EE 212 Electrical and Electronic CircuitsMEF ÜniversitesiAkademik Programlar HukukÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Hukuk
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü Mühendislik Fakültesi
Ders Kodu EE 212
Ders Adı İngilizce Electrical and Electronic Circuits
Ders Adı Türkçe Elektrik ve Elektronik Devreleri
Öğretim Dili EN
Ders Türü Seçiniz,Ters-Yüz Öğrenme,Laboratuvar Çalışması
Dersin Düzeyi Başlangıç
Dönem Bahar
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 3 Okuma: - Laboratuvar : 2 Diğer: -
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 156 saat
Ders Kredileri 6 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul MATH 115 - Calculus I
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Diferansiyel ve integral hesap ve kompleks sayılar hakkında ön bilgi beklenmektedir.
Kayıt Kısıtlamaları Sadece lisans öğrencileri
Genel Eğitim Hedefi Elektrik devrelerinin temel bileşenlerini ve özelliklerini, elektrik devrelerini matematiksel tekniklerle nasıl analiz edeceğini ve yarı iletken elektronik cihazların temel bilgilerini öğrenmek.
Ders Açıklaması Bu ders ikinci sınıf öğrencilerini elektrik devrelerinin temel bileşenleri ve özellikleri ile elektrik devrelerini analiz edebilmek için gerekli matematiksel yöntemlerle tanıştırmaktadır. Ders içeriği temel devre bileşenleri ile onların akım-voltaj özelliklerini, devre teorem ve denklemlerini, DC devre analiz tekniklerini, İşlemsel kuvvetlendiriciler ve uygulama örnekleri, RC, RL devrelerinin zaman boyutunda analizi, frekans boyutunda bir devrenin analizi yine frekans boyutunda güç ve enerji hesaplamaları ayrıca yarıiletkenlerle ilgili kavramlar ve yarıiletken elemanlar, Bipolar Jonksiyonlu Transistör (BJT); yapısı ve türleri, anahtar olarak çalışması, MOSFET; yapısı ve türleri, anahtar olarak çalışması. Teorik derslere laboratuvar çalışmaları da eşlik etmektedir.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) Elektronik cihazların çalışma prensiplerini kavrar;
2) Elektronik devre problemlerini, çözümlerini ve uygulama alanlarını belirler;
3) Gerekli varsayımları, kısıtları ve veri toplama yöntemlerini belirleyerek elektronik devre deneyleri yapar;
4) Laboratuvarda takım çalışması olarak elektrik devresi deneyleri gerçekleştirir;
5) Belirtilen özellikleri karşılayacak şekilde elektrik devreleri tasarlar.
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4 5
1) Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular.
2) Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular.
3) Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir.
4) Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir.
5) Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar.
6) Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur.
7) Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir.
8) Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır.
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
10) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir.
11) Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur.
12) Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur.

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular. S
2) Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular. N
3) Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir. N
4) Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. S
5) Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar. N
6) Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur. N
7) Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir. N
8) Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır. N
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. S
10) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. H
11) Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur. N
12) Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur. N
Hazırlayan ve Tarih , March 2018
Ders Koordinatörü YUSUF AYDIN
Dönem Bahar
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi YUSUF AYDIN

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Devre Değişkenleri
2) Devre Elemanları
3) Basit Dirençli Devreler
4) Devre Analiz Teknikleri (Düğüm-Voltaj ve Çevre-Akım Yöntemleri)
5) Devre Analiz Teknikleri (Thevenin ve Norton Eşdeğer Devreleri, Süperpozisyon)
6) Operasyonel Amplifikatör
7) Endüktans ve Kapasitans
8) Birinci Dereceden RL ve RC Devrelerinin Tepkisi (Basamak ve Doğal Tepki için Genel Çözüm)
9) Sinüzoidal Kararlı Durum Analizi (Fazör, frekans bölgesinde pasif devre elemanları)
10) Sinüzoidal Kararlı Durum Analizi (Frekans bölgesinde devre analizi)
11) Sinüzoidal Kararlı Durum Güç Hesaplamaları
12) Yarı İletkenler, p-n Eklemleri, Diyotlar ve Transistörler, Diyot ve Elektriksel Davranışı, Diyot Modelleri, Diyot Devrelerinin DC ve AC Analizi
13) BJT Temelleri ve Çalışma Bölgeleri, BJT'lerin Anahtarlama Uygulamaları
14) MOSFET Temelleri ve Çalışma Bölgeleri, MOSFET'lerin Anahtarlama Uygulamaları
15) Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi
16) Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi
Gerekli/Tavsiye Edilen OkumalarJames W. Nillson and S. Riedel, “Electric Circuits”, Pearson, 10th Edition, 2014. Sedra, A. S., Smith, K.C “Microelectronic Circuits”, Oxford University Press fourth edition, 1998
Öğretme TeknikleriTersine Derslik
Ödev ve ProjelerÖğrencilere ödev soruları verilecek ve ödevlerden alınan soruları içeren kısa sınavlar yapılacaktır.
Laboratuvar ÇalışmasıÖğrenciler laboratuvarda deneyler yapacaktır.
Bilgisayar KullanımıZorunlu değil
Diğer AktivitelerYok
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Laboratuar 7 % 20
Uygulama 12 % 10
Ödev 2 % 10
Ara Sınavlar 2 % 30
Final 1 % 30
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi

Eğitmenin ofisi ve telefon numarası: Daha sonra belirlenecek Ofis saatleri: Daha sonra belirlenecek E-posta adresi: Daha sonra belirlenecek Devam kuralları: - Kısa sınavı kaçırmak: Telafi sınavı yapılmayacaktır. Ara sınavı kaçırmak: Geçerli mazeret belgeleri sunulduğu takdirde, her kaçırılan ara sınav için telafi sınavı yapılacaktır. Final sınavını kaçırmak: Fakülte yönetmeliği geçerlidir. Sınıf içi uygun davranış ve öğrenci davranış kuralları: YÖK Yönetmelikleri İntihal ile ilgili açıklama: YÖK Yönetmelikleri http://3fcampus.mef.edu.tr/uploads/cms/webadmin.mef.edu.tr/4833_2.pdf

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 0 3 42
Laboratuvar 7 2 2 2 42
Uygulama 12 1 1 24
Ödevler 2 6 12
Ara Sınavlar 2 10 2 24
Final 1 10 2 12
Toplam İş Yükü 156
Toplam İş Yükü/25 6.2
AKTS 6