Bilgisayar Mühendisliği | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | Mühendislik Fakültesi | ||||||
Ders Kodu | EE 206 | ||||||
Ders Adı İngilizce | Analysis of Microelectronic Circuits and Devices | ||||||
Ders Adı Türkçe | Mikroelektronik Devre ve Cihaz Analizi | ||||||
Öğretim Dili | EN | ||||||
Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme,Laboratuvar Çalışması | ||||||
Dersin Düzeyi | Başlangıç | ||||||
Dönem | Bahar | ||||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 176 saat | ||||||
Ders Kredileri | 7 AKTS | ||||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||||
Ön Koşul |
EE 201 - Circuit Analysis |
||||||
Yan Koşul | Yok | ||||||
Beklenen Ön Bilgi | Yok | ||||||
Kayıt Kısıtlamaları | Yok | ||||||
Genel Eğitim Hedefi | |||||||
Ders Açıklaması | Bu ders mikroelektronik devre ve cihazların tam olarak analizini sağlamaktadır Aşağıdaki konular kapsanacaktır: yarıiletkenlerle ilgili kavramlar ve yarıiletken elemanlar; yarıiletken diyot: fiziksel yapı, uç karakteristikleri, diyotlu devreler; Bipolar Jonksiyonlu Transistör (BJT): yapısı ve türleri, anahtar olarak çalışma, kutuplama, kuvvetlendiriciler, küçük işaret analizi; MOSFET: yapısı ve türleri, anahtar olarak çalışma ve MOSFET li kuvvetlendiriciler; İşlemsel kuvvetlendiriciler ve uygulama örnekleri. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) yarı iletken elektronik devrelerin temel fiziksel davranışlarını tanımlar, 2) yarı iletken elektronik devrelerin terminallere ait özelliklerini ayırt eder, 3) yarı iletken elektronik devreleri nasıl biaslayacağını anlar, 4) yarı iletken elektronik devreler kullanarak temel elektronik devreleri analiz eder ve tasarlar, 5) laboratuvar ortamında elektrik devreleri kurar ve bu devreleri ölçümler yaparak analiz eder, 6) laboratuvar ortamında ekip çalışmasıyla elektrik devresi deneyleri gerçekleştirir, 7) laboratuvar raporları aracılığıyla iletişim yeteneğini gösterir. |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1) Mühendislik, bilim ve matematik prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi | |||||||
2) Halk sağlığı, güvenlik ve refahın yanı sıra, küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak, ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi | |||||||
3) Farklı kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi | |||||||
4) Mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi | |||||||
5) Takım üyeleriyle birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam oluşturan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma becerisi | |||||||
6) Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik değerlendirmesi yaparak sonuçlara ulaşma becerisi | |||||||
7) Gerekli olduğunda yeni bilgileri edinme ve uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bu bilgileri uygulama becerisi |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Mühendislik, bilim ve matematik prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi | H | Sınav,Ödev,Laboratuvar |
2) | Halk sağlığı, güvenlik ve refahın yanı sıra, küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak, ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi | S | Ödev,Laboratuvar |
3) | Farklı kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi | S | Laboratuvar |
4) | Mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi | N | |
5) | Takım üyeleriyle birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam oluşturan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma becerisi | S | Laboratuvar |
6) | Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik değerlendirmesi yaparak sonuçlara ulaşma becerisi | H | Laboratuvar |
7) | Gerekli olduğunda yeni bilgileri edinme ve uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bu bilgileri uygulama becerisi | N |
Hazırlayan ve Tarih | ARİF MUSTAFAZADE , December 2020 |
Ders Koordinatörü | TUBA AYHAN |
Dönem | Bahar |
Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. GÜLEN AKTAŞ |
Hafta | Konu |
1) | Yarı İletken Davranışının Temelleri, İletim Mekanizmaları, Doping, Sürüklenme ve Difüzyon Mekanizmaları, |
2) | Giriş, Diyot ve Elektriksel Davranışı, |
3) | pn Arayüzünün Temelleri, Küçük Sinyal Modeli, Diyot Devrelerinin AC Analizi, |
4) | Diyot Modelleri, Diyot Devrelerinin DC Analizi, Zener Diyodu, |
5) | pn Arayüzünün Parazitleri (Gövde Dirençleri, Arayüz ve Difüzyon Kapasiteleri), Diğer Diyot Türleri, Düzelticiler ve Zener Diyotları Kullanarak Regülasyon, |
6) | BJT'nin Temelleri ve Çalışma Bölgeleri, |
7) | Erken Etki, BJT Modelleri ve Özellikleri, |
8) | BJT Devrelerinin DC Biaslaması, |
9) | MOSFET'in Temelleri ve Çalışma Bölgeleri, |
10) | MOSFET Özellikleri ve Önemli İkinci Derece Etkiler (Kanal Uzunluğu Modülasyonu, Gövde Etkisi), |
11) | MOSFET Devrelerinin DC Biaslaması, |
12) | DC biaslama |
13) | BJT'ler ve MOSFET'lerin Dijital Devrelerdeki Temel Uygulamaları, |
14) | Basic applications of BJTs and MOFETs in digital circuits |
15) | Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi, |
16) | Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi. |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | ||||||||||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | ||||||||||||||||||||||
Ödev ve Projeler | ||||||||||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | ||||||||||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | ||||||||||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | ||||||||||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
|||||||||||||||||||||
Ders Yönetimi |
|
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 3 | 70 | |||
Laboratuvar | 5 | 2 | 2 | 3 | 35 | ||
Ödevler | 2 | 4 | 3 | 14 | |||
Ara Sınavlar | 2 | 15 | 2 | 34 | |||
Final | 1 | 21 | 2 | 23 | |||
Toplam İş Yükü | 176 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 7.0 | ||||||
AKTS | 7 |