Psikoloji | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi | ||||
Ders Kodu | ECON 203 | ||||
Ders Adı İngilizce | Macroeconomic Theory I | ||||
Ders Adı Türkçe | Makroekonomik Teori I | ||||
Öğretim Dili | EN | ||||
Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme | ||||
Dersin Düzeyi | Orta | ||||
Dönem | Güz | ||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 137 saat | ||||
Ders Kredileri | 5 AKTS | ||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||
Ön Koşul |
MATH 104 - Mathematics for Social Sciences II MATH 102 - Mathematics for Social Sciences Ii ECON 102 - Macroeconomics |
||||
Yan Koşul | Yok | ||||
Beklenen Ön Bilgi | Makroekonomi ve matematik konularında ön bilgi. | ||||
Kayıt Kısıtlamaları | Sadece lisans öğrenciler | ||||
Genel Eğitim Hedefi | Toplam ekonomiyi anlamak için gerekli araçları ve kavramları öğrenmek. | ||||
Ders Açıklaması | Bu ders çeşitli zaman dilimlerini inceleyerek makroekonomiye entegre bir bakış sunmayı amaçlamaktadır.Ders kapsamında kısa vadede, çıktıdaki dalgalanmaları anlamak için mal ve finansal piyasalardaki denge analiz edilmektedir. Orta vadede işgücü piyasasındaki denge incelenerek enflasyon ile işsizlik arasındaki ilişki ele alınmaktadır. Son olarak, uzun vadede ise, farklı ülkelerdeki çıktının gelişimi incelenmektedir. Dersin bir diğer amacı da teorik kavramlar ile gerçek dünya uygulamaları arasında bağlantı kurarak makroekonomik ilkelerin pratik örneklerle daha derinlemesine anlaşılmasını sağlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Varsayımlarını ve farklılıklarını analiz ederek makroekonomik modelleri anlamak; 2) Makroekonomik olayları, IS-LM modeli ve IS-LM-PC modeli dahil olmak üzere makroekonomik çerçevede incelemek; 3) Makroekonomik olayların makroekonomik değişkenler üzerindeki etkilerini analiz etmek için matematiksel araçlar kullanmak; 4) Teorik kavramlar ile gerçek dünya uygulamaları arasında bağlantı kurmak. |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 |
---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | ||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | ||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | ||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | ||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | ||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | ||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | ||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | ||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | ||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | ||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | ||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | ||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Sınav,Ödev,Derse Katılım |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Derse Katılım |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | Ödev,Derse Katılım |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Sınav,Ödev |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Sınav,Ödev |
Hazırlayan ve Tarih | NAZLI KARAMOLLAOĞLU , November 2023 |
Ders Koordinatörü | NAZLI KARAMOLLAOĞLU |
Dönem | Güz |
Dersi Veren(ler) | Doç. Dr. NAZLI KARAMOLLAOĞLU |
Hafta | Konu |
1) | Giriş |
2) | Makroekonomide Genel Sorunlar ve Kavramlar |
3) | Mal Piyasası |
4) | Finansal Piyasalar |
5) | Mal ve Finansal Piyasalar: IS-LM Modeli |
6) | Finansal Piyasalar II: Genişletilmiş IS-LM Modeli |
7) | Gözden Geçirme ve Ara Sınav |
8) | İşgücü Piyasası |
9) | Phillips Eğrisi, Doğal İşsizlik Oranı ve Enflasyon |
10) | Kısa Dönemden Orta Döneme: IS-LM-PC Modeli |
11) | Büyüme Gerçekleri |
12) | Tasarruf, Sermaye Birikimi ve Üretim |
13) | Teknolojik İlerleme ve Büyüme |
14) | Büyümenin Zorlukları |
15) | Final Sınavı Dönemi |
16) | Final Sınavı Dönemi |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Macroeconomics, by Oliver Blanchard Pearson, 8th edition. | ||||||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Ters yüz öğrenme | ||||||||||||||||||
Ödev ve Projeler | Ödev ve quizler | ||||||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | Yok | ||||||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | Yok | ||||||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | Yok | ||||||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
||||||||||||||||||
Ders Yönetimi |
karamollaoglun@mef.edu.tr Kurs hakkında daha fazla detaylı bilgi, ofis saatleri gibi, Blackboard'ta bulunabilir. Katılım zorunludur. Akademik Dürüstlük ve İntihal: YÖK Yönetmeliği. |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 1.5 | 3 | 2 | 91 | ||
Ödevler | 10 | 1 | 1 | 20 | |||
Küçük Sınavlar | 4 | 1 | 0.5 | 6 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 6 | 2 | 8 | |||
Final | 1 | 10 | 2 | 12 | |||
Toplam İş Yükü | 137 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 5.5 | ||||||
AKTS | 5 |