ECON 116 Economics for LawyersMEF ÜniversitesiAkademik Programlar HukukÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Hukuk
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

School/Faculty/Institute Faculty of Law
Course Code ECON 116
Course Title in English Economics for Lawyers
Course Title in Turkish Hukukçular için İktisat
Language of Instruction EN
Type of Course Lecture
Level of Course Introductory
Semester
Contact Hours per Week
Lecture: 2 Recitation: Lab: Other:
Estimated Student Workload 100 hours per semester
Number of Credits 4 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites None
Expected Prior Knowledge None
Co-requisites None
Registration Restrictions Only Undergraduate Students
Overall Educational Objective Students will learn the economic system and obtain profound skills to analyze economic situations which are relevant for lawyer’s professional practice.
Course Description The course introduces to basic concepts of economics. The course content begins with the analyses of market mechanisms, which are perceived as the elementary organization form of the economy. Subsequently, the role of governmental policies and regulations are incorporated into the analyses. Firm behavior and the organization of the industry are described in further details. Long-run and short-run dynamics of macroeconomic variables are investigated. The analyzed theoretical concepts are critically reviewed by the help of empirical data. The course ends with applications of presented methods on selected special topics.
Course Description in Turkish Bu ders ekonominin temel kavramlarını tanıtmaktadır. Ders içeriği ekonominin temel organizasyon biçimi olarak algılanan piyasa mekanizmalarının analizleriyle başlayacaktır. Daha sonra, hükümet politikalarının ve düzenliliklerin rolü analizlere dahil edilecektir. Firma davranışları ve endüstrinin organizasyonu daha ayrıntılı olarak açıklanacaktır. Makroekonomik değişkenlerin uzun vadeli ve kısa vadeli dinamikleri araştırılacaktır. Analiz edilen teorik kavramlar ampirik veriler yardımıyla eleştirel olarak incelenecektir. Ders, seçilen özel konular hakkında sunulan yöntemlerin uygulanmasıyla sona erecektir.

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) Dersin amacı, içinde bulunduğumuz dünyayı anlamaya yardımcı olmaktır. ekonomistlerin bakış açısıyla yaşamak.

2) Ekonomik durumlar ve yasal konular arasında bağlantı kurabilme
3) Bir diğer amaç da öğrencilere analiz yapabilmeleri için gerekli araçları sağlamaktır. katıldıklarında ekonomik durumları ve koşulları ekonomi.

4) Nihai hedef, aşağıdakileri daha iyi anlamak için derin araçlar kullanmaktır ekonomi politikasının potansiyelleri ve sınırları
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2 3 4
1) Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular.
2) Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular.
3) Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir.
4) Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir.
5) Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar.
6) Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur.
7) Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir.
8) Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır.
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
10) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir.
11) Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur.
12) Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur.

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular. N
2) Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular. N
3) Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir. N
4) Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. N
5) Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar. N
6) Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur. N
7) Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir. S
8) Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır. N
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. S
10) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. N
11) Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur. N
12) Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur. N
Prepared by and Date FAİK ÇELİK , November 2021
Course Coordinator FAİK ÇELİK
Semester
Name of Instructor Doç. Dr. FAİK ÇELİK

Course Contents

Hafta Konu
1) Giriş ve İlkeler
2) Ticaret ve Piyasa Mekanizmaları
3) Esneklik, Piyasa Mekanizmaları ve Hükümet Politikaları

4) Piyasalar ve Refah

5) Kamu Sektörü Ekonomisi

6) Firma Davranışı ve Endüstriyel Organizasyon

7) Ekonomi ve Bilgi

8) Vize Sınavı
9) Veriler ve Ampirik Kanıtlar

10) Üretim, Büyüme, Tasarruf ve Yatırımlar

11) Finansal Ekonomi
12) Parasal Sistem

13) Kısa Dönem Ekonomik Dalgalanmalar
14) Uygulamalar -Uluslararası Ekonomi ve Makroekonomik Politika

15) Özet
16) Final Sınavı
Required/Recommended ReadingsN. Gregory Mankiw. “Essentials of Economics”, South-Western Cengage Learning, (latest edition). Frank, Bernanke. “Principles of Economics”, McGraw-Hill, (latest edition). Supplementary Books:
Tim Harford, “The Undercover Economist”, Random House Trade Paperbacks, (latest edition). Miller, Benjamin, North. “The Economics of Public Issues”, Pearson Series in Economics, 18th Edition, Paperback, (latest edition).
Teaching MethodsThe course will be constituted as an interactive lecture, making use of presentation slides, student working groups, excel sheets, classroom experiments, and multimedia materials. Student are encouraged to work in groups of 2-3 persons to understand the presented lecture topics. In accordance with the teaching concept of the “Flipped Classroom”, students are expected to participate interactively in classroom applications, discussions, and working groups.
Homework and Projects
Laboratory Work
Computer Use
Other Activities
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
TOTAL % 100
Course Administration celikf@mef.edu.tr

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Ders Saati 14 2 2 1 70
Ara Sınavlar 1 10 2 12
Final 1 16 2 18
Total Workload 100
Total Workload/25 4.0
ECTS 4