EE 486 Computing with Emerging TechnologiesMEF ÜniversitesiAkademik Programlar HukukÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Hukuk
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü Mühendislik Fakültesi
Ders Kodu EE 486
Ders Adı İngilizce Computing with Emerging Technologies
Ders Adı Türkçe Gelişen Teknolojilerle Hesaplama
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ters-Yüz Öğrenme
Dersin Düzeyi Orta
Dönem Güz
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 3 Okuma: 0 Laboratuvar : 0 Diğer: 0
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 153 saat
Ders Kredileri 6 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul EE 201 - Circuit Analysis I | EE 212 - Electrical and Electronic Circuits
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi EE 201 or EE 212
Kayıt Kısıtlamaları Only Undergraduate Students
Genel Eğitim Hedefi To learn to understand and analyze emerging nanoelectronic circuits and computing paradigms, compare them with conventional CMOS-based technologies, and investigate related algorithms and CAD tools, so as to explore and innovate in the field of advanced electronic circuits.
Ders Açıklaması Mevcut CMOS tabanlı teknolojiler beklenen sınırlara yaklaşırken, ortaya çıkan nanoteknolojilerin ve yeni hesaplama paradigmalarının gelecekteki elektronik devrelerde kullanılması bekleniyor. Bu derste nanoelektronik devreler geleneksel CMOS tabanlı devrelerle karşılaştırmalı olarak ele alınmaktadır. Deterministik ve olasılıksal olarak ortaya çıkan hesaplama modelleri, ilgili algoritmalar ve CAD araçları incelenmektedir. Gelişen teknolojilerin disiplinler arası doğası göz önüne alındığında, bu ders temel devre bilgisine sahip mühendislik öğrencileri için uygundur.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) cmos devre elemanlarını, nano-kroşe ve memristör anahtarları, tersinir kuantum kapıları, yaklaşık devreler ve sistemler ile yeni nesil transistörler dahil olmak üzere hesaplamalı nanoelektronikteki devre elemanları ve cihazları ile karşılaştırır,
2) yeni ortaya çıkan hesaplama modellerini ve algoritmalarını devre seviyesinde simüle eder,
3) deterministik ve olasılıksal hesaplama paradigmalarını analiz eder,
4) hesaplama modellerinin alan, güç, hız ve doğruluk açısından performansını tartışır,
5) kalıcı ve geçici hatalar için hata analizi ve tolerans tekniklerini uygular.
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4 5
1) Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular.
2) Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular.
3) Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir.
4) Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir.
5) Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar.
6) Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur.
7) Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir.
8) Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır.
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
10) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir.
11) Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur.
12) Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur.

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular. S
2) Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular. N
3) Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir. N
4) Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. S
5) Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar. N
6) Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur. N
7) Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir. N
8) Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır. N
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. S
10) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. H
11) Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur. N
12) Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur. N
Hazırlayan ve Tarih TUBA AYHAN ,
Ders Koordinatörü TUBA AYHAN
Dönem Güz
Dersi Veren(ler)

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Giriş
2) Yeni Nesil Nano Ölçekli Cihazlar ve Anahtarların Genel Bakışı,
3) Tersinir Kuantum Hesaplama,
4) Tersinir Devre Analizi ve Sentezi,
5) Moleküler Hesaplama: Bireysel Moleküller ve DNA İpliği Yer Değiştirme ile,
6) Anahtarlamalı Nano Dizilerle Hesaplama ve Mantık Sentezi,
7) Nano Diziler ve Memristör Dizileri,
8) Olasılıksal/Stokastik ve Yaklaşık Hesaplama,
9) Kusurlar, Hatalar, Yanılgılar ve Analiz ve Toleransları,
10) Kusurlar, Hatalar, Yanılgılar ve Analiz ve Toleransları,
11) Kusurlar, Hatalar, Yanılgılar ve Analiz ve Toleransları,
12) Proje Tasarımı ve Öğrenci Sunumları,
13) Proje Tasarımı ve Öğrenci Sunumları,
14) Proje Tasarımı ve Öğrenci Sunumları,
15) Final Sınavı ve Sunum Dönemi.
16) Final Sınavı ve Sunum Dönemi.
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar1. Adamatzky, A. (Ed.). (2016). Advances in Unconventional Computing: Volume 1: Theory (Vol. 22). Springer. 2. Waser, R. (2012). Nanoelectronics and information technology. John Wiley & Sons. 3. Iniewski, K. (2010). Nanoelectronics: nanowires, molecular electronics, and nanodevices. McGraw Hill Professional. 4. Stanisavljević, M., Schmid, M, Leblebici, Y. (2010). Reliability of Nanoscale Circuits and Systems: Methodologies and Circuit Architectures, Springer. 5. Adamatzky, A., Bull, L., Costello, B. L., Stepney, S., Teuscher, C. (2007). Unconventional Computing, Luniver Press. 6. Zomaya, Y. (2006). Handbook of Nature-Inspired and Innovative Computing: Integrating Classical Models with Emerging Technologies, Springer. 7. Yanushkevich, S., Shmerko, V., Lyshevski, S. (2005). Logic Design of NanoICs, CRC Press.
Öğretme TeknikleriContact hours using “Flipped Classroom” as an active learning technique.
Ödev ve ProjelerPresentations are made individually or in groups depending on class size. Presentation topics will be posted.
Laboratuvar Çalışması-
Bilgisayar KullanımıCircuit CAD tools are used.
Diğer Aktiviteler-
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Ödev 4 % 40
Sunum 1 % 20
Projeler 1 % 40
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi altunm@mef.edu.tr
-

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 2 3 70
Sunum / Seminer 1 15 2 17
Proje 1 30 2 2 34
Ödevler 4 6 2 32
Toplam İş Yükü 153
Toplam İş Yükü/25 6.1
AKTS 6