uyuşmazlık çözüm yöntemlerinden arabuluculuk yöntemi hakkında derinlemesine doktrin araştırması yapar ve bulgularını aktarma becerisi kazanır. |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 |
---|---|---|---|
1) 1. Özel hukuk alanında ve alt disiplinlerine ait kavram, kurum ve yöntemlere ilişkin güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve bu kavram, kurum ve yöntemlere ilişkin yenilik içeren özgün tanım ve nitelemelere ulaşır. | |||
2) 2. Özel hukuk alanında ve alt disiplinlerine ait kuram ve uygulamayı, edindiği araştırma ve/veya uzmanlık düzeyindeki bilgileri kullanarak analiz eder, değerlendirir ve buradan hareketle yeni ve özgün sonuç ve düşüncelere ulaşır. | |||
3) 3. Özel hukuk alanında ve alt disiplinlerinde edindiği araştırma ve/veya uzmanlık düzeyindeki bilgileri kuramsal ve sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. | |||
4) 4. Özel hukuk alanında ve alt disiplinlerinde mevcut bir kavram ya da kurumu yeni bir düşünce, yaklaşım ya da yöntemle değerlendirir ya da yeni bir kavram ya da kurumu özgün bir bakış açısıyla araştırır, teşhis eder. | |||
5) 5. Kuramsal ve uygulamalı bilgilerden hareketle hukuk politikasına ilişkin çözüm önerileri geliştirir. | |||
6) 6. Özel hukuk alanında ve alt disiplinlerinde mevcut bir kavram ya da kurumu yeni bir düşünce, yaklaşım ya da yöntemle değerlendirir ya da yeni bir kavram ya da kurumu özgün bir bakış açısıyla araştıran özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek hukuk kuram ve uygulamasına katkıda bulunur. | |||
7) 7. En az bir bilimsel makaleyi hukuk alanına özgü ulusal veya uluslararası hakemli ve/veya saygın dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek hukuk kuram ve uygulamasının gelişimine katkıda bulunur. | |||
8) 8. Özel hukuk alanında ve alt disiplinlerinde, yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. | |||
9) 9. Özel hukuk alanında ve alt disiplinlerinde uzman olan kişiler ile bu alanlara ilişkin konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. | |||
10) 10. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurar ve tartışır. | |||
11) 11- Hukuk kuram ve uygulamasından kaynaklanan ve toplumsal yaşamı etkileyen sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar. | |||
12) 12- Hukukçu olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışını yaygınlaştırma ve topluma egemen kılma yolunda faaliyette bulunur. | |||
13) 13- Hukuk alanındaki değerleri topluma tanıtarak, toplumda hukuk ve adalet bilincinin yerleşmesine ve bunun sürdürülebilmesi sürecine katkıda bulunur. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | 1. Özel hukuk alanında ve alt disiplinlerine ait kavram, kurum ve yöntemlere ilişkin güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve bu kavram, kurum ve yöntemlere ilişkin yenilik içeren özgün tanım ve nitelemelere ulaşır. | H | Exam,HW,Presentation |
2) | 2. Özel hukuk alanında ve alt disiplinlerine ait kuram ve uygulamayı, edindiği araştırma ve/veya uzmanlık düzeyindeki bilgileri kullanarak analiz eder, değerlendirir ve buradan hareketle yeni ve özgün sonuç ve düşüncelere ulaşır. | H | HW,Presentation |
3) | 3. Özel hukuk alanında ve alt disiplinlerinde edindiği araştırma ve/veya uzmanlık düzeyindeki bilgileri kuramsal ve sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. | H | HW,Presentation |
4) | 4. Özel hukuk alanında ve alt disiplinlerinde mevcut bir kavram ya da kurumu yeni bir düşünce, yaklaşım ya da yöntemle değerlendirir ya da yeni bir kavram ya da kurumu özgün bir bakış açısıyla araştırır, teşhis eder. | S | HW |
5) | 5. Kuramsal ve uygulamalı bilgilerden hareketle hukuk politikasına ilişkin çözüm önerileri geliştirir. | N | |
6) | 6. Özel hukuk alanında ve alt disiplinlerinde mevcut bir kavram ya da kurumu yeni bir düşünce, yaklaşım ya da yöntemle değerlendirir ya da yeni bir kavram ya da kurumu özgün bir bakış açısıyla araştıran özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek hukuk kuram ve uygulamasına katkıda bulunur. | H | HW |
7) | 7. En az bir bilimsel makaleyi hukuk alanına özgü ulusal veya uluslararası hakemli ve/veya saygın dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek hukuk kuram ve uygulamasının gelişimine katkıda bulunur. | N | |
8) | 8. Özel hukuk alanında ve alt disiplinlerinde, yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. | S | HW |
9) | 9. Özel hukuk alanında ve alt disiplinlerinde uzman olan kişiler ile bu alanlara ilişkin konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. | H | HW,Presentation |
10) | 10. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurar ve tartışır. | N | |
11) | 11- Hukuk kuram ve uygulamasından kaynaklanan ve toplumsal yaşamı etkileyen sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar. | N | |
12) | 12- Hukukçu olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışını yaygınlaştırma ve topluma egemen kılma yolunda faaliyette bulunur. | N | |
13) | 13- Hukuk alanındaki değerleri topluma tanıtarak, toplumda hukuk ve adalet bilincinin yerleşmesine ve bunun sürdürülebilmesi sürecine katkıda bulunur. | N |
Prepared by and Date | ÇİĞDEM YAZICI , |
Course Coordinator | AKTS1 |
Semester | Bahar,Güz |
Name of Instructor |
Hafta | Konu |
1) | Arabuluculuk yönteminin ne olduğunun ve ne olmadığının değerlendirilmesi, arabuluculuk ile ilgili yasal düzenlemeler hakkında genel bilgilendirme ve değerlendirme. |
2) | Arabuluculuğa elverişliliğin değerlendirilmesi |
3) | Arabuluculuk sürecinin değerlendirilmesi |
4) | Arabuluculuk süreci sonunda varılan anlaşmanın değerlendirilmesi |
5) | Dava şartı arabuluculuk hakkında genel değerlendirme |
6) | Dava şartı arabuluculuk hakkında genel değerlendirme |
7) | İş hukukundan kaynaklanan davalarda dava şartı arabuluculuğun değerlendirilmesi |
8) | Ticari davalarda dava şartı arabuluculuğun değerlendirilmesi |
9) | Tüketici uyuşmazlıklarında dava şartı arabuluculuğun değerlendirilmesi |
10) | Kira ve komşuluk ilişkilerinden kaynaklanan uyuşmazlıklarda dava şartı arabuluculuğun değerlendirilmesi |
11) | Tarımsal üretim sözleşmesinden kaynaklanan uyuşmazlıklarda arabuluculuğun değerlendirilmesi |
12) | E-mediation hakkında güncel gelişmeler |
13) | Arabuluculuk-Tahkim Yönteminin Değerlendirilmesi |
14) | Genel Değerlendirme |
15) | Ödevlerin yazılı olarak teslimi |
16) | Ödevlerin yazılı olarak teslimi |
Required/Recommended Readings | Readings will be provided by the lecturer on a weekly basis. | ||||||||||||
Teaching Methods | Weekly research topics and their presentation in class, preparation of homework in article format and presentation of this homework | ||||||||||||
Homework and Projects | |||||||||||||
Laboratory Work | |||||||||||||
Computer Use | |||||||||||||
Other Activities | |||||||||||||
Assessment Methods |
|
||||||||||||
Course Administration |
yazicic@mef.edu.tr yazicic@mef.edu.tr Derse haftalık okumaların yapılarak gelinmesi beklenmektedir. Ödevler hazırlanırken akademik yazım kurallarına dikkat edilmesi gerekmektedir. Derste kayıt almak yasaktır. Etik kurallara aykırılık ve intihale müsamaha gösterilmez ve bu durumların tespiti halinde öğrenci dersten başarısız olur. Ayrıca durum Ensititü’ye bildirilir. Kopya çekmek veya çektirmek ve intihal yapmak 2547 Sayılı Yüksek Öğretim Kanunu'nun 54. Maddesi’ne tabi olacaktır. |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 3 | 2 | 98 | ||
Laboratuvar | 7 | 0 | 2 | 1 | 21 | ||
Sunum / Seminer | 3 | 12 | 1 | 39 | |||
Ödevler | 3 | 8 | 1 | 1 | 30 | ||
Total Workload | 188 | ||||||
Total Workload/25 | 7.5 | ||||||
ECTS | 7.5 |