ME 483 Problem Solving Methodologies in EngineeringMEF ÜniversitesiAkademik Programlar HukukÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Hukuk
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü Mühendislik Fakültesi
Ders Kodu ME 483
Ders Adı İngilizce Problem Solving Methodologies in Engineering
Ders Adı Türkçe Mühendislikte Problem Çözme Yöntemleri
Öğretim Dili EN
Ders Türü Seçiniz
Dersin Düzeyi Seçiniz
Dönem
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 3 Okuma: Laboratuvar : Diğer:
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 117.5 saat
Ders Kredileri 6 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul Yok
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Temel Statistik bilgisi
Kayıt Kısıtlamaları Yok
Genel Eğitim Hedefi Mühendislik problemlerinde kuvvetli bir problem çözme ve yaratıcı düşünme yetkinliği elde etmek ve sistematik problem çözme metodolojilerini uygulamak.
Ders Açıklaması Bu derste, endüstride yaygın olarak kullanılan problem çözme yöntemleri teori ve örnek vaka analizleri ile birlikte verilecektir. Konular: Temel Yöntemler -Sebep sonuç diyagramları (Balık Kılçığı), Pareto analizi, A3 problem çözme yöntemi, Hata ağacı analizi, SWOT Analizi DMAIC – veri bazlı problem çözme yöntemi Tasarım için 6 sigma Tasarım FMEA TRIZ yaratıcı problem çözme

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) Karmaşık problemleri daha küçük, daha yönetilebilir parçalara ayırma;
2) Verileri analiz etme ve veri odaklı kararlar almak için kalıpları veya eğilimleri belirleme;
3) Geçerli varsayımları sorgulayarak yeni ve yenilikçi fikirler geliştirmek için yaratıcı düşünme üretme;
4) Çözümün etkinliğini değerlendirme ve gerekirse geri bildirimlere dayanarak iyileştirmeler yapma;
5) Problemin çözümünü uygulama ve sonuçları gözlemleme;
6) Başlangıç çözümü beklenildiği gibi problemi çözmezse stratejiyi değiştirme.
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4 5 6
1) Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular.
2) Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular.
3) Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir.
4) Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir.
5) Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar.
6) Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur.
7) Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir.
8) Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır.
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
10) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir.
11) Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur.
12) Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur.

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular. S
2) Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular. N
3) Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir. N
4) Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. S
5) Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar. N
6) Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur. N
7) Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir. N
8) Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır. N
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. S
10) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. H
11) Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur. N
12) Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur. N
Hazırlayan ve Tarih MEHMET FEVZİ ÜNAL , October 2024
Ders Koordinatörü NAMIK KILIÇ
Dönem
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi NAMIK KILIÇ

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Temel Yöntemler - Neden-Sonuç Diyagramı (Balık Kılçığı), Histogram, Pareto Grafiği, A3 Problem Çözme, Arıza Ağacı Analizi, SWOT Analizi
2) Temel Yöntemler - Neden-Sonuç Diyagramı (Balık Kılçığı), Histogram, Pareto Grafiği, A3 Problem Çözme, Arıza Ağacı Analizi, SWOT Analizi
3) DMAIC - veriye dayalı problem çözme yaklaşımı
4) DMAIC - veriye dayalı problem çözme yaklaşımı
5) Proje - 1
6) 6 Sigma İçin Tasarım
7) 6 Sigma İçin Tasarım
8) Design for 6 Sigma
9) Proje - 2
10) Tasarım FMEA
11) Tasarım FMEA
12) Proje - 3
13) TRIZ – yenilikçi problem çözme
14) TRIZ – yenilikçi problem çözme
15) Final sınavı/Proje sunum dönemi – Proje 4
16) Final sınavı/Proje sunum dönemi
Gerekli/Tavsiye Edilen OkumalarDesign for Six Sigma A Roadmap for Product Development, Kai Yang and Basem El-Haik, McGraw-Hill, Second Edition / Ford FMEA Handbook Version 4.1 TRIZ for Engineers: Enabling Inventive Problem Solving, First Edition. Karen Gadd. John Wiley & Sons
Öğretme TeknikleriAktif öğrenme yöntemi olarak Tersyüz Derslik.
Ödev ve ProjelerFarklı problem çözme yöntemlerini uygulamak için projeler verilecektir. Kısa sınavlar ve sınıf içi alıştırmalar yapılacaktır.
Laboratuvar Çalışması
Bilgisayar KullanımıKısmen statistik yazılımı veya Excel
Diğer Aktiviteler
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Küçük Sınavlar 4 % 40
Projeler 4 % 60
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi kilicna@mef.edu.tr

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 1 2.5 0.5 56
Proje 4 12 3 60
Ödevler 3 0.5 1.5
Toplam İş Yükü 117.5
Toplam İş Yükü/25 4.7
AKTS 6