ECON 101 MicroeconomicsMEF ÜniversitesiAkademik Programlar PsikolojiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Psikoloji
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Ders Kodu ECON 101
Ders Adı İngilizce Microeconomics
Ders Adı Türkçe Mikroekonomi
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ters-Yüz Öğrenme
Dersin Düzeyi Başlangıç
Dönem Güz
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 3 Okuma: 0 Laboratuvar : 0 Diğer: 0
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 132 saat
Ders Kredileri 5 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul Yok
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Yok
Kayıt Kısıtlamaları Sadece lisans öğrencileri
Genel Eğitim Hedefi Mikroekonominin temel kavramlarını ve ekonominin mikro düzeyde nasıl çalıştığına dair fikirleri anlamak.
Ders Açıklaması Bu ders, mikro-teoriyi ve onun ekonomik analize uygulanmasını tanıtmakta ve mikroekonominin “neoklasik” teorilerini kapsamaktadır. İşlenecek konular arasında uluslararası ticaret, tedarik ve talep, esneklik, verimlilik, piyasa başarısızlıkları, hükümetin piyasalar üzerindeki etkisi, maliyet eğrileri ve firmaların farklı piyasa yapısı altındaki davranışları yer almaktadır.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) Mikroekonominin temel kavramlarını ve ekonominin mikro düzeyde nasıl çalıştığına dair fikirleri anlamak
2) Uluslararası ticaretten elde edilen kazançları hesaplamak
3) Talep ve arz yasası ile arz ve talebi değiştiren faktörleri anlamak; farklı esnekliklere sahip piyasalarda dengeyi değerlendirmek.
4) Pazarların verimliliğini ve verimlilikteki başarısızlıkları tanımlamak; hükümet müdahalelerinin piyasalardaki sonuçlarını değerlendirmek
5) Farklı piyasa yapılarındaki firmaların maliyet eğrilerini ve karar verme süreçlerini belirlemek
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4 5
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. N
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. N
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. H Sınav,Ödev,Derse Katılım
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. N
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. N
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. N
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. N
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. N
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. S Derse Katılım
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. S Ödev,Derse Katılım
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. N
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. S Sınav,Ödev
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. H Sınav,Ödev
Hazırlayan ve Tarih DİLA ASFUROĞLU , November 2023
Ders Koordinatörü MUHAMMED ABDULLAH ALTUNDAL
Dönem Güz
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi DİLA ASFUROĞLU

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Ekonominin 10 prensibi
2) Ekonomist gibi düşünmek
3) Karşılıklı Bağımlılık ve Ticaretten Kazanımlar
4) Arz Talep
5) Esneklik ve Uygulamaları
6) Tüketiciler, Üreticiler ve Piyasaların Etkinliği & Dışsallık
7) Ara sınav
8) Arz, Talep ve Hükümet Politikaları & Vergilendirme Maliyetleri
9) Üretim Maliyetleri
10) Rekabetçi Piyasalarda Firmalar
11) Tekel
12) Tekelci rekabet
13) Oyun Teorisi: Giriş
14) Oligopol
15) Final haftası
16) Final haftası
Gerekli/Tavsiye Edilen OkumalarPrinciples of Microeconomics, 7th Edition N. Gregory Mankiw Economics, Mankiw, G. and Taylor M.P.
Öğretme TeknikleriTers yüz öğrenme
Ödev ve ProjelerYok
Laboratuvar ÇalışmasıYok
Bilgisayar KullanımıYok
Diğer AktivitelerÖn quiz, ara ve final sınavları
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Devam 14 % 0
Küçük Sınavlar 7 % 20
Ara Sınavlar 1 % 35
Final 1 % 45
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi asfuroglud@mef.edu.tr

Dersle ilgili ofis saatleri gibi daha detaylı bilgileri Blackboard'da bulabilirsiniz. Bu derste yoklama alınmayacaktır. Ara sınavın kaçırılması: Geçerli bir devamsızlık kanıtı sunulmadıkça telafi yapılmaz. Ön sınavların eksik olması: telafisi yok.

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 2 3 1 84
Küçük Sınavlar 7 1 0.5 0.5 14
Ara Sınavlar 1 10 2 12
Final 1 20 2 22
Toplam İş Yükü 132
Toplam İş Yükü/25 5.3
AKTS 5