İnşaat Mühendisliği | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | Mühendislik Fakültesi | |||||
Ders Kodu | EE 201 | |||||
Ders Adı İngilizce | Circuit Analysis I | |||||
Ders Adı Türkçe | Devre Analizi I | |||||
Öğretim Dili | EN | |||||
Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme,Laboratuvar Çalışması | |||||
Dersin Düzeyi | Başlangıç | |||||
Dönem | Bahar | |||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
|||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 176 saat | |||||
Ders Kredileri | 7 AKTS | |||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | |||||
Ön Koşul |
MATH 115 - Calculus I |
|||||
Yan Koşul | Yok | |||||
Beklenen Ön Bilgi | MATH 115 | |||||
Kayıt Kısıtlamaları | Sadece Lisans Öğrencileri | |||||
Genel Eğitim Hedefi | Elektrik devrelerinin temel bileşenlerini ve özelliklerini öğrenmek ve elektrik devrelerinin matematiksel tekniklerle nasıl analiz edileceğini öğretmek. | |||||
Ders Açıklaması | Bu ders ikinci sınıf öğrencilerini elektrik devrelerinin temel bileşenleri ve özellikleri ile elektrik devrelerini analiz edebilmek için gerekli matematiksel yöntemlerle tanıştırmaktadır. Ders içeriği temel devre bileşenleri ile onların akım-voltaj özelliklerini, devre teorem ve denklemlerini, DC devre analiz tekniklerini, RC, RL ve RLC devrelerini, AC devreleri için zaman ve frekans alanlarındaki analizleri içermektedir. Teorik derslere laboratuvar çalışmaları da eşlik etmektedir. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) temel devre bileşenlerini ve özelliklerini tanımlar; 2) elektrik devrelerini matematiksel tekniklerle analiz eder; 3) verilen özellikleri karşılayacak şekilde elektrik devreleri tasarlar; 4) Laboratuvarda elektrik devreleri kurar ve ölçümler yaparak bu devreleri analiz eder; 5) Laboratuvarda ekip çalışması olarak elektrik devresi deneyleri yapar; 6) Bir laboratuvar raporu aracılığıyla etkili bir şekilde iletişim kurar. |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
---|---|---|---|---|---|---|
1) Mühendislik, bilim ve matematik prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi | ||||||
2) Halk sağlığı, güvenlik ve refahın yanı sıra, küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak, ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi | ||||||
3) Farklı kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi | ||||||
4) Mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi | ||||||
5) Takım üyeleriyle birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam oluşturan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma becerisi | ||||||
6) Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik değerlendirmesi yaparak sonuçlara ulaşma becerisi | ||||||
7) Gerekli olduğunda yeni bilgileri edinme ve uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bu bilgileri uygulama becerisi |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Mühendislik, bilim ve matematik prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi | H | Sınav |
2) | Halk sağlığı, güvenlik ve refahın yanı sıra, küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak, ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi | S | Sınav,Laboratuvar |
3) | Farklı kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi | S | Sunum |
4) | Mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi | N | |
5) | Takım üyeleriyle birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam oluşturan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma becerisi | S | Laboratuvar |
6) | Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik değerlendirmesi yaparak sonuçlara ulaşma becerisi | H | Laboratuvar |
7) | Gerekli olduğunda yeni bilgileri edinme ve uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bu bilgileri uygulama becerisi | N |
Hazırlayan ve Tarih | EBRU ARISOY SARAÇLAR , November 2018 |
Ders Koordinatörü | EBRU ARISOY SARAÇLAR |
Dönem | Bahar |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi YUSUF AYDIN |
Hafta | Konu |
1) | Devre Değişkenleri |
2) | Devre Elemanları |
3) | Basit Dirençli Devreler |
4) | Devre Analizi Teknikleri (Düğüm-Gerilim Yöntemi) |
5) | Devre Analizi Teknikleri (Çevrim-Akım Yöntemi) |
6) | Devre Analizi Teknikleri (Thevenin ve Norton Eşdeğer Devreleri, Süperpozisyon) |
7) | Endüktans ve Kapasitans |
8) | Birinci Dereceden RL ve RC Devrelerinin Tepkisi (RL ve RC Devrelerinin Doğal ve Basamak Tepkisi) |
9) | Birinci Dereceden RL ve RC Devrelerinin Tepkisi (Adım ve Doğal Tepkiler için Genel Çözüm) |
10) | RLC Devrelerinin Doğal ve Adım Tepkileri |
11) | RLC Devrelerinin Doğal ve Adım Tepkileri |
12) | Sinüzoidal Sabit Durum Analizi (Frekans alanındaki fazör, pasif devre elemanları) |
13) | Sinüzoidal Sabit Durum Analizi (Frekans alanında devre analizi) |
14) | Sinüzoidal Sabit Durum Güç Hesaplamaları |
15) | Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi |
16) | Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Gerekli: James W. Nilsson ve S. Riedel Elektrik Devreleri, Pearson, 10. Baskı , 2014. Önerilen: Richard C. Dorf ve James A. Svoboda, Elektrik Devrelerine Giriş, Wiley, 2013 (9. Baskı) | ||||||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Aktif öğrenme tekniği olarak “Ters yüz öğrenim” kullanılarak yapılan iletişim saatleri | ||||||||||||||||||
Ödev ve Projeler | Öğrencilere ödev soruları verilecek ve ödevlerden sorulan soruları içeren sınavlar yapılacaktır. Ayrıca ders içerikleriyle ilgili anlık sınavlar da yapılacak. | ||||||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | Öğrenciler Ohm Yasası, Gerilim Bölücü, Thevenin Eşdeğer Devresi, RL ve RC Devreleri, RLC Devreleri ve Sinüzoidal Kararlı Durum Analizi konularında deneyler yapacaklardır. | ||||||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | - | ||||||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | - | ||||||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
||||||||||||||||||
Ders Yönetimi |
Öğretmen odası ve telefon numarası : 5. Kat , (0212) 3953677 ofis saatleri: TBA e-posta adresi: saraclare@mef.edu.tr Katılım kuralları: - Gecikme Politikası: Gecikmiş laboratuvar raporları ve projeler KABUL EDİLMEYECEKTİR! Sınava katılmama: Telafi sınavı verilmeyecektir. Ara sınava girmeme : Mazeret belgelerinin usulüne uygun olarak sunulması halinde, kaçırılan her ara sınav için telafi sınavı verilecektir. Dersi Geçmek: Dersi geçmek için öğrencilerin tüm laboratuvar ödevlerini ve proje ödevlerini tamamlamaları gerekir. Laboratuvar için yalnızca bir laboratuvar telafi oturumu olacaktır. Proje için telafi verilmeyecektir. Sınıfta uygun davranış kurallarının hatırlatılması, öğrenci davranış kuralları : YÖK Yönetmeliği Akademik Sahtekârlık ve İntihal : YÖK Yönetmeliği |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 3 | 70 | |||
Laboratuvar | 7 | 2 | 2 | 1 | 35 | ||
Proje | 1 | 11 | 3 | 14 | |||
Küçük Sınavlar | 10 | 2 | 0.5 | 25 | |||
Ara Sınavlar | 2 | 14 | 2 | 32 | |||
Toplam İş Yükü | 176 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 7.0 | ||||||
AKTS | 7 |