ME 483 Problem Solving Methodologies in EngineeringMEF ÜniversitesiAkademik Programlar Makine MühendisliğiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Makine Mühendisliği
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü Mühendislik Fakültesi
Ders Kodu ME 483
Ders Adı İngilizce Problem Solving Methodologies in Engineering
Ders Adı Türkçe Mühendislikte Problem Çözme Yöntemleri
Öğretim Dili EN
Ders Türü Seçiniz
Dersin Düzeyi Seçiniz
Dönem
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 3 Okuma: Laboratuvar : Diğer:
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 117.5 saat
Ders Kredileri 6 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul Yok
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Temel Statistik bilgisi
Kayıt Kısıtlamaları Yok
Genel Eğitim Hedefi Mühendislik problemlerinde kuvvetli bir problem çözme ve yaratıcı düşünme yetkinliği elde etmek ve sistematik problem çözme metodolojilerini uygulamak.
Ders Açıklaması Bu derste, endüstride yaygın olarak kullanılan problem çözme yöntemleri teori ve örnek vaka analizleri ile birlikte verilecektir. Konular: Temel Yöntemler -Sebep sonuç diyagramları (Balık Kılçığı), Pareto analizi, A3 problem çözme yöntemi, Hata ağacı analizi, SWOT Analizi DMAIC – veri bazlı problem çözme yöntemi Tasarım için 6 sigma Tasarım FMEA TRIZ yaratıcı problem çözme

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) Karmaşık problemleri daha küçük, daha yönetilebilir parçalara ayırma;
2) Verileri analiz etme ve veri odaklı kararlar almak için kalıpları veya eğilimleri belirleme;
3) Geçerli varsayımları sorgulayarak yeni ve yenilikçi fikirler geliştirmek için yaratıcı düşünme üretme;
4) Çözümün etkinliğini değerlendirme ve gerekirse geri bildirimlere dayanarak iyileştirmeler yapma;
5) Problemin çözümünü uygulama ve sonuçları gözlemleme;
6) Başlangıç çözümü beklenildiği gibi problemi çözmezse stratejiyi değiştirme.
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4 5 6
1) Mühendislik, bilim ve matematik prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
2) Halk sağlığı, güvenlik ve refahın yanı sıra, küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak, ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi
3) Farklı kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi
4) Mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi
5) Takım üyeleriyle birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam oluşturan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma becerisi
6) Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik değerlendirmesi yaparak sonuçlara ulaşma becerisi
7) Gerekli olduğunda yeni bilgileri edinme ve uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bu bilgileri uygulama becerisi

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Mühendislik, bilim ve matematik prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi H Proje
2) Halk sağlığı, güvenlik ve refahın yanı sıra, küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak, ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi H Proje
3) Farklı kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi N
4) Mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi N
5) Takım üyeleriyle birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam oluşturan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma becerisi H Proje
6) Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik değerlendirmesi yaparak sonuçlara ulaşma becerisi H Proje
7) Gerekli olduğunda yeni bilgileri edinme ve uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bu bilgileri uygulama becerisi S Proje
Hazırlayan ve Tarih MEHMET FEVZİ ÜNAL , October 2024
Ders Koordinatörü NAMIK KILIÇ
Dönem
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi NAMIK KILIÇ

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Temel Yöntemler - Neden-Sonuç Diyagramı (Balık Kılçığı), Histogram, Pareto Grafiği, A3 Problem Çözme, Arıza Ağacı Analizi, SWOT Analizi
2) Temel Yöntemler - Neden-Sonuç Diyagramı (Balık Kılçığı), Histogram, Pareto Grafiği, A3 Problem Çözme, Arıza Ağacı Analizi, SWOT Analizi
3) DMAIC - veriye dayalı problem çözme yaklaşımı
4) DMAIC - veriye dayalı problem çözme yaklaşımı
5) Proje - 1
6) 6 Sigma İçin Tasarım
7) 6 Sigma İçin Tasarım
8) Design for 6 Sigma
9) Proje - 2
10) Tasarım FMEA
11) Tasarım FMEA
12) Proje - 3
13) TRIZ – yenilikçi problem çözme
14) TRIZ – yenilikçi problem çözme
15) Final sınavı/Proje sunum dönemi – Proje 4
16) Final sınavı/Proje sunum dönemi
Gerekli/Tavsiye Edilen OkumalarDesign for Six Sigma A Roadmap for Product Development, Kai Yang and Basem El-Haik, McGraw-Hill, Second Edition / Ford FMEA Handbook Version 4.1 TRIZ for Engineers: Enabling Inventive Problem Solving, First Edition. Karen Gadd. John Wiley & Sons
Öğretme TeknikleriAktif öğrenme yöntemi olarak Tersyüz Derslik.
Ödev ve ProjelerFarklı problem çözme yöntemlerini uygulamak için projeler verilecektir. Kısa sınavlar ve sınıf içi alıştırmalar yapılacaktır.
Laboratuvar Çalışması
Bilgisayar KullanımıKısmen statistik yazılımı veya Excel
Diğer Aktiviteler
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Küçük Sınavlar 4 % 40
Projeler 4 % 60
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi kilicna@mef.edu.tr

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 1 2.5 0.5 56
Proje 4 12 3 60
Ödevler 3 0.5 1.5
Toplam İş Yükü 117.5
Toplam İş Yükü/25 4.7
AKTS 6