CE 205 GeomaticsMEF ÜniversitesiAkademik Programlar Bilgisayar MühendisliğiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Bilgisayar Mühendisliği
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü Mühendislik Fakültesi
Ders Kodu CE 205
Ders Adı İngilizce Geomatics
Ders Adı Türkçe Geomatik
Öğretim Dili EN
Ders Türü Alıştırma,Ters-Yüz Öğrenme,Ders
Dersin Düzeyi Başlangıç
Dönem Güz
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 3 Okuma: - Laboratuvar : - Diğer: -
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 112 saat
Ders Kredileri 4 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul Yok
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Yok
Kayıt Kısıtlamaları Sadece lisans öğrencileri
Genel Eğitim Hedefi İnşaat mühendisliği projelerinin planlanması, inşası ve işletilmesinde önemli olan mekansal kavramları öğrenmek, üç boyutlu dünya yüzeyindeki noktaların konumu ve yerleşimi ile ilgili kavram ve ilkeleri anlamak, dünyanın eğimli yüzeyini düz bir harita ya da bilgisayar ekranına dönüştürme sorununu çözmek, GPS ve GNSS gibi modern ölçüm ve konumlandırma sistemlerini, CBS’nin temel bilgilerini ve türlerini öğrenmek.
Ders Açıklaması Bu derste geomatik genel kavramları şu konu başlıkları altında incelenmektedir: Ölçme kavramı ve ölçme hataları, ölçme aletleri, uzaklık ve doğrultu ölçümleri ve temel hesaplama yöntemleri, yükseklik belirleme yöntemleri ve kesitler, GPS kavramı ve ölçme teknikleri, GIS kavramı ve kullanılan alanlar, GIS veri türleri ve veri temini, GIS ile mekansal analizler, mekansal veri görselleştirmesi, GIS ile harita projeksiyonları ve datum, web GIS, mobil GIS, bulut GIS.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) Ölçme kavramını tartışmak ve açıklamak, ölçmelerdeki hata kaynaklarını ve türlerini açıklamak;
2) Ölçme hatalarını hesaplamak ve temel koordinat hesaplamalarını çözmek;
3) İnşaat Mühendisliğinde 3B konumların kullanımını tanımak;
4) GPS kavramını tanımlamak ve GPS'in çeşitli uygulamalarda kullanımını organize etmek.
5) CBS’nin kavramını, bileşenlerini ve veri türlerini tanımlamak.
6) Konumsal veri üretimi konusunda temel bilgi ve becerileri göstermek.
7) CBS kullanarak konumsal analizlerle haritalar geliştirmek.
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4 5 6 7
1) Mühendislik, bilim ve matematik prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
2) Halk sağlığı, güvenlik ve refahın yanı sıra, küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak, ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi
3) Farklı kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi
4) Mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi
5) Takım üyeleriyle birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam oluşturan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma becerisi
6) Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik değerlendirmesi yaparak sonuçlara ulaşma becerisi
7) Gerekli olduğunda yeni bilgileri edinme ve uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bu bilgileri uygulama becerisi

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Mühendislik, bilim ve matematik prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi S Derse Katılım
2) Halk sağlığı, güvenlik ve refahın yanı sıra, küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak, ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi S Derse Katılım,Proje
3) Farklı kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi N
4) Mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi N
5) Takım üyeleriyle birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam oluşturan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma becerisi N
6) Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik değerlendirmesi yaparak sonuçlara ulaşma becerisi S Derse Katılım,Proje
7) Gerekli olduğunda yeni bilgileri edinme ve uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bu bilgileri uygulama becerisi S Ödev
Hazırlayan ve Tarih GÖKÇE TÖNÜK , September 2024
Ders Koordinatörü EZGİ CANDAŞ SEZGİN
Dönem Güz
Dersi Veren(ler) Öğr. Gör. EZGİ CANDAŞ SEZGİN

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Geomatik’e Giriş ve İnşaat Mühendisliği ile İlişkisi.
2) Dünya, Dünyanın Şekli, Temel Terimler, Koordinat Sistemleri.
3) Temel ve Modern Ölçme Aletleri ve Ölçme Hataları. (Quiz/Sınıf İçi Değerlendirme)
4) Uzunluk ve açı ölçmeleri. (Sınıf İçi Değerlendirme)
5) Koordinat hesapları ve hesap yöntemleri. (Sınıf İçi Değerlendirme)
6) Yükseklik ölçmeleri. 3B Veri Gösterimi. (Quiz/Sınıf İçi Değerlendirme)
7) GPS'e Giriş. GPS'teki Temel Kavramlar. GPS Ölçme Teknikleri ve İnşaat Mühendisliğinde Kullanım Alanları. (Ödev)
8) CBS'ye Giriş. Ana Bileşenler. Veri Görselleştirme Alıştırması. (Quiz/Sınıf İçi Değerlendirme)
9) CBS Veri Türleri ve CBS'de Veri Toplama. Sayısallaştırma. (Quiz/Sınıf İçi Değerlendirme)
10) CBS Veri Yapıları. Veri Yönetimi. (Sınıf İçi Değerlendirme). Dönem Projelerinin Verilmesi.
11) CBS Fonksiyonları, Konumsal Analizler. Yer Seçimi. (Sınıf İçi Değerlendirme)
12) İnşaat Mühendisliği Uygulamalarında CBS. Halihazır Haritalar ve İmar Planları. (Sınıf İçi Değerlendirme)
13) İnşaat Mühendisliği Uygulamalarında CBS. Bina Bilgi Sistemleri. (Sınıf İçi Değerlendirme)
14) İnşaat Mühendisliği Uygulamalarında CBS. Kentsel Dönüşüm/Riskli Yapılar. (Sınıf İçi Değerlendirme)
15) Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi
16) Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar1. Dr. Ezgi SEZGİN - Ders Notları 2. Anderson, J.M., Mikhail, E.M., “Surveying: Theory and Practice”, WCB/McGraw-Hill, Boston, c1998 3. Kavanagh, B.F., “Surveying: Principles and Applications, Upper Saddle River, N.J.: Prentice Hall, c2006 4. Kavanagh, B.F., “Geomatics”, Upper Saddle River, N.J.: Prentice Hall, c2003 5. Hofmann-Wellenhof, B., Lichtenegger, H., Wasle, E., “GNSS--global navigation satellite systems: GPS, GLONASS, Galileo, and more”, Wien: Springer, c2008 6. Gleason, S., Gebre-Egziabher, D., “GNSS applications and methods [electronic resource]”, Boston, Mass.: Artech House, c2009 7. Korte, G.B., “The GIS book”, Santa Fe, NM : OnWord Press, 1997
Öğretme TeknikleriDersler, aktif öğrenme yöntemi "ters-yüz öğrenme" kullanılarak gerçekleştirilecektir.
Ödev ve Projeler1 Proje, 1 Ödev
Laboratuvar ÇalışmasıYok
Bilgisayar Kullanımı7 Haftalık yazılım uygulaması ve web CBS uygulaması
Diğer AktivitelerYok
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Devam 14 % 10
Uygulama 9 % 45
Küçük Sınavlar 2 % 15
Ödev 2 % 10
Projeler 1 % 20
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi

Öğretim Üyesi Ofisi ve Telefon Numarası: Ofis Saatleri: E-posta Adresi: sezginez@mef.edu.tr Devam Kuralları: Minimum %70 devam zorunluluğu vardır. Sınıf içi uygulamalar final notunun %70'ini oluşturur. Ara sınav/quiz kaçırılması durumunda: Telafi yok Final sınavını kaçırma: Fakülte Esasları Ders içi davranış, öğrenci davranış kuralları hatırlatması: YÖK Yönetmelikleri İntihal ile ilgili açıklama: YÖK Yönetmelikleri

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 1 2 42
Uygulama 11 1 1 22
Proje 1 20 20
Ödevler 1 8 8
Küçük Sınavlar 4 4 1 20
Toplam İş Yükü 112
Toplam İş Yükü/25 4.5
AKTS 4