Psikoloji | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | Mühendislik Fakültesi | |||||||
Ders Kodu | CE 302 | |||||||
Ders Adı İngilizce | Foundation Engineering | |||||||
Ders Adı Türkçe | Temel Mühendisliği | |||||||
Öğretim Dili | EN | |||||||
Ders Türü | Seçiniz,Ders,Proje,Ters-Yüz Öğrenme | |||||||
Dersin Düzeyi | Başlangıç | |||||||
Dönem | Bahar | |||||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
|||||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 133 saat | |||||||
Ders Kredileri | 5 AKTS | |||||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | |||||||
Ön Koşul |
CE 301 - Soil Mechanics |
|||||||
Yan Koşul | Yok | |||||||
Beklenen Ön Bilgi | Zemin mekaniği konusunda ön bilgi beklenmektedir. | |||||||
Kayıt Kısıtlamaları | Sadece lisans öğrencileri | |||||||
Genel Eğitim Hedefi | Farklı temel sistemleri ve yapıların türleri ile amaçlarını öğrenmek, farklı zemin koşullarına uygun temel çözümlerinin uygulanabilirliğini değerlendirmek, temel ve istinat sistemlerinin tasarımı ve inşası için gerekli teorik altyapıyı oluşturmak, şevlerin stabilitesini analiz etme yeteneğini geliştirmek. | |||||||
Ders Açıklaması | Bu derste zemin mekaniğinin temel kavramları kullanılarak farklı temel sistemlerinin tasarımı şu konu başlıkları altında kapsamlı bir şekilde incelenmektedir: Sığ temeller, zeminlerin taşıma kapasitesi, oturma analizleri, sığ temellerin tasarımı, derin temeller, derin temellerde eksenel yük kapasitesi, grup etkisi, derin temellerde oturma hesabı, yanal zemin basıncı, dayanım yapıları, şev kayma analizleri. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Zemin altı araştırmalarının önemini ve yöntemlerini anlar, temel tasarımı için zemin araştırma verilerini analiz eder ve açıklar; 2) Yükleme nedeniyle oturma problemini formüle eder ve çözer, bir temel tabanı zemininin taşıma kapasitesini hesaplar; 3) Yüzeysel temelleri, karşılanması gereken belirli gereksinim ve kısıtlamaları ayrıntılandırarak tasarlar ve tasarım sürecindeki belirsizlikleri ele alır; 4) Derin temelleri, karşılanması gereken belirli gereksinim ve kısıtlamaları ayrıntılandırarak tasarlar ve tasarım sürecindeki belirsizlikleri ele alır; 5) İstinat yapılarını, uygun teknik ve araçları seçerek ve uygulayarak tasarlar; 6) Şevlerin stabilitesini analiz eder; 7) Kendi başına öğrenme becerilerini gösterir; 8) Temel mühendisliği problemlerinin tanımlanması, formülasyonu ve çözümü ile ilgili çağdaş sorunları açıklar ve mühendislik çözümlerinin etkilerini değerlendirir; |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | ||||||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | ||||||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | ||||||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | ||||||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | ||||||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | ||||||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | ||||||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | ||||||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | ||||||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | ||||||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | ||||||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | ||||||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Sınav,Ödev,Derse Katılım |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Derse Katılım |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | Ödev,Derse Katılım |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Sınav,Ödev |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Sınav,Ödev |
Hazırlayan ve Tarih | GÖKÇE TÖNÜK , February 2024 |
Ders Koordinatörü | GÖRKEM AKYOL |
Dönem | Bahar |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi GÖKÇE TÖNÜK |
Hafta | Konu |
1) | Temel mühendisliğine giriş, zeminlerin geoteknik özellikleri |
2) | Zemin altı keşfi, laboratuvar ve sahada yapılan testler, laboratuvar ve saha verilerinin sentezi |
3) | Taşıma kapasitesi analizi |
4) | Yükleme nedeniyle zemindeki gerilmeler ve yüzeysel temellerin oturma analizi |
5) | Yüzeysel temeller ve radye temellerinin tasarımı, rijit yöntemler, rijit olmayan yöntemler |
6) | Derin temellerin türleri ve tanımları, yük aktarımı |
7) | Kazıkların eksenel yük kapasitesi ve elastik oturması |
8) | Kazık grubu verimliliği, kazık gruplarının oturması, delik şaftı temelleri |
9) | Dışsal ve içsel stabilize sistemler, yanal zemin basınçları |
10) | İstinat duvarı sistemleri |
11) | Kazık perdeleri, Destekli Yarmalar |
12) | Şev stabilite analizi |
13) | Şev stabilite analizi |
14) | Zemin iyileştirmesi ve Zemin Modifikasyonu |
15) | Final Sınav/Proje/Sunum Dönemi |
16) | Final Sınav/Proje/Sunum Dönemi |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Gerekli Ders Kitapları: • Principles for Foundation Engineering, PWS Braja M. Das, 2010, 8th Edition . Önerilen Ders Kitapları: • Foundation Design, Principles and Practices, Prentice Hall, Donald P. Coduto, William A. Kitch, Man-chu Ronald Yeung, 3rd Edition. • Bowles, J. E., Foundation Analysis and Design, McGraw Hill. • Salgado R., The Engineering of Foundations, McGraw Hill. • Soil Mechanics, Spon Press R.F.Craig, 2004, 7th Edition. | |||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Dersler, aktif öğrenme yöntemi "ters-yüz öğrenme" kullanılarak gerçekleştirilecektir. | |||||||||||||||
Ödev ve Projeler | 3 Proje ödevi | |||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | Yok | |||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | Temel tasarımı / istinat duvarı tasarımı / şev stabilitesi problemlerinin çözümü için çeşitli yazılımlar ve/veya sayısal yöntemler tanıtılacaktır. | |||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | Yok | |||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
|||||||||||||||
Ders Yönetimi |
Öğretim Üyesinin ofisi ve telefon numarası: A Blok, 5. Kat E-posta adresi: tonukg@mef.edu.tr Derse katılım kuralları: Minimum %70 katılım gereklidir. Quiz/proje kaçırmak: Telafi yapılmayacaktır. Birden fazla proje kaçırmak başarısızlıkla sonuçlanır. Ara sınavı kaçırmak: Geçerli mazeret belgeleri sunulması koşuluyla telafi yapılabilir. Sınıf davranışları ve öğrenci davranış kurallarına hatırlatma: YÖK Yönetmelikleri İntihal hakkında açıklama: YÖK ve MEF Yönetmelikleri |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 0 | 4 | 56 | |||
Proje | 3 | 9 | 27 | ||||
Ara Sınavlar | 5 | 8 | 2 | 50 | |||
Toplam İş Yükü | 133 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 5.3 | ||||||
AKTS | 5 |