ECON 303 Economics Research and CommunicationMEF ÜniversitesiAkademik Programlar EkonomiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Ekonomi
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Ders Kodu ECON 303
Ders Adı İngilizce Economics Research and Communication
Ders Adı Türkçe Ekonomik Araştırma ve İletişim
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ters-Yüz Öğrenme
Dersin Düzeyi Orta
Dönem Güz
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 3 Okuma: 0 Laboratuvar : 0 Diğer: 0
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 136.5 saat
Ders Kredileri 5 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul ECON 102 - Macroeconomics
ECON 101 - Microeconomics
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Temel mikroekonomi ve makroekonomi bilgisi
Kayıt Kısıtlamaları Sadece lisans öğrencileri
Genel Eğitim Hedefi Ekonomi alanında araştırma çalışmaları için gerekli bilgi ve becerileri kazanmak.
Ders Açıklaması Bu ders öğrencilere ekonomik araştırma yapma sürecinde rehberlik etmeyi amaçlamaktadır. Ders kapsamında her öğrenci bir araştırma konusu seçecek, bu konuda literatür taraması yapacak, veri analizi uygulayacak ve sonuçları hem yazılı hem de sözlü olarak sunacaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) Araştırma soruları formüle etmek;
2) Yayınlanmış araştırmaları bulmak ve belirli bir konu hakkında ekonomik literatürü özetlemek;
3) Veri toplamak, veri analizi yapmak ve sonuçları yorumlamak;
4) Akademik yazma becerilerini sergilemek;
5) Sunum becerilerini göstermek.
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4 5
1) Ekonomi konusunda geniş bir anlayışa sahip olup, diğer sosyal bilimler ve matematikle derin bir etkileşime sahip olmak.
2) Farklı ekonomi alanlarının etkileşimlerini anlama konusunda bilgi ve beceriler sergilemek
3) Mikroekonomik ve makroekonomik teoriyi anlamak
4) Ekonomik kavramları karmaşık sorunları çözmek ve karar verme yeteneğini geliştirmek için uygulamak.
5) Farklı ekonomik sistemleri analiz etmek için nicel teknikler kullanmak.
6) Teorik bilgileri, Türk ve küresel ekonomilere ilişkin sorunları analiz etmek için uygulamak.
7) Ekonomik verileri işlemek ve değerlendirmek için istatistiksel araçlar ve yaygın yazılım programları konusunda yetkinlik göstermek.
8) Ekonomik analizin tüm aşamalarında - veri toplama, yorumlama ve bulguları yayma - bilimsel ve etik değerlere göre davranmak.
9) Bilimsel bilgileri alışverişinde yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde).
10) Bireysel ve profesyonel etik davranış sergiler ve sosyal sorumluluk taşımak.
11) Yüksek derecede özerklikle daha ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergilemek.

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Ekonomi konusunda geniş bir anlayışa sahip olup, diğer sosyal bilimler ve matematikle derin bir etkileşime sahip olmak. S Sınav,Sunum,Proje
2) Farklı ekonomi alanlarının etkileşimlerini anlama konusunda bilgi ve beceriler sergilemek S Sınav,Sunum,Proje
3) Mikroekonomik ve makroekonomik teoriyi anlamak S Sınav,Sunum,Proje
4) Ekonomik kavramları karmaşık sorunları çözmek ve karar verme yeteneğini geliştirmek için uygulamak. H Sınav,Sunum,Proje
5) Farklı ekonomik sistemleri analiz etmek için nicel teknikler kullanmak. H Sınav,Sunum,Proje
6) Teorik bilgileri, Türk ve küresel ekonomilere ilişkin sorunları analiz etmek için uygulamak. H Sınav,Sunum,Proje
7) Ekonomik verileri işlemek ve değerlendirmek için istatistiksel araçlar ve yaygın yazılım programları konusunda yetkinlik göstermek. H Sınav,Sunum,Proje
8) Ekonomik analizin tüm aşamalarında - veri toplama, yorumlama ve bulguları yayma - bilimsel ve etik değerlere göre davranmak. H Sınav,Sunum,Proje
9) Bilimsel bilgileri alışverişinde yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde). H Sınav,Sunum,Proje
10) Bireysel ve profesyonel etik davranış sergiler ve sosyal sorumluluk taşımak. H Sınav,Sunum,Proje
11) Yüksek derecede özerklikle daha ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergilemek. S Sınav,Sunum,Proje
Hazırlayan ve Tarih NAZLI KARAMOLLAOĞLU , November 2023
Ders Koordinatörü NAZLI KARAMOLLAOĞLU
Dönem Güz
Dersi Veren(ler) Doç. Dr. NAZLI KARAMOLLAOĞLU

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Ekonomi Araştırma Sürecine Giriş
2) Ampirik Proje 1/ Araştırma Önerisi/Raporu Yazma
3) Ampirik Proje 1 devam* / Ekonomi alanında bir konu üzerinde literatür taraması
4) Ampirik Proje 2 / Referanslar ve Atıf Stilleri
5) Ampirik Proje 2 devam
6) Yazmayı bir araştırma aracı olarak kullanma, bir araştırma projesinin sonuçlarını iletme
7) Ara Sınav
8) Ampirik Proje 3
9) Ampirik Proje 3 devam
10) Ampirik Proje 4
11) Ampirik Proje 4 devam
12) Poster Sunumu Atölyesi
13) Sunum Provası
14) Final Raporları ve Bireysel Sunumlar Üzerine Geri Bildirim
15) Final Sınavı Dönemi
16) Final Sınavı Dönemi
Gerekli/Tavsiye Edilen OkumalarGreenlaw, S., Doing Economics: A Guide to Understanding and Carrying Out Economics Research, South-Western Cengage Learning. Doing Economics (ebook) by CORE Econ
Öğretme TeknikleriTers yüz öğrenme
Ödev ve ProjelerVar
Laboratuvar ÇalışmasıYok
Bilgisayar KullanımıVar
Diğer AktivitelerVar
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Devam 14 % 0
Sunum 1 % 25
Projeler 1 % 15
Rapor Teslimi 1 % 60
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi karamollaoglun@mef.edu.tr

Ders hakkında daha fazla detaylı bilgi, ofis saatleri gibi, Blackboard'ta bulunabilir. Katılım zorunludur. Akademik Dürüstlük ve İntihal: YÖK Yönetmeliği.

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 2 3 1 84
Ödevler 5 6 2 40
Küçük Sınavlar 5 0.5 0.5 5
Ara Sınavlar 1 6 1.5 7.5
Toplam İş Yükü 136.5
Toplam İş Yükü/25 5.5
AKTS 5