IE 442 Enterprise Resource PlanningMEF ÜniversitesiAkademik Programlar Endüstri MühendisliğiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Endüstri Mühendisliği
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü Mühendislik Fakültesi
Ders Kodu IE 442
Ders Adı İngilizce Enterprise Resource Planning
Ders Adı Türkçe Kurumsal Kaynak Planlama
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ters-Yüz Öğrenme,Ders
Dersin Düzeyi Orta
Dönem Güz
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 3 Okuma: Laboratuvar : Diğer:
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 142 saat
Ders Kredileri 6 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul IE 303 - Production Planning and Control
ACCT 204 - Financial and Managerial Accounting
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Finansal muhasebe, üretim planlama
Kayıt Kısıtlamaları Sadece lisans öğrencileri
Genel Eğitim Hedefi Öğrencilerin ERP sistemlerindeki entegre iş süreçlerini kavramasını sağlamak ve öğrencilere çeşitli SAP S/4HANA modüllerinde uygulama deneyimi kazandırmak.
Ders Açıklaması Bu ders, ERP sistemleri kullanarak bir organizasyondaki iş süreçlerinin entegrasyonunu kapsamaktadır. Ele alınan iş süreçleri muhasebe, satın alma, satış ve dağıtım, üretim ve malzeme planlamasını içermektedir.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) ERP sistemlerinin, organizasyonlardaki bilgi sistemlerinin etkinliğini nasıl artırdığını anlar
2) İş süreçleri arasındaki ana entegrasyon noktalarını belirler
3) Çeşitli iş süreçleriyle ilgili temel kavramları açıklar
4) Çeşitli iş süreçlerindeki temel adımları gerçekleştirmek için SAP S/4HANA'yı etkin bir şekilde kullanır
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4
1) Mühendislik, bilim ve matematik prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
2) Halk sağlığı, güvenlik ve refahın yanı sıra, küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak, ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi
3) Farklı kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi
4) Mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi
5) Takım üyeleriyle birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam oluşturan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma becerisi
6) Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik değerlendirmesi yaparak sonuçlara ulaşma becerisi
7) Gerekli olduğunda yeni bilgileri edinme ve uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bu bilgileri uygulama becerisi

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Mühendislik, bilim ve matematik prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi S Sınav
2) Halk sağlığı, güvenlik ve refahın yanı sıra, küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak, ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi N
3) Farklı kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi N
4) Mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi N
5) Takım üyeleriyle birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam oluşturan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma becerisi N
6) Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik değerlendirmesi yaparak sonuçlara ulaşma becerisi S Sınav
7) Gerekli olduğunda yeni bilgileri edinme ve uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bu bilgileri uygulama becerisi N
Hazırlayan ve Tarih PERAL TOKTAŞ PALUT , October 2024
Ders Koordinatörü PERAL TOKTAŞ PALUT
Dönem Güz
Dersi Veren(ler) Doç. Dr. PERAL TOKTAŞ PALUT

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) İş Süreçleri ve ERP Sistemlerine Giriş
2) İş Süreçleri ve ERP Sistemlerine Giriş
3) İş Süreçleri: Finansal Muhasebe
4) İş Süreçleri: Finansal Muhasebe
5) İş Süreçleri: Satın Alma
6) İş Süreçleri: Satın Alma
7) İş Süreçleri: Satın Alma
8) İş Süreçleri: Satış ve Dağıtım
9) İş Süreçleri: Satış ve Dağıtım
10) İş Süreçleri: Üretim
11) İş Süreçleri: Üretim
12) İş Süreçleri: Malzeme Planlama
13) İş Süreçleri: Malzeme Planlama
14) Genel Tekrar ve Değerlendirme
15) Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi
16) Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi
Gerekli/Tavsiye Edilen OkumalarGerekli: ● Magal SR, Word J, 2020. Business Process Integration with SAP S/4HANA, Epistemy Press. Önerilen: ● Gürsoy Ç, 2021. SAP S/4HANA, Kodlab. ● Monk E, Wagner B, 2012. Concepts in Enterprise Resource Planning, Course Technology Cengage Learning. ● Shtub A, Karni R, 2014. ERP: The Dynamics of Supply Chain and Process Management, Springer. ● Sumner M, 2004. Enterprise Resource Planning, Prentice Hall. ● Heizer J, Render B, Munson J, 2022. Operations Management: Sustainability and Supply Chain Management, Pearson.
Öğretme TeknikleriDersler, laboratuvarda gerçekleştirilecek pratik alıştırmalarla desteklenecektir. Tüm laboratuvar faaliyetleri SAP S/4HANA kullanılarak gerçekleştirilecektir.
Ödev ve Projeler
Laboratuvar ÇalışmasıBu ders laboratuvar çalışması gerektirmektedir.
Bilgisayar KullanımıBu ders bilgisayar kullanımı gerektirmektedir.
Diğer Aktiviteler
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Uygulama 6 % 40
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 30
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi palutp@mef.edu.tr

Sınavlar: Kapalı kitap ve kapalı not sistemi uygulanacaktır. Uygulamalar: Öğrenciler, ders sırasında alıştırmaları bağımsız olarak tamamlayacaktır. Kaçırılan alıştırmalar için telafi yapılmayacaktır. Ara sınavı kaçırmak: Sınav günü sınava katılamazsanız ve geçerli bir mazeretiniz yoksa sınavdan sıfır (0) alacaksınız. Aksi halde, geçerli mazeret belgeleri beş iş günü içinde sunulduğu takdirde telafi sınavı yapılacaktır. Birinci ve ikinci derece akrabaların ölümü, iflas, gözaltı, ameliyat, iki veya daha fazla gün süren sağlık raporu ve zorlayıcı nedenler için telafi sınavı yapılabilir. Değerlendirme sırasında öğrenciden ek belgeler talep edilebilir. İş görüşmeleri, işveren etkinlikleri, düğünler, tatiller ve benzeri durumlar geçerli mazeret olarak kabul edilmeyecektir. Telafi sınavı için başka bir mazeret kabul edilmeyecektir. Final sınavına girme uygunluğu: Öğrencilerin final sınavına girebilmek için alıştırmalardan en az 40/100 almaları gerekmektedir. Final sınavını kaçırmak: Fakülte yönetmelikleri gereğince. Sertifika: Dönem sonunda en az 70/100 ağırlıklı ortalama puanı elde eden öğrenciler, SAP Türkiye ve MEF Üniversitesi tarafından onaylı SAP S/4HANA sertifikası almaya hak kazanacaktır. Devam kuralları: YÖK yönetmeliklerine göre, öğrencilerin derslerin en az %70’ine katılmaları zorunludur. Sınıfta yapılan duyurulardan öğrenciler sorumludur. Resmi e-posta kullanımı: Dersin öğretim görevlisi, e-posta yoluyla gönderilen bilgilerin, sistemde bir sorun oluşmadığı sürece, 24 saat içinde alınacağını varsayar. Uygunsuz davranış, akademik dürüstsüzlük ve intihal: YÖK Disiplin Yönetmeliği'ne tabidir.

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 2 3 2 98
Ara Sınavlar 1 15 2 17
Final 1 25 2 27
Toplam İş Yükü 142
Toplam İş Yükü/25 5.7
AKTS 6