School/Faculty/Institute |
Graduate School |
Course Code |
CSE 693 |
Course Title in English |
Thesis |
Course Title in Turkish |
Thesis |
Language of Instruction |
EN |
Type of Course |
Project |
Level of Course |
Seçiniz |
Semester |
Bahar,Güz |
Contact Hours per Week |
Lecture: 3 |
Recitation: |
Lab: |
Other: |
|
Estimated Student Workload |
1494 hours per semester |
Number of Credits |
120 ECTS |
Grading Mode |
Standard Letter Grade
|
Pre-requisites |
None |
Expected Prior Knowledge |
CSE 692 Phd Qualification Examination |
Co-requisites |
None |
Registration Restrictions |
Only Doctorate Students |
Overall Educational Objective |
The aim of the course is to transfer the knowledge, experience and experience of the supervisor faculty member in the scientific field, to provide the students with the ability to follow, evaluate and discuss the current literature and new developments related to the thesis topics, scientific ethics and work discipline. |
Course Description |
The student at the dissertation stage manages the dissertation process by following scientific ethics and working methods with his/her supervisor. The current literature on the thesis topic is followed and discussed, the thesis plan and its content and scope are evaluated. The thesis is worked on until the student is ready to defend the thesis. |
Course Description in Turkish |
Tez aşamasında olan öğrenci, danışmanı ile bilimsel etik ve bilimsel çalışma yöntemlerini takip ederek tez sürecini yönetir. Tez konusu ile ilgili güncel literatür takip edilir ve tartışılır, tez planı ve içeriği ile kapsamı değerlendirilir. Öğrencinin tezinin savunulacak duruma gelmesine kadar tez üzerinde çalışılır. |
Course Learning Outcomes and Competences
Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) Alanında ve tez konusunda edindiği bilgileri uzmanlık düzeyinde yorumlayabilir, geliştirebilir ve bunları kullanabilir.
2) Can synthesize, analyze and interpret the information collected regarding the thesis topic.
3) Tez konusu ile ilgili verilerin toplayabilir, değerlendirebilir, yayınlayabilir, aşamalarında bilimsel ve etik değerleri gözetir.
4) Tez konusundaki bir problemi çözmek için yöntem kurgulayabilir, geliştirebilir, uygulayabilir ve sonuçları değerlendirebilir.
5) Tez konusundaki uygulamalarda karşılaşacağı sorunları, araştırma yöntemlerini kullanarak, yeni yaklaşımlar geliştirerek ve sorumluluk alarak çözebilir.
6) Tez konusundaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilir.
|
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
Relation to Program Outcomes and Competences
N None |
S Supportive |
H Highly Related |
|
|
|
|
Program Outcomes and Competences |
Level |
Assessed by |
Prepared by and Date |
, |
Course Coordinator |
TUNA ÇAKAR |
Semester |
Bahar,Güz |
Name of Instructor |
|
Course Contents
Hafta |
Konu |
1) |
Tez Süreci |
2) |
Tez Süreci |
3) |
Tez Süreci |
4) |
Tez Süreci |
5) |
Tez Süreci |
6) |
Tez Süreci |
7) |
Tez Süreci |
8) |
Tez Süreci |
9) |
Tez Süreci |
10) |
Tez Süreci |
11) |
Tez Süreci |
12) |
Tez Süreci |
13) |
Tez Süreci |
14) |
Tez Süreci |
15) |
Tez Savunması |
16) |
Tez Savunması |