Psikoloji | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | Mühendislik Fakültesi | |||||
Ders Kodu | CE 407 | |||||
Ders Adı İngilizce | Water Resources | |||||
Ders Adı Türkçe | Su Kaynakları | |||||
Öğretim Dili | EN | |||||
Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme,Ders,Proje | |||||
Dersin Düzeyi | Başlangıç | |||||
Dönem | Güz | |||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
|||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 131 saat | |||||
Ders Kredileri | 5 AKTS | |||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | |||||
Ön Koşul | Yok | |||||
Yan Koşul | Yok | |||||
Beklenen Ön Bilgi | Akışkanlar mekaniği ve hidroliğin esasları önbilgi beklenmektedir. | |||||
Kayıt Kısıtlamaları | Sadece lisans öğrencileri | |||||
Genel Eğitim Hedefi | Su kaynaklarının geliştirilmesi ve gerekli metodolojileri anlamak, ve su kaynakları problemlerini çözmek için matematik, bilim ve mühendislik bilgisini kullanabilme becerisini kazanmak. | |||||
Ders Açıklaması | Bu ders su kaynakları kavramları inşaat mühendisliği uygulamalarına yönelik işlenmektedir. Su kaynakları, şu konu başlıkları altında kapsamlı bir şekilde incelenmektedir:Su kaynakları yönetimi, Hidroloji, Barajlar ve baraj gölleri, Dolu savaklar ve enerji kırıcılar, Yeraltı suyu hidrolojisi, Bağlamalar, Hidroelektrik santralları, Su temini ve dağıtımı, ve Atık su ve yağmur suyu toplama ve tasfiyesi. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Hidrolojik çevrimle ilgili problemler çözmek; 2) Birim hidrografla ilgili problemler çözmek; 3) Akım verisine dair belirsizliği irdelemek üzere olasılık ve istatistiği uygulamak; 4) Su kaynakları problemlerini tanımlamak ve çözmek; 5) Su kaynakları prensiplerine dayanarak temel su yapılarını tasarlamak; 6) Global, ekonomik, çevresel ve sosyal bağlamda su yapılarının etkilerini anlamak. |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
---|---|---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | ||||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | ||||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | ||||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | ||||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | ||||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | ||||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | ||||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | ||||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | ||||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | ||||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | ||||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | ||||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Sınav,Ödev,Derse Katılım |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Derse Katılım |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | Ödev,Derse Katılım |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Sınav,Ödev |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Sınav,Ödev |
Hazırlayan ve Tarih | EMİNE BEYHAN YEĞEN , September 2023 |
Ders Koordinatörü | EMİNE BEYHAN YEĞEN |
Dönem | Güz |
Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. EMİNE BEYHAN YEĞEN |
Hafta | Konu |
1) | Giriş |
2) | Hidrolojik çevrim ve hidrolojinin temel denklemleri |
3) | Yağış |
4) | Buharlaşma ve Sızma |
5) | Yer altı suyu akımı |
6) | Yüzeysel akım |
7) | Birim hidrograf |
8) | İstatistik tekrarı |
9) | Hazneler |
10) | Barajlar |
11) | Dolu savaklar |
12) | Hidroelektrik tesisler |
13) | Su temini ve kanalizasyon |
14) | Su temini ve kanalizasyon |
15) | Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi |
16) | Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Gerekli Ders Kitapları: Yanmaz, A.M., 2013, Applied Water Resources Engineering, 4th Edition, METU Press. Usul, N., 2013, Engineering Hydrology, 3rd Edition, METU Press Önerilen Ders Kitapları: Robertson, J.A., Cassidy, J.J., and Chaudhry, M.H., Hydraulic Engineering, John Wiley& Sons. Mays, Larry W,2010, Water Resources Engineering, John Wiley& Sons. USBR, 1987, Design of Small Dams, Water resources Publications | |||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Dersler, aktif öğrenme yöntemi "ters-yüz öğrenme" kullanılarak gerçekleştirilecektir. | |||||||||||||||
Ödev ve Projeler | Dönem Ödevi ve/veya Ödev ve/veya Deneme ödevi | |||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | Yok | |||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | MS Office ve benzeri programlar kullanılmalıdır. Öğrencilerin dönem ödevlerini hazırlarken bilgisayar programları kullanmaları tavsiye edilir. | |||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | Yok | |||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
|||||||||||||||
Ders Yönetimi |
yegene@mef.edu.tr Öğretim Üyesinin Ofisi: 5. Kat E-posta Adresi: yegene@mef.edu.tr Devam Kuralları: Minimum %70 devam zorunluluğu vardır. Sınıf içi uygulamalar final notunun %15'ini oluşturur. Ara sınavı kaçırma: Gerekli mazeret belgeleri sunulduğu takdirde, öğrencinin kaçırdığı her ara sınav için final sınav notu verilecektir. Telafi yapılmayacaktır. Final projesini kaçırma: Fakülte yönetmelikleri. Ders içi davranış ve öğrenci davranış kuralları hatırlatması: YÖK Yönetmelikleri İntihal ile ilgili açıklama: YÖK Yönetmelikleri. |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 0 | 3 | 42 | |||
Proje | 1 | 20 | 20 | ||||
Ödevler | 1 | 15 | 15 | ||||
Küçük Sınavlar | 10 | 2 | 20 | ||||
Ara Sınavlar | 2 | 15 | 2 | 34 | |||
Toplam İş Yükü | 131 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 5.2 | ||||||
AKTS | 5 |