İngilizce Öğretmenliği | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | Eğitim Fakültesi | |||||
Ders Kodu | ELT 441 | |||||
Ders Adı İngilizce | Special Topics in Foreign Language Education | |||||
Ders Adı Türkçe | Yabancı Dil Eğitiminde Özel Konular | |||||
Öğretim Dili | EN | |||||
Ders Türü | Seçiniz,Alıştırma,Ters-Yüz Öğrenme,,Ders,Pratik,Proje | |||||
Dersin Düzeyi | Seçiniz | |||||
Dönem | Bahar,Güz,Yaz Okulu | |||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
|||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 150 saat | |||||
Ders Kredileri | 5 AKTS | |||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | |||||
Ön Koşul | Yok | |||||
Yan Koşul | Yok | |||||
Beklenen Ön Bilgi | -- | |||||
Kayıt Kısıtlamaları | Sadece Lisans Öğrencileri | |||||
Genel Eğitim Hedefi | Yabancı dil sınıflarında eleştirel düşünme ilkeleri ve uygulamalarının teori ve uygulamalı kullanımına ilişkin anlayışı derinleştirmek. | |||||
Ders Açıklaması | Bu ders, her dönem dersi veren öğretim üyesinin/görevlisinin uzmanlığı ve güncel araştırma konularına göre şekillenen esnek bir müfredat/ders izlencesi sunar. Öğrenciler, yabancı dil eğitiminde ve uygulamalı dilbilim alanlarında post hümanizm, teknoloji entegrasyonu, çok dilli eğitim, dil politikası, kültürlerarası iletişim ve yenilikçi değerlendirme yöntemleri gibi öncü eğilimler, metodolojiler ve konular hakkında bilgi edineceklerdir. Derslerde uygulanacak olan sınıf içi tartışmalar, vaka incelemeleri ve proje tabanlı öğrenme yoluyla, öğrenciler alandaki güncel zorluklar ve fırsatlar hakkında daha derin bir anlayış kazanacaklardır. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) explain recent trends and developments in foreign language education and applied linguistics 2) analyze contemporary methodologies, approaches and technologies in language teaching. 3) apply innovative teaching strategies and tools in practical language teaching scenarios. 4) reflect on their own teaching practices and beliefs in light of new research and trends. 5) design and conduct projects/research on a specific topic related to foreign language education. 6) assess the impact of language policies and societal factors on foreign language education. |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
---|---|---|---|---|---|---|
1) Önceki yeterliliklere dayalı olarak İngilizce Dili Eğitimi ile ilgili kavramları bütünleştirmek ve kavramlar arası ilişkileri fark eder; bilginin kaynağını, sınırlarını, gerçekliğini ve güvenilirliğini değerlendirmeye ilişkin anlayış gösterir ve bu bilgiyi üretmeye ilişkin yöntemleri tartışır. | ||||||
2) İkinci Dil (L2) öğretimi ve öğrenimiyle ilgili uygulamalı dilbilim bilgisini gösterir. | ||||||
3) İkinci Dil (L2) Edinimi ve Öğretimi alanındaki L2 kullanımı, L2 analizi, L2 süreçleri ve L2 pedagojisi ve program yönetimi konuları hakkında eleştirel ve bağımsız düşünür. | ||||||
4) Türk eğitim sisteminin amacını, yapısını, işleyişini, sınıf yönetimi yaklaşımlarını ve eğitimle ilgili kavramları tanımlar. | ||||||
5) Değerlendirmeyle ilgili kavram ve yapıları anlar; yeterlilikleri değerlendirmek için çeşitli değerlendirme yöntemlerini, araçlarını ve stratejilerini kullanır. | ||||||
6) Çağdaş dil öğrenme kuram ve uygulamaları doğrultusunda, öğrenme stilleri ve çoklu zekâyı dikkate alarak günlük ders planları hazırlar. | ||||||
7) İngiliz ve Amerikan Edebiyatını temel düzeyde analiz eder ve karşılaştırır. Edebiyat ve dramanın temel kavramlarını ve ilkelerini açıklayın ve bunları yabancı dil öğretiminde uygular. | ||||||
8) Disiplin içi ve sosyal düzeyde demokratik ve etik tutum ve davranış açısından topluma örnek olur, kalite yönetim süreçlerine katılır ve sürdürülebilirliği sağlar. | ||||||
9) Bireysel ve grup çalışmaları içerisinde sorumluluk alır, görevleri sorumlu ve etkili bir şekilde gerçekleştirir, uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve grup olarak çalışır; kendini birey olarak değerlendirir, yaratıcı ve güçlü niteliklerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirmeye çalışır. | ||||||
10) Türk devriminin ortaya çıkmasına neden olan toplumsal, ekonomik, siyasal ve düşünsel koşulları yorumlar; Atatürk ilke ve inkılapları doğrultusunda, toplumu benimser, yurt sevgisi, ulusal amaç ve ülküleri de içeren insani değerleri benimser. | ||||||
11) Sınıf ortamında alan bilgisi düzeyinden Avrupa Bilgisayar Kullanım Lisansı'nın gerektirdiği düzeye ve ötesine kadar bilgisayar yazılımları ile çeşitli bilgi ve iletişim teknolojilerini seçip kullanır. | ||||||
12) İhtiyaçlar doğrultusunda yaşam boyu öğrenme becerisi kazanır, sosyal ve sanatsal etkinlikleri takip eder, güncel olarak tartışılan küresel sorunlara ilişkin farkındalık gösterir, yasal sorumluluklar ve haklar gibi konularda Milli Eğitim Bakanlığı kurallarına uygun hareket eder, ulusal ve uluslararası kültürler arasındaki farklılıkları anlayıp farklı kültürlere uyum sağlayabilir; yakın çevresine yönelik sosyal sorumluluk faaliyetleri ve projeleri planlar. | ||||||
13) Görevlendirildiği okulun öğretim kadrosuyla işbirliği yapmaya yönelik istekli davranır, okul topluluğu ve toplumun geneliyle İngilizce dil eğitimi alanında etkili bir şekilde iletişim kurar. | ||||||
14) Avrupa Dil Portföyü'nün (CEFR) C1 düzeyinde İngilizce kullanma becerisini gösterir ve başka bir yabancı dili öğrenmeye ilgi duyar. |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Önceki yeterliliklere dayalı olarak İngilizce Dili Eğitimi ile ilgili kavramları bütünleştirmek ve kavramlar arası ilişkileri fark eder; bilginin kaynağını, sınırlarını, gerçekliğini ve güvenilirliğini değerlendirmeye ilişkin anlayış gösterir ve bu bilgiyi üretmeye ilişkin yöntemleri tartışır. | H | Ödev,Derse Katılım,Sunum |
2) | İkinci Dil (L2) öğretimi ve öğrenimiyle ilgili uygulamalı dilbilim bilgisini gösterir. | S | Derse Katılım,Sunum |
3) | İkinci Dil (L2) Edinimi ve Öğretimi alanındaki L2 kullanımı, L2 analizi, L2 süreçleri ve L2 pedagojisi ve program yönetimi konuları hakkında eleştirel ve bağımsız düşünür. | S | |
4) | Türk eğitim sisteminin amacını, yapısını, işleyişini, sınıf yönetimi yaklaşımlarını ve eğitimle ilgili kavramları tanımlar. | S | Ödev |
5) | Değerlendirmeyle ilgili kavram ve yapıları anlar; yeterlilikleri değerlendirmek için çeşitli değerlendirme yöntemlerini, araçlarını ve stratejilerini kullanır. | N | |
6) | Çağdaş dil öğrenme kuram ve uygulamaları doğrultusunda, öğrenme stilleri ve çoklu zekâyı dikkate alarak günlük ders planları hazırlar. | S | Ödev,Derse Katılım,Sunum |
7) | İngiliz ve Amerikan Edebiyatını temel düzeyde analiz eder ve karşılaştırır. Edebiyat ve dramanın temel kavramlarını ve ilkelerini açıklayın ve bunları yabancı dil öğretiminde uygular. | S | Seçiniz,Ödev,Derse Katılım,Sunum |
8) | Disiplin içi ve sosyal düzeyde demokratik ve etik tutum ve davranış açısından topluma örnek olur, kalite yönetim süreçlerine katılır ve sürdürülebilirliği sağlar. | H | Seçiniz,Ödev,Derse Katılım,Sunum |
9) | Bireysel ve grup çalışmaları içerisinde sorumluluk alır, görevleri sorumlu ve etkili bir şekilde gerçekleştirir, uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve grup olarak çalışır; kendini birey olarak değerlendirir, yaratıcı ve güçlü niteliklerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirmeye çalışır. | H | Ödev,Derse Katılım,Sunum |
10) | Türk devriminin ortaya çıkmasına neden olan toplumsal, ekonomik, siyasal ve düşünsel koşulları yorumlar; Atatürk ilke ve inkılapları doğrultusunda, toplumu benimser, yurt sevgisi, ulusal amaç ve ülküleri de içeren insani değerleri benimser. | N | |
11) | Sınıf ortamında alan bilgisi düzeyinden Avrupa Bilgisayar Kullanım Lisansı'nın gerektirdiği düzeye ve ötesine kadar bilgisayar yazılımları ile çeşitli bilgi ve iletişim teknolojilerini seçip kullanır. | S | Seçiniz,Ödev,Derse Katılım,Sunum |
12) | İhtiyaçlar doğrultusunda yaşam boyu öğrenme becerisi kazanır, sosyal ve sanatsal etkinlikleri takip eder, güncel olarak tartışılan küresel sorunlara ilişkin farkındalık gösterir, yasal sorumluluklar ve haklar gibi konularda Milli Eğitim Bakanlığı kurallarına uygun hareket eder, ulusal ve uluslararası kültürler arasındaki farklılıkları anlayıp farklı kültürlere uyum sağlayabilir; yakın çevresine yönelik sosyal sorumluluk faaliyetleri ve projeleri planlar. | H | Ödev,Derse Katılım,Sunum,Proje |
13) | Görevlendirildiği okulun öğretim kadrosuyla işbirliği yapmaya yönelik istekli davranır, okul topluluğu ve toplumun geneliyle İngilizce dil eğitimi alanında etkili bir şekilde iletişim kurar. | N | |
14) | Avrupa Dil Portföyü'nün (CEFR) C1 düzeyinde İngilizce kullanma becerisini gösterir ve başka bir yabancı dili öğrenmeye ilgi duyar. | H | Seçiniz,Ödev,Derse Katılım,Sunum,Proje |
Hazırlayan ve Tarih | DERYA ALTINMAKAS , October 2024 |
Ders Koordinatörü | DERYA ALTINMAKAS |
Dönem | Bahar,Güz,Yaz Okulu |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi DERYA ALTINMAKAS |
Hafta | Konu |
1) | Introduction & Orientation to the course and syllabus. |
2) | Anthropocene and Capitalism: Ontology, Epistemology, and Ethics *Chapters from Haraway (2016) |
3) | Post-Humanism, Eco-Centrism, and Education: Ontology, Epistemology, and Ethics Case Study: Forest Schools *Mycock (2020) Forest schools: moving towards an alternative pedagogical response to the Anthropocene? Discourse: Studies in the Cultural Politics of Education, 41:3, 427-440, DOI: 10.1080/01596306.2019.1670446 |
4) | Social justice, sustainability and peace Chapters from Shiva (2016) |
5) | Social justice and prosumer economy with a Guest Speaker Habbard, (2014) The prosumer economy. Finweek, pp.10–10. |
6) | Humanist and Common World Pedagogies Chapters from Barad (2007), Haraway (2016), Harker (2005) |
7) | Humanist and Common World Pedagogies Chapters from Barad (2007), Haraway (2016), Harker (2005) |
8) | Biomimicry and Education Chapters from Dreyfus (2002) |
9) | Biomimicry and Education Chapters from Dreyfus (2002) |
10) | Guest Speaker on Integrating Regenerative Education into School Systems |
11) | Project Design Workshop |
12) | Project Design Workshop |
13) | Q&A session and Peer Feedback on Final Projects |
14) | Q&A session and Peer Feedback on Final Projects |
15) | Final Examination Period |
16) | Final Examination Period |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | -- | ||||||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Tersyüz sınıf; grup çalışması; bireysel çalışma; ders planlama; mikro öğretim; sunum | ||||||||||||||||||
Ödev ve Projeler | Students will work in groups to design a project tailored to a specific educational context, which will help them incorporate sustainability concepts, ecological principles, and social justice and equity, Common World Pedagogies into an educational setting. | ||||||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | -- | ||||||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | İletişim; Blackboard | ||||||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | -- | ||||||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
||||||||||||||||||
Ders Yönetimi |
altinmakasd@mef.edu.tr 543 |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 3 | 2 | 98 | ||
Ödevler | 3 | 8 | 3 | 33 | |||
Final | 1 | 16 | 3 | 19 | |||
Toplam İş Yükü | 150 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 6.0 | ||||||
AKTS | 5 |