Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü |
Mühendislik Fakültesi |
Ders Kodu |
IE 442 |
Ders Adı İngilizce |
Enterprise Resource Planning |
Ders Adı Türkçe |
Kurumsal Kaynak Planlama |
Öğretim Dili |
EN |
Ders Türü |
Ters-Yüz Öğrenme,Ders |
Dersin Düzeyi |
Orta |
Dönem |
Güz |
Haftalık İletişim Saatleri |
Ders: 3 |
Okuma: |
Laboratuvar : |
Diğer: |
|
Tahmini Öğrenci İş Yükü |
Dönem boyunca 142 saat |
Ders Kredileri |
6 AKTS |
Değerlendirme |
Standart Harf Notu
|
Ön Koşul |
IE 303 - Production Planning and Control
ACCT 204 - Financial and Managerial Accounting
|
Yan Koşul |
Yok |
Beklenen Ön Bilgi |
Finansal muhasebe, üretim planlama |
Kayıt Kısıtlamaları |
Sadece lisans öğrencileri |
Genel Eğitim Hedefi |
Öğrencilerin ERP sistemlerindeki entegre iş süreçlerini kavramasını sağlamak ve öğrencilere çeşitli SAP S/4HANA modüllerinde uygulama deneyimi kazandırmak. |
Ders Açıklaması |
Bu ders, ERP sistemleri kullanarak bir organizasyondaki iş süreçlerinin entegrasyonunu kapsamaktadır. Ele alınan iş süreçleri muhasebe, satın alma, satış ve dağıtım, üretim ve malzeme planlamasını içermektedir. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) ERP sistemlerinin, organizasyonlardaki bilgi sistemlerinin etkinliğini nasıl artırdığını anlar
2) İş süreçleri arasındaki ana entegrasyon noktalarını belirler
3) Çeşitli iş süreçleriyle ilgili temel kavramları açıklar
4) Çeşitli iş süreçlerindeki temel adımları gerçekleştirmek için SAP S/4HANA'yı etkin bir şekilde kullanır
|
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları |
1 |
2 |
3 |
4 |
1) Matematik, tarih, ekonomi ve sosyal bilimlere maruz kalarak geniş bir temele ve entelektüel farkındalığa sahip olmak |
|
|
|
|
2) İşletmenin farklı işlevsel alanlarında (muhasebe, finans, operasyon, pazarlama, strateji ve organizasyon) bilgi ve becerilere sahip olduğunu ve bunların çeşitli endüstri sektörlerindeki etkileşimlerine ilişkin bir anlayışa sahip olduğunu gösterir |
|
|
|
|
3) Karmaşık teknik veya profesyonel faaliyetleri veya projeleri yönetmek için teorik bilginin yanı sıra yaratıcı, analitik ve eleştirel düşünmeyi uygular |
|
|
|
|
4) İşletme sürdürülebilirliği için küresel, çevresel, ekonomik, yasal ve düzenleyici bağlamlara ilişkin bir anlayış sergiler |
|
|
|
|
5) Bireysel ve mesleki etik davranış ve sosyal sorumluluk gösterir |
|
|
|
|
6) Etnik, kültürel ve cinsiyet çeşitliliği değerlerine ve konularına duyarlılık gösterir |
|
|
|
|
7) Bilgi, fikir, sorun ve çözümleri iletmek için yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanır (en azından CEFR B2 seviyesi) |
|
|
|
|
8) Veri ve bilgi edinme, analiz etme, yorumlama ve raporlama konusunda beceriler gösterir |
|
|
|
|
9) Problem çözme ve karar vermeyi desteklemek için bilgisayar yeterliliğini gösterir |
|
|
|
|
10) Takım çalışması, liderlik ve girişimcilik becerilerini gösterir |
|
|
|
|
11) Yüksek derecede özerklikle ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergiler |
|
|
|
|
Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi
N Yok |
S Destekleyici |
H Çok İlgili |
|
|
|
|
Program Çıktıları ve Yeterlilikler |
Düzey |
Değerlendirme |
1) |
Matematik, tarih, ekonomi ve sosyal bilimlere maruz kalarak geniş bir temele ve entelektüel farkındalığa sahip olmak |
N |
|
2) |
İşletmenin farklı işlevsel alanlarında (muhasebe, finans, operasyon, pazarlama, strateji ve organizasyon) bilgi ve becerilere sahip olduğunu ve bunların çeşitli endüstri sektörlerindeki etkileşimlerine ilişkin bir anlayışa sahip olduğunu gösterir |
N |
|
3) |
Karmaşık teknik veya profesyonel faaliyetleri veya projeleri yönetmek için teorik bilginin yanı sıra yaratıcı, analitik ve eleştirel düşünmeyi uygular |
N |
|
4) |
İşletme sürdürülebilirliği için küresel, çevresel, ekonomik, yasal ve düzenleyici bağlamlara ilişkin bir anlayış sergiler |
N |
|
5) |
Bireysel ve mesleki etik davranış ve sosyal sorumluluk gösterir |
N |
|
6) |
Etnik, kültürel ve cinsiyet çeşitliliği değerlerine ve konularına duyarlılık gösterir |
N |
|
7) |
Bilgi, fikir, sorun ve çözümleri iletmek için yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanır (en azından CEFR B2 seviyesi) |
S |
Sunum
|
8) |
Veri ve bilgi edinme, analiz etme, yorumlama ve raporlama konusunda beceriler gösterir |
S |
Derse Katılım
|
9) |
Problem çözme ve karar vermeyi desteklemek için bilgisayar yeterliliğini gösterir |
N |
|
10) |
Takım çalışması, liderlik ve girişimcilik becerilerini gösterir |
S |
Derse Katılım
|
11) |
Yüksek derecede özerklikle ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergiler |
S |
Derse Katılım
|
Hazırlayan ve Tarih |
PERAL TOKTAŞ PALUT , October 2024 |
Ders Koordinatörü |
PERAL TOKTAŞ PALUT |
Dönem |
Güz |
Dersi Veren(ler) |
Doç. Dr. PERAL TOKTAŞ PALUT |
Ders İçeriği
Hafta |
Konu |
1) |
İş Süreçleri ve ERP Sistemlerine Giriş |
2) |
İş Süreçleri ve ERP Sistemlerine Giriş |
3) |
İş Süreçleri: Finansal Muhasebe |
4) |
İş Süreçleri: Finansal Muhasebe |
5) |
İş Süreçleri: Satın Alma |
6) |
İş Süreçleri: Satın Alma |
7) |
İş Süreçleri: Satın Alma |
8) |
İş Süreçleri: Satış ve Dağıtım |
9) |
İş Süreçleri: Satış ve Dağıtım |
10) |
İş Süreçleri: Üretim |
11) |
İş Süreçleri: Üretim |
12) |
İş Süreçleri: Malzeme Planlama |
13) |
İş Süreçleri: Malzeme Planlama |
14) |
Genel Tekrar ve Değerlendirme |
15) |
Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi |
16) |
Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Gerekli:
● Magal SR, Word J, 2020. Business Process Integration with SAP S/4HANA, Epistemy Press.
Önerilen:
● Gürsoy Ç, 2021. SAP S/4HANA, Kodlab.
● Monk E, Wagner B, 2012. Concepts in Enterprise Resource Planning, Course Technology Cengage Learning.
● Shtub A, Karni R, 2014. ERP: The Dynamics of Supply Chain and Process Management, Springer.
● Sumner M, 2004. Enterprise Resource Planning, Prentice Hall.
● Heizer J, Render B, Munson J, 2022. Operations Management: Sustainability and Supply Chain Management, Pearson. |
Öğretme Teknikleri | Dersler, laboratuvarda gerçekleştirilecek pratik alıştırmalarla desteklenecektir. Tüm laboratuvar faaliyetleri SAP S/4HANA kullanılarak gerçekleştirilecektir. |
Ödev ve Projeler | |
Laboratuvar Çalışması | Bu ders laboratuvar çalışması gerektirmektedir. |
Bilgisayar Kullanımı | Bu ders bilgisayar kullanımı gerektirmektedir. |
Diğer Aktiviteler | |
Değerlendirme Yöntemleri |
Değerlendirme Araçları |
Sayı |
Ağırlık |
Uygulama |
6 |
% 40 |
Ara Sınavlar |
1 |
% 30 |
Final |
1 |
% 30 |
TOPLAM |
% 100 |
|
Ders Yönetimi |
palutp@mef.edu.tr
Sınavlar: Kapalı kitap ve kapalı not sistemi uygulanacaktır.
Uygulamalar: Öğrenciler, ders sırasında alıştırmaları bağımsız olarak tamamlayacaktır. Kaçırılan alıştırmalar için telafi yapılmayacaktır.
Ara sınavı kaçırmak: Sınav günü sınava katılamazsanız ve geçerli bir mazeretiniz yoksa sınavdan sıfır (0) alacaksınız. Aksi halde, geçerli mazeret belgeleri beş iş günü içinde sunulduğu takdirde telafi sınavı yapılacaktır. Birinci ve ikinci derece akrabaların ölümü, iflas, gözaltı, ameliyat, iki veya daha fazla gün süren sağlık raporu ve zorlayıcı nedenler için telafi sınavı yapılabilir. Değerlendirme sırasında öğrenciden ek belgeler talep edilebilir. İş görüşmeleri, işveren etkinlikleri, düğünler, tatiller ve benzeri durumlar geçerli mazeret olarak kabul edilmeyecektir. Telafi sınavı için başka bir mazeret kabul edilmeyecektir.
Final sınavına girme uygunluğu: Öğrencilerin final sınavına girebilmek için alıştırmalardan en az 40/100 almaları gerekmektedir.
Final sınavını kaçırmak: Fakülte yönetmelikleri gereğince.
Sertifika: Dönem sonunda en az 70/100 ağırlıklı ortalama puanı elde eden öğrenciler, SAP Türkiye ve MEF Üniversitesi tarafından onaylı SAP S/4HANA sertifikası almaya hak kazanacaktır.
Devam kuralları: YÖK yönetmeliklerine göre, öğrencilerin derslerin en az %70’ine katılmaları zorunludur. Sınıfta yapılan duyurulardan öğrenciler sorumludur.
Resmi e-posta kullanımı: Dersin öğretim görevlisi, e-posta yoluyla gönderilen bilgilerin, sistemde bir sorun oluşmadığı sürece, 24 saat içinde alınacağını varsayar.
Uygunsuz davranış, akademik dürüstsüzlük ve intihal: YÖK Disiplin Yönetmeliği'ne tabidir. |