Psikoloji | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | Mühendislik Fakültesi | ||||
Ders Kodu | ECON 112 | ||||
Ders Adı İngilizce | Economics for Engineering | ||||
Ders Adı Türkçe | Mühendislik için Ekonomi | ||||
Öğretim Dili | EN | ||||
Ders Türü | Ders | ||||
Dersin Düzeyi | Başlangıç | ||||
Dönem | Güz | ||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 126 saat | ||||
Ders Kredileri | 5 AKTS | ||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||
Ön Koşul | Yok | ||||
Yan Koşul | Yok | ||||
Beklenen Ön Bilgi | Yok | ||||
Kayıt Kısıtlamaları | Yok | ||||
Genel Eğitim Hedefi | Ekonomik sistemi öğrenmek ve mühendislik pratiği için önemli olan ekonomik durumları analiz etme konusunda derin beceriler kazanmak. | ||||
Ders Açıklaması | Bu ders, ekonominin temel kavramlarını tanıtır. Dersin içeriği ekonominin asıl organizasyon biçimi olarak algılanan pazar mekanizmalarının analizleri ile başlar. Daha sonra kamu politikalarının ve düzenlemelerinin rolü analizlere dâhil edilir. Şirket davranışları ve endüstri kuruluşları ayrıntılı tanımlanır. Makro ekonomik değişkenlerin uzun ve kısa vadede dinamikleri incelenir. Analiz edilen teorik kavramlar, ampirik veri yardımıyla eleştirel olarak gözden geçirilir. Ders, seçili özel başlıklar altında sunulan yöntemlerin uygulamalarıyla sona erer. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Ekonominin temel organizasyon biçimi olarak algılanan pazar mekanizmalarını analiz etmek 2) Devlet politikalarının ve düzenlemelerin rolünü analizlere dahil etmek 3) Firma davranışını ve sanayinin organizasyonunu tanımlamak 4) Ekonomik politikanın hem potansiyelini hem de sınırlarını daha iyi anlamak için araçlar kullanmak 5) Ekonomik durumları analiz etmek için temel hesaplamalar yapmak üzere bilgisayar yazılımlarını kullanmak |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
---|---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | |||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | |||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | |||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | |||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | |||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | |||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | |||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | |||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | |||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | |||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | |||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | |||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Sınav,Ödev,Derse Katılım |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Derse Katılım |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | Ödev,Derse Katılım |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Sınav,Ödev |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Sınav,Ödev |
Hazırlayan ve Tarih | UTKU KOÇ , December 2018 |
Ders Koordinatörü | MEHMET FEVZİ ÜNAL |
Dönem | Güz |
Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. MURAT DONDURAN |
Hafta | Konu |
1) | Giriş ve İlkeler |
2) | Ticaret ve Pazar Mekanizmaları |
3) | Esneklik, Pazar Mekanizmaları ve Hükümet Politikaları |
4) | Pazarlar ve Refah |
5) | Kamu Sektörünün Ekonomisi |
6) | Firma Davranışı ve Sanayi Organizasyonu i |
7) | Ekonomi ve Bilgi |
8) | Veri ve Ampirik Kanıt |
9) | Üretim, Büyüme, Tasarruf ve Yatırımlar |
10) | Finansal Ekonomi |
11) | Para Sistemi |
12) | Kısa Dönem Ekonomik Dalgalanmalar |
13) | Uluslararası Ekonomi ve Makroekonomik Politika |
14) | Uluslararası Ekonomi Uygulamaları |
15) | Final/Proje/Sunum dönemi |
16) | Final/Proje/Sunum dönemi |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Zorunlu: N. Gregory Mankiw. “Essentials of Economics”, South-Western Cengage Learning, 6th or 7th edition. Frank, Bernanke. “Principles of Economics”, McGraw-Hill, 5th edition. Önerilen: Tim Harford, “The Undercover Economist”, Random House Trade Paperbacks, 2010. Miller, Benjamin, North. “The Economics of Public Issues”, Pearson Series in Economics, 18th Edition, Paperback, 2013. | |||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Dersler ve tartışmalar | |||||||||||||||
Ödev ve Projeler | Yok | |||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | Yok | |||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | Ekonomik durumların analizi için | |||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | Yok | |||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
|||||||||||||||
Ders Yönetimi |
|
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 3 | 56 | |||
Küçük Sınavlar | 8 | 3 | 1 | 32 | |||
Ara Sınavlar | 2 | 10 | 2 | 24 | |||
Final | 1 | 12 | 2 | 14 | |||
Toplam İş Yükü | 126 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 5.0 | ||||||
AKTS | 5 |