Psikoloji | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi | ||||
Ders Kodu | ECON 201 | ||||
Ders Adı İngilizce | Microeconomic Theory I | ||||
Ders Adı Türkçe | Mikroekonomik Teori I | ||||
Öğretim Dili | EN | ||||
Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme | ||||
Dersin Düzeyi | Orta | ||||
Dönem | Güz | ||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 136 saat | ||||
Ders Kredileri | 5 AKTS | ||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||
Ön Koşul |
MATH 104 - Mathematics for Social Sciences II MATH 102 - Mathematics for Social Sciences Ii ECON 101 - Microeconomics |
||||
Yan Koşul | Yok | ||||
Beklenen Ön Bilgi | Giriş seviyesinde iktisat | ||||
Kayıt Kısıtlamaları | Sadece lisans | ||||
Genel Eğitim Hedefi | Bu ders öğrencilere mikroiktisadi bir düşünme biçimi kazandırmayı amaçlamaktadır. Ana hedef, tüketici davranışını, üretici kararlarını ve rekabetçi piyasa yapısının temel özelliklerini açıklamaktır | ||||
Ders Açıklaması | Mikroiktisat Teori I dersi iktisadi düşünce biçimini piyasalar ve birey davranışları üzerinden açıklamaktadır. Birey ve firma düzeyinde kararların nasıl alındığı, kısıtlı kaynakların nasıl dağıtıldığı / kullanıldığı ve piyasaların çalışma prensipleri bu dersin içinde açıklanmaktadır. Tüketiciler, işçiler ve kamu kesiminin nasıl davrandığı piyasadaki fiyat mekanizması üzerinden tartışılmaktadır. Ders öğrencilere piyasa mekanizmasının, arz ve talep ilişkilerinin nasıl çalıştığını anlatmakta ve ileriye dönük iktisat eğitimine hazırlık oluşturmaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Mikroiktisadın temel kavramlarını tanımlamak 2) Tüketici teorisi ve fayda maksimizasyonun ile ilgili temel kavramları anlamak. 3) Üretici teorisi ve kar maksimizasyonu ile ilgili temel kavramları anlamak 4) Tüketici ve üreticiler rasyonel karar verme süreçlerini açıklamak 5) Rekabetçi piyasada fiyatlamayı tanımlamak |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
---|---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | |||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | |||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | |||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | |||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | |||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | |||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | |||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | |||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | |||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | |||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | |||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | |||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Sınav,Ödev,Derse Katılım |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Derse Katılım |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | Ödev,Derse Katılım |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Sınav,Ödev |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Sınav,Ödev |
Hazırlayan ve Tarih | BURHAN CAN KARAHASAN , December 2023 |
Ders Koordinatörü | BURHAN CAN KARAHASAN |
Dönem | Güz |
Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. BURHAN CAN KARAHASAN |
Hafta | Konu |
1) | Giriş- Temel kavramlar |
2) | Talep - Arz Analizi ve Piyasa Dengesi |
3) | Tüketici Tercihleri |
4) | Tüketici Davranışları: Fayda |
5) | Tüketici Davranışları: Tercih |
6) | Tüketici Davranışları: Talep |
7) | Vize / Belirsizlikler ve riskli varlıklar |
8) | Üretici Teorisi: Teknoloji |
9) | Üretici Teorisi: Üretim Maliyeti |
10) | Kar Maksimizasyonu |
11) | Üretici Teorisi: Firma Arzı |
12) | Üretici Teorisi: Sektör Arzı |
13) | Rekabetçi Piyasaların Analizi |
14) | Rekabetçi Piyasaların Analizi II / Tekrar |
15) | Final Dönemi |
16) | Final Dönemi |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | MICROECONOMICS, Pindyck R.S. and Rubinfeld D.L. (9th Edition, Pearson) MICROECONOMICS, Perfloff (Pearson) INTERMEDIATE MICROECONOMICS, Hal R. Varian (9th Edition, W. W. Norton Company) | ||||||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Ters-yüz öğrenme | ||||||||||||||||||
Ödev ve Projeler | yok | ||||||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | yok | ||||||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | yok | ||||||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | yok | ||||||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
||||||||||||||||||
Ders Yönetimi |
karahasanb@mef.edu.tr Prof. Dr. Burhan Can Karahasan Her hafta 3 saatlik bir ders gerçekleştirilecektir. Ders materyalleri (sunumlar, okumalar ve videolar) ders öncesi dijital olarak dağıtılacaktır. Öğrencilerin ilgili ders materyalleri ile ders öncesi çalışması beklenmektedir. Ders süresince bu materyaller üzerinden aktif sınıf içi tartışmaları gerçekleştirilecektir. Ek ders çalışmaları ve gereklilikleri ders izlencesinde detaylı olarak sunulacaktır. |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 3 | 1 | 84 | ||
Küçük Sınavlar | 4 | 5 | 1 | 24 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 10 | 2 | 12 | |||
Final | 1 | 14 | 2 | 16 | |||
Toplam İş Yükü | 136 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 5.4 | ||||||
AKTS | 5 |