COMP 302 Software EngineeringMEF ÜniversitesiAkademik Programlar PsikolojiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Psikoloji
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü Mühendislik Fakültesi
Ders Kodu COMP 302
Ders Adı İngilizce Software Engineering
Ders Adı Türkçe Yazılım Mühendisliği
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ters-Yüz Öğrenme
Dersin Düzeyi Başlangıç
Dönem Güz
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 3 Okuma: None Laboratuvar : 0 Diğer: None
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 155 saat
Ders Kredileri 6 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul COMP 201 - Data Structures and Algorithms
COMP 201 - Data Structures and Algorithms
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Veri Yapıları ve Algoritmalar
Kayıt Kısıtlamaları Sadece lisans ogrencileri
Genel Eğitim Hedefi To get acquainted with the concepts of Software Engineering and Management of Software Projects.
Ders Açıklaması Bu ders, Yazılım Mühendisliğinin temel yönlerine kapsamlı bir giriş sunmaktadır. Dersin yoğun içeriği, yazılım mühendisliğinin yaygın konuları olan süreç modelleri, proje yönetimi, yazılım analizi ve tasarımı, yazılım testi ve bakımı gibi konulara dair geniş bir bakış açısı sağlamaktadır.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) yazılım süreçlerini açıklar
2) Yazılım proje yönetimi kavramlarını tanir
3) karmasik yazılım sistemlerini tasarlar
4) Yazılım mühendisliğindeki popüler yöntemlerini gösterir
5) Yazılım geliştirme işlerini bir topluluk önünde sunar
6) Profesyonel etik konularını tanır
7) ekip üyeleri ile etkili iletişime geçer
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4 5 6 7
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. N
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. N
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. H Sınav,Ödev,Derse Katılım
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. N
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. N
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. N
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. N
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. N
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. S Derse Katılım
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. S Ödev,Derse Katılım
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. N
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. S Sınav,Ödev
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. H Sınav,Ödev
Hazırlayan ve Tarih İLKER BEKMEZCİ , April 2021
Ders Koordinatörü İLKER BEKMEZCİ
Dönem Güz
Dersi Veren(ler) Prof. Dr. İLKER BEKMEZCİ

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Giriş
1)
2) Yazılım Prosesleri
3) Çevik Yazılım Geliştirme
4) Yazılım Proje Yönetimi-1
5) Yazılım Proje Yönetimi-1
6) Sistem Modelleme
7) UML - 1
8) UML - 2
9) Yazılım Tasarlama – 1
10) Yazılım Tasarlama – 2
11) Yazılım Sınama-1
12) Software testing-2
13) Web Mühendisliği
14) Yazılım bakımı
15) Final sınavı/proje sunumları dönemi
16) Final sınavı/proje sunumları dönemi
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar• Software Engineering:A Practitioner’s Approach Roger S. Pressman, McGraw- Hill, 2005. • Software Engineering, Ian Sommerville, Addison-Wesley, 2010. • Object-Oriented Software Engineering Using UML, Patterns and Java Bernd Bruegge, Alan H. Dutoit, 3rd ed., Prentice Hall, 2009
Öğretme TeknikleriDersler proje ve quizler
Ödev ve ProjelerDönem projeleri ve ödevler
Laboratuvar Çalışması
Bilgisayar KullanımıDers ici alistirmalari, donem projesi ve quizler
Diğer Aktiviteler
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Devam 15 % 15
Projeler 1 % 50
Ara Sınavlar 1 % 35
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi bekmezcii@mef.edu.tr
A523
Eğitmen Bilgileri Ofis: A523 E-posta: bekmezcii@mef.edu.tr Sınav ve Quiz Politikaları Quiz Kaçırma: Uygun belgeler sunulduğu takdirde, her kaçırılan quiz, diğer tüm quizlerin ortalamasına eşit bir not alacaktır. Tekrar sınav yapılmayacaktır. Ara Sınav Kaçırma: Uygun belgeler sunulduğu takdirde, kaçırılan ara sınavın notu final sınavı notu ile aynı olacaktır. Tekrar sınav yapılmayacaktır. Final Kaçırma: Fakülte düzenlemelerine tabidir. Sınıf Davranışı Uygun sınıf davranışına uyulması beklenmektedir; bu YÖK Yönetmeliklerine dayanmaktadır. İntihal Bildirimi İntihal kesinlikle yasaktır; bu YÖK Yönetmeliklerine göre düzenlenmiştir. Daha fazla bilgi için lütfen şu bağlantıyı ziyaret edin: İntihal Politikası

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 1 3 1 70
Proje 6 10 1 2 78
Ara Sınavlar 1 5 1 1 7
Toplam İş Yükü 155
Toplam İş Yükü/25 6.2
AKTS 6