CE 407 Water ResourcesMEF ÜniversitesiAkademik Programlar PsikolojiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Psikoloji
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü Mühendislik Fakültesi
Ders Kodu CE 407
Ders Adı İngilizce Water Resources
Ders Adı Türkçe Su Kaynakları
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ters-Yüz Öğrenme,Ders,Proje
Dersin Düzeyi Başlangıç
Dönem Güz
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 3 Okuma: None Laboratuvar : None Diğer: None
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 131 saat
Ders Kredileri 5 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul Yok
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Akışkanlar mekaniği ve hidroliğin esasları önbilgi beklenmektedir.
Kayıt Kısıtlamaları Sadece lisans öğrencileri
Genel Eğitim Hedefi Su kaynaklarının geliştirilmesi ve gerekli metodolojileri anlamak, ve su kaynakları problemlerini çözmek için matematik, bilim ve mühendislik bilgisini kullanabilme becerisini kazanmak.
Ders Açıklaması Bu ders su kaynakları kavramları inşaat mühendisliği uygulamalarına yönelik işlenmektedir. Su kaynakları, şu konu başlıkları altında kapsamlı bir şekilde incelenmektedir:Su kaynakları yönetimi, Hidroloji, Barajlar ve baraj gölleri, Dolu savaklar ve enerji kırıcılar, Yeraltı suyu hidrolojisi, Bağlamalar, Hidroelektrik santralları, Su temini ve dağıtımı, ve Atık su ve yağmur suyu toplama ve tasfiyesi.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) Hidrolojik çevrimle ilgili problemler çözmek;
2) Birim hidrografla ilgili problemler çözmek;
3) Akım verisine dair belirsizliği irdelemek üzere olasılık ve istatistiği uygulamak;
4) Su kaynakları problemlerini tanımlamak ve çözmek;
5) Su kaynakları prensiplerine dayanarak temel su yapılarını tasarlamak;
6) Global, ekonomik, çevresel ve sosyal bağlamda su yapılarının etkilerini anlamak.
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4 5 6
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. N
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. N
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. H Sınav,Ödev,Derse Katılım
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. N
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. N
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. N
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. N
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. N
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. S Derse Katılım
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. S Ödev,Derse Katılım
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. N
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. S Sınav,Ödev
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. H Sınav,Ödev
Hazırlayan ve Tarih EMİNE BEYHAN YEĞEN , September 2023
Ders Koordinatörü EMİNE BEYHAN YEĞEN
Dönem Güz
Dersi Veren(ler) Prof. Dr. EMİNE BEYHAN YEĞEN

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Giriş
2) Hidrolojik çevrim ve hidrolojinin temel denklemleri
3) Yağış
4) Buharlaşma ve Sızma
5) Yer altı suyu akımı
6) Yüzeysel akım
7) Birim hidrograf
8) İstatistik tekrarı
9) Hazneler
10) Barajlar
11) Dolu savaklar
12) Hidroelektrik tesisler
13) Su temini ve kanalizasyon
14) Su temini ve kanalizasyon
15) Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi
16) Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi
Gerekli/Tavsiye Edilen OkumalarGerekli Ders Kitapları:
 Yanmaz, A.M., 2013, Applied Water Resources Engineering, 4th Edition, METU Press. Usul, N., 2013, Engineering Hydrology, 3rd Edition, METU Press Önerilen Ders Kitapları: Robertson, J.A., Cassidy, J.J., and Chaudhry, M.H., Hydraulic Engineering, John Wiley& Sons. Mays, Larry W,2010, Water Resources Engineering, John Wiley& Sons. USBR, 1987, Design of Small Dams, Water resources Publications
Öğretme TeknikleriDersler, aktif öğrenme yöntemi "ters-yüz öğrenme" kullanılarak gerçekleştirilecektir.
Ödev ve ProjelerDönem Ödevi ve/veya Ödev ve/veya Deneme ödevi
Laboratuvar ÇalışmasıYok
Bilgisayar KullanımıMS Office ve benzeri programlar kullanılmalıdır. Öğrencilerin dönem ödevlerini hazırlarken bilgisayar programları kullanmaları tavsiye edilir.
Diğer AktivitelerYok
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Küçük Sınavlar 10 % 30
Ödev 2 % 30
Ara Sınavlar 1 % 40
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi yegene@mef.edu.tr

Öğretim Üyesinin Ofisi: 5. Kat E-posta Adresi: yegene@mef.edu.tr Devam Kuralları: Minimum %70 devam zorunluluğu vardır. Sınıf içi uygulamalar final notunun %15'ini oluşturur. Ara sınavı kaçırma: Gerekli mazeret belgeleri sunulduğu takdirde, öğrencinin kaçırdığı her ara sınav için final sınav notu verilecektir. Telafi yapılmayacaktır. Final projesini kaçırma: Fakülte yönetmelikleri. Ders içi davranış ve öğrenci davranış kuralları hatırlatması: YÖK Yönetmelikleri İntihal ile ilgili açıklama: YÖK Yönetmelikleri.

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 0 3 42
Proje 1 20 20
Ödevler 1 15 15
Küçük Sınavlar 10 2 20
Ara Sınavlar 2 15 2 34
Toplam İş Yükü 131
Toplam İş Yükü/25 5.2
AKTS 5