EE 201 Circuit Analysis IMEF ÜniversitesiAkademik Programlar PsikolojiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Psikoloji
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü Mühendislik Fakültesi
Ders Kodu EE 201
Ders Adı İngilizce Circuit Analysis I
Ders Adı Türkçe Devre Analizi I
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ters-Yüz Öğrenme,Laboratuvar Çalışması
Dersin Düzeyi Başlangıç
Dönem Bahar
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 3 Okuma: - Laboratuvar : 2 Diğer: -
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 176 saat
Ders Kredileri 7 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul MATH 115 - Calculus I
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi MATH 115
Kayıt Kısıtlamaları Sadece Lisans Öğrencileri
Genel Eğitim Hedefi Elektrik devrelerinin temel bileşenlerini ve özelliklerini öğrenmek ve elektrik devrelerinin matematiksel tekniklerle nasıl analiz edileceğini öğretmek.
Ders Açıklaması Bu ders ikinci sınıf öğrencilerini elektrik devrelerinin temel bileşenleri ve özellikleri ile elektrik devrelerini analiz edebilmek için gerekli matematiksel yöntemlerle tanıştırmaktadır. Ders içeriği temel devre bileşenleri ile onların akım-voltaj özelliklerini, devre teorem ve denklemlerini, DC devre analiz tekniklerini, RC, RL ve RLC devrelerini, AC devreleri için zaman ve frekans alanlarındaki analizleri içermektedir. Teorik derslere laboratuvar çalışmaları da eşlik etmektedir.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) temel devre bileşenlerini ve özelliklerini tanımlar;
2) elektrik devrelerini matematiksel tekniklerle analiz eder;
3) verilen özellikleri karşılayacak şekilde elektrik devreleri tasarlar;
4) Laboratuvarda elektrik devreleri kurar ve ölçümler yaparak bu devreleri analiz eder;
5) Laboratuvarda ekip çalışması olarak elektrik devresi deneyleri yapar;
6) Bir laboratuvar raporu aracılığıyla etkili bir şekilde iletişim kurar.
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4 5 6
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. N
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. N
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. H Sınav,Ödev,Derse Katılım
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. N
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. N
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. N
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. N
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. N
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. S Derse Katılım
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. S Ödev,Derse Katılım
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. N
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. S Sınav,Ödev
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. H Sınav,Ödev
Hazırlayan ve Tarih EBRU ARISOY SARAÇLAR , November 2018
Ders Koordinatörü EBRU ARISOY SARAÇLAR
Dönem Bahar
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi YUSUF AYDIN

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Devre Değişkenleri
2) Devre Elemanları
3) Basit Dirençli Devreler
4) Devre Analizi Teknikleri (Düğüm-Gerilim Yöntemi)
5) Devre Analizi Teknikleri (Çevrim-Akım Yöntemi)
6) Devre Analizi Teknikleri (Thevenin ve Norton Eşdeğer Devreleri, Süperpozisyon)
7) Endüktans ve Kapasitans
8) Birinci Dereceden RL ve RC Devrelerinin Tepkisi (RL ve RC Devrelerinin Doğal ve Basamak Tepkisi)
9) Birinci Dereceden RL ve RC Devrelerinin Tepkisi (Adım ve Doğal Tepkiler için Genel Çözüm)
10) RLC Devrelerinin Doğal ve Adım Tepkileri
11) RLC Devrelerinin Doğal ve Adım Tepkileri
12) Sinüzoidal Sabit Durum Analizi (Frekans alanındaki fazör, pasif devre elemanları)
13) Sinüzoidal Sabit Durum Analizi (Frekans alanında devre analizi)
14) Sinüzoidal Sabit Durum Güç Hesaplamaları
15) Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi
16) Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi
Gerekli/Tavsiye Edilen OkumalarGerekli: James W. Nilsson ve S. Riedel Elektrik Devreleri, Pearson, 10. Baskı , 2014. Önerilen: Richard C. Dorf ve James A. Svoboda, Elektrik Devrelerine Giriş, Wiley, 2013 (9. Baskı)
Öğretme TeknikleriAktif öğrenme tekniği olarak “Ters yüz öğrenim” kullanılarak yapılan iletişim saatleri
Ödev ve ProjelerÖğrencilere ödev soruları verilecek ve ödevlerden sorulan soruları içeren sınavlar yapılacaktır. Ayrıca ders içerikleriyle ilgili anlık sınavlar da yapılacak.
Laboratuvar ÇalışmasıÖğrenciler Ohm Yasası, Gerilim Bölücü, Thevenin Eşdeğer Devresi, RL ve RC Devreleri, RLC Devreleri ve Sinüzoidal Kararlı Durum Analizi konularında deneyler yapacaklardır.
Bilgisayar Kullanımı-
Diğer Aktiviteler-
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Laboratuar 7 % 12
Küçük Sınavlar 10 % 15
Projeler 1 % 8
Ara Sınavlar 2 % 65
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi

Öğretmen odası ve telefon numarası : 5. Kat , (0212) 3953677 ofis saatleri: TBA e-posta adresi: saraclare@mef.edu.tr Katılım kuralları: - Gecikme Politikası: Gecikmiş laboratuvar raporları ve projeler KABUL EDİLMEYECEKTİR! Sınava katılmama: Telafi sınavı verilmeyecektir. Ara sınava girmeme : Mazeret belgelerinin usulüne uygun olarak sunulması halinde, kaçırılan her ara sınav için telafi sınavı verilecektir. Dersi Geçmek: Dersi geçmek için öğrencilerin tüm laboratuvar ödevlerini ve proje ödevlerini tamamlamaları gerekir. Laboratuvar için yalnızca bir laboratuvar telafi oturumu olacaktır. Proje için telafi verilmeyecektir. Sınıfta uygun davranış kurallarının hatırlatılması, öğrenci davranış kuralları : YÖK Yönetmeliği Akademik Sahtekârlık ve İntihal : YÖK Yönetmeliği

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 2 3 70
Laboratuvar 7 2 2 1 35
Proje 1 11 3 14
Küçük Sınavlar 10 2 0.5 25
Ara Sınavlar 2 14 2 32
Toplam İş Yükü 176
Toplam İş Yükü/25 7.0
AKTS 7