Ekonomi | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi | ||||
Ders Kodu | ECON 303 | ||||
Ders Adı İngilizce | Economics Research and Communication | ||||
Ders Adı Türkçe | Ekonomik Araştırma ve İletişim | ||||
Öğretim Dili | EN | ||||
Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme | ||||
Dersin Düzeyi | Orta | ||||
Dönem | Güz | ||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 136.5 saat | ||||
Ders Kredileri | 5 AKTS | ||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||
Ön Koşul |
ECON 102 - Macroeconomics ECON 101 - Microeconomics |
||||
Yan Koşul | Yok | ||||
Beklenen Ön Bilgi | Temel mikroekonomi ve makroekonomi bilgisi | ||||
Kayıt Kısıtlamaları | Sadece lisans öğrencileri | ||||
Genel Eğitim Hedefi | Ekonomi alanında araştırma çalışmaları için gerekli bilgi ve becerileri kazanmak. | ||||
Ders Açıklaması | Bu ders öğrencilere ekonomik araştırma yapma sürecinde rehberlik etmeyi amaçlamaktadır. Ders kapsamında her öğrenci bir araştırma konusu seçecek, bu konuda literatür taraması yapacak, veri analizi uygulayacak ve sonuçları hem yazılı hem de sözlü olarak sunacaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Araştırma soruları formüle etmek; 2) Yayınlanmış araştırmaları bulmak ve belirli bir konu hakkında ekonomik literatürü özetlemek; 3) Veri toplamak, veri analizi yapmak ve sonuçları yorumlamak; 4) Akademik yazma becerilerini sergilemek; 5) Sunum becerilerini göstermek. |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
---|---|---|---|---|---|
1) Ekonomi konusunda geniş bir anlayışa sahip olup, diğer sosyal bilimler ve matematikle derin bir etkileşime sahip olmak. | |||||
2) Farklı ekonomi alanlarının etkileşimlerini anlama konusunda bilgi ve beceriler sergilemek | |||||
3) Mikroekonomik ve makroekonomik teoriyi anlamak | |||||
4) Ekonomik kavramları karmaşık sorunları çözmek ve karar verme yeteneğini geliştirmek için uygulamak. | |||||
5) Farklı ekonomik sistemleri analiz etmek için nicel teknikler kullanmak. | |||||
6) Teorik bilgileri, Türk ve küresel ekonomilere ilişkin sorunları analiz etmek için uygulamak. | |||||
7) Ekonomik verileri işlemek ve değerlendirmek için istatistiksel araçlar ve yaygın yazılım programları konusunda yetkinlik göstermek. | |||||
8) Ekonomik analizin tüm aşamalarında - veri toplama, yorumlama ve bulguları yayma - bilimsel ve etik değerlere göre davranmak. | |||||
9) Bilimsel bilgileri alışverişinde yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde). | |||||
10) Bireysel ve profesyonel etik davranış sergiler ve sosyal sorumluluk taşımak. | |||||
11) Yüksek derecede özerklikle daha ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergilemek. |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Ekonomi konusunda geniş bir anlayışa sahip olup, diğer sosyal bilimler ve matematikle derin bir etkileşime sahip olmak. | S | Sınav,Sunum,Proje |
2) | Farklı ekonomi alanlarının etkileşimlerini anlama konusunda bilgi ve beceriler sergilemek | S | Sınav,Sunum,Proje |
3) | Mikroekonomik ve makroekonomik teoriyi anlamak | S | Sınav,Sunum,Proje |
4) | Ekonomik kavramları karmaşık sorunları çözmek ve karar verme yeteneğini geliştirmek için uygulamak. | H | Sınav,Sunum,Proje |
5) | Farklı ekonomik sistemleri analiz etmek için nicel teknikler kullanmak. | H | Sınav,Sunum,Proje |
6) | Teorik bilgileri, Türk ve küresel ekonomilere ilişkin sorunları analiz etmek için uygulamak. | H | Sınav,Sunum,Proje |
7) | Ekonomik verileri işlemek ve değerlendirmek için istatistiksel araçlar ve yaygın yazılım programları konusunda yetkinlik göstermek. | H | Sınav,Sunum,Proje |
8) | Ekonomik analizin tüm aşamalarında - veri toplama, yorumlama ve bulguları yayma - bilimsel ve etik değerlere göre davranmak. | H | Sınav,Sunum,Proje |
9) | Bilimsel bilgileri alışverişinde yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde). | H | Sınav,Sunum,Proje |
10) | Bireysel ve profesyonel etik davranış sergiler ve sosyal sorumluluk taşımak. | H | Sınav,Sunum,Proje |
11) | Yüksek derecede özerklikle daha ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergilemek. | S | Sınav,Sunum,Proje |
Hazırlayan ve Tarih | NAZLI KARAMOLLAOĞLU , November 2023 |
Ders Koordinatörü | NAZLI KARAMOLLAOĞLU |
Dönem | Güz |
Dersi Veren(ler) | Doç. Dr. NAZLI KARAMOLLAOĞLU |
Hafta | Konu |
1) | Ekonomi Araştırma Sürecine Giriş |
2) | Ampirik Proje 1/ Araştırma Önerisi/Raporu Yazma |
3) | Ampirik Proje 1 devam* / Ekonomi alanında bir konu üzerinde literatür taraması |
4) | Ampirik Proje 2 / Referanslar ve Atıf Stilleri |
5) | Ampirik Proje 2 devam |
6) | Yazmayı bir araştırma aracı olarak kullanma, bir araştırma projesinin sonuçlarını iletme |
7) | Ara Sınav |
8) | Ampirik Proje 3 |
9) | Ampirik Proje 3 devam |
10) | Ampirik Proje 4 |
11) | Ampirik Proje 4 devam |
12) | Poster Sunumu Atölyesi |
13) | Sunum Provası |
14) | Final Raporları ve Bireysel Sunumlar Üzerine Geri Bildirim |
15) | Final Sınavı Dönemi |
16) | Final Sınavı Dönemi |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Greenlaw, S., Doing Economics: A Guide to Understanding and Carrying Out Economics Research, South-Western Cengage Learning. Doing Economics (ebook) by CORE Econ | ||||||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Ters yüz öğrenme | ||||||||||||||||||
Ödev ve Projeler | Var | ||||||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | Yok | ||||||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | Var | ||||||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | Var | ||||||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
||||||||||||||||||
Ders Yönetimi |
karamollaoglun@mef.edu.tr Ders hakkında daha fazla detaylı bilgi, ofis saatleri gibi, Blackboard'ta bulunabilir. Katılım zorunludur. Akademik Dürüstlük ve İntihal: YÖK Yönetmeliği. |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 3 | 1 | 84 | ||
Ödevler | 5 | 6 | 2 | 40 | |||
Küçük Sınavlar | 5 | 0.5 | 0.5 | 5 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 6 | 1.5 | 7.5 | |||
Toplam İş Yükü | 136.5 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 5.5 | ||||||
AKTS | 5 |