Psikoloji | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | Mühendislik Fakültesi | ||||
Ders Kodu | CE 304 | ||||
Ders Adı İngilizce | Theory of Structures II | ||||
Ders Adı Türkçe | Yapı Statiği II | ||||
Öğretim Dili | EN | ||||
Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme,Ders | ||||
Dersin Düzeyi | Başlangıç | ||||
Dönem | Bahar | ||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 126 saat | ||||
Ders Kredileri | 5 AKTS | ||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||
Ön Koşul |
CE 303 - Theory of Structures I |
||||
Yan Koşul | Yok | ||||
Beklenen Ön Bilgi | İzostatik yapıların ve kafes sistemlerinin analizi, yapısal elemanlarda oluşan iç kuvvetler, etki çizgileri ve sehim diyagramları konusunda ön bilgi. | ||||
Kayıt Kısıtlamaları | Sadece Lisans Öğrencileri | ||||
Genel Eğitim Hedefi | Kuvvet ve yer değiştirme yöntemleriyle hiperstatik sistemlerin analizini yapmak. | ||||
Ders Açıklaması | Bu derste öğrenciler, hiperstatik sistemlerin dış yükler, sıcaklık değişimi ve mesnet çökmeleri etkisinde kuvvet yöntemiyle çözümü. hiperstatik sistemlerde yer değiştirme hesabı, kısaltma teoremi, elastik mesnetli ve elastik birleşimli sistemler, hareketli yüke göre hesap ve tesir çizgileri, yapısal sistemlerinin hesabında yer değiştirme yöntemleri: Açı ve Cross yöntemleri; doğrusal olmayan analize giriş konularında sağlam bir altyapı edineceklerdir. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Yapısal tasarım süreçlerini tanımlamak; 2) Kuvvet yöntemi kullanarak dış yükler, sıcaklık değişimleri ve mesnet oturmaları etkisi altındaki hiperstatik yapısal sistemlerini analiz etmek; 3) hiperstatik sistemlerde yerdeğiştirmeleri hesaplamak; 4) yerdeğiştirme yöntemleri ile hiperstatik sistemlerin analizini yapmak; 5) Takım çalışması becerilerini geliştirmek. |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
---|---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | |||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | |||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | |||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | |||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | |||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | |||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | |||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | |||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | |||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | |||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | |||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | |||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Sınav,Ödev,Derse Katılım |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Derse Katılım |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | Ödev,Derse Katılım |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Sınav,Ödev |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Sınav,Ödev |
Hazırlayan ve Tarih | ÖMER FARUK HALICI , September 2023 |
Ders Koordinatörü | ÖMER FARUK HALICI |
Dönem | Bahar |
Dersi Veren(ler) | Doç. Dr. REŞAT ATALAY OYGUÇ |
Hafta | Konu |
1) | Hiperstatik sistemlerin temel tanımları. Yapı türleri, yapısal elemanlar, yükler. Yük yolu. Statik belirginlik. Statik olarak belirli sistemlerin genel bir değerlendirmesi. |
2) | Eksenel kuvvet, kesme kuvveti ve eğilme momentinden kaynaklanan deplasmanlar. Enerji yöntemlerinin prensipleri. İç ve dış iş. Virtüel iş yöntemi kullanarak yer değiştirmelerin hesaplanması. |
3) | Kuvvet yönteminin prensipleri. Esneklik. Süperpozisyon prensibi ve uygunluk denklemleri. Kuvvet yöntemi ile statik olarak belirsiz yapıların analizi: Kirişler, çerçeveler ve kafes sistemleri. |
4) | Mesnet çökmeleri ve termal etkiler için kuvvet yöntemi ile statik olarak belirsiz yapıların analizi. Virtüel iş prensibi kullanılarak yer değiştirmelerin hesaplanması. |
5) | Elastik mesnetler ve bağlantılara sahip hiperstatik sistemlerin analizi. Yapısal analiz programı kullanılarak uygulama örnekleri. |
6) | Hareketli yükler altında kuvvet yöntemi ile statik olarak belirsiz yapıların analizi, tesir çizgilerinin şeklinin çizilmesi. |
7) | Hareketli yük düzenlemeleri |
8) | Yer değiştirme yöntemleri ile hiperstatik sistemlerin analizi. |
9) | Açı yöntemi ve süperpozisyon denklemleri. |
10) | Açı yöntemi ile hiperstatik sistemlerin analizi. |
11) | Moment dağılım (cross) yöntemi. |
12) | Moment dağılım yöntemi ile yapı sistemlerinin analizi. |
13) | Yapısal analiz programı kullanarak çerçevelerin analizi. |
14) | Doğrusal olmayan analize giriş. |
15) | Final sınavı/ proje / sunum dönemi |
16) | Final sınavı/ proje / sunum dönemi |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | R.C. Hibbeler, Structural Analysis, Ninth Ed. In SI Units, Pearson, 2016 K. Girgin, M. G Aksoylu, K. Darılmaz, Yapı Statiği Hiperstatik Sistemler, Birsen Yayınevi. | ||||||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Aktif öğrenme tekniği olarak 'ters yüz sınıf' yöntemi kullanılarak yapılan dersler/iletişim saatleri. | ||||||||||||||||||
Ödev ve Projeler | Yok | ||||||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | Yok | ||||||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | Öğrencilerin, sınıf içi ödevler ve ev ödevlerindeki çözümlerini doğrulamak için genel amaçlı bir yapısal analiz yazılımı kullanmaları teşvik edilmektedir. | ||||||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | Yok | ||||||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
||||||||||||||||||
Ders Yönetimi |
halicio@mef.edu.tr Öğretim Üyesinin Ofisi: 5. Kat Ofis Saatleri: Açık kapı politikası E-posta Adresi: halicio@mef.edu.tr Devam Kuralları: Final sınavına girebilmek için minimum %70 devam zorunluluğu vardır. Ara sınavı kaçırma: Gerekli mazeret belgeleri sunulduğu takdirde, öğrencinin kaçırdığı her ara sınav/quiz için final sınav notu verilecektir. Telafi yapılmayacaktır. Final sınavını kaçırma: Fakülte yönetmelikleri. Ders içi davranış ve öğrenci davranış kuralları hatırlatması: YÖK Yönetmelikleri İntihal ile ilgili açıklama: YÖK Yönetmelikleri. |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 4 | 70 | |||
Uygulama | 5 | 0 | 2 | 10 | |||
Ödevler | 2 | 0 | 2.5 | 5 | |||
Küçük Sınavlar | 2 | 2 | 1 | 6 | |||
Ara Sınavlar | 2 | 10 | 2 | 24 | |||
Final | 1 | 9 | 2 | 11 | |||
Toplam İş Yükü | 126 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 5.0 | ||||||
AKTS | 5 |